/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Navigering åbner ny side hver gang
Fra : traveldreamer
Vist : 461 gange
20 point
Dato : 13-06-02 00:08

Jeg er nybegynder i FP. Jeg har et problem i FP2000. Jeg har lavet navigationsknapper og hver gang jeg bruger disse til at komme videre på hjemmesiden åbnes et nyt browservindue. Jeg har brugt .gif billeder til navigation. Hvordan får jeg Frontpage til at bruge det samme browserbillede men skifte siden, så der ikke åbnes nye sider minimeret???

Håber der er nogle der vil hjælpe.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 13-06-02 00:40

Kig i din HTML-kode. I dit "Anchortag" <A.... er der nok indsat target=blank, prøv at fjerne det.

Mvh

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 02:54

Wed, 12 Jun 2002 22:08:10 GMT, skrev "traveldreamer"
<traveldreamer.news@kandu.dk>:

>Jeg er nybegynder i FP. Jeg har et problem i FP2000. Jeg har lavet
>navigationsknapper og hver gang jeg bruger disse til at komme videre på
>hjemmesiden åbnes et nyt browservindue. Jeg har brugt .gif billeder til
>navigation.

Normalt, når man laver et link vil den åbne i samme vindue, så du
ma have sat target/destinationsramme på siden og det skal du ikke
gøre.

Upload evt. siden og lad os se den, så er det nemmere præcist at
sige, hvad fejlen er.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-06-02 06:43

Hej traveldreamer

Det må være din destinationsramme, det er galt med. Du har garanteret sat dit link til at åbne ny side.
Når du opretter link, kommer der en boks frem hvor du skriver adressen på linket, og under dette er der et felt der hedder destinationsramme (med en blyant ved siden af).
Prøv at åbne den og se de muligheder der er, og vælg den der passer dig.

mvh
Catbody

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 14-07-02 07:45

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 23-10-02 17:36

Du skal i Target/destinationsramme sætte din link til _parent, så åbner den ikke en ny side.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-02 19:39

Hej traveldreamer!
Hvis du har oprettet din hjemmeside i FP som "websted" kan du i stilling normal
højreklikke på dit link - vælg hyperlink og så kan du se nede til højre og vælge
hvordan siden skal åbnes.
hilsen Emesen.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 04-08-04 16:16

Luk spørgsmålet, hvis du har fået hjælp!

Ellers hjælper jeg gerne!