/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
BSOD - Masser af genstart
Fra : Kjeldbjerg
Vist : 305 gange
200 point
Dato : 18-06-04 20:11

Gennem det sidste stykke tid har min PC kørt meget dårligt,jeg har fået BSOD , og det er efterhånden ved at være ret irriterende. Fejlene/Genstarten kommer som regel når jeg enten bruger Windows Media Player, eller hører musik. På det seneste sker det også nogle gange når jeg browser. Som regel er det en af følgene fejlmeldinger jeg får :

fejl i nvmcp.sys (0x0000001d)
fejl i win32k.sys(0x0000008e)
Page_fault_in_nonpaged_area
IRQ_Less_Or_Equal

Online Crash Analysis siger at det er fejl i en device driver, men er ikke specifik.

Jeg har et Soltek 75FRN2-L bundkort. Jeg har prøvet at skifte browser. Jeg har prøvet at skifte RAM. Det hjælper ikke.
Jeg har nyeste drivere til bundkort og grafikkort. Jeg kører XP Pro. Computeren er formatteret 3 gange siden problemerne begyndte at opstå.

Er der nogen der har nogle bud på hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 18-06-04 21:06

Edit : fejlen hedder Driver_IRQL_Less_OR_Not_Equal
og glemte at skrive at WMP ofte laver ulovlige handlinger, uden at hele pc'en genstarter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-06-04 21:57

Har du xp??? hvis så prøv at kører en gendannelse under start system tilbehør systemværktøjer
Du kan også prøve at restarte hvor den så vil lave en scanning og evt.reppe fejl eller sætte cd'en i og lave en rep af systemdrivere
Mvh sune

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 18-06-04 23:02

Det hjælper ikk rigtigt, når fejlen også er der lige når jeg har formatteret

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-06-04 23:57
Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 19-06-04 00:07

Jo tak, men nu har jeg hverken Raid og problemet forekommer ikke hver gang jeg starter.

Jeg har selv søgt på fejlmeddelserne, men har ikk rigtig fundet noget ordentligt svar.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-06-04 00:20
Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-06-04 00:22
Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 19-06-04 10:09

tedd, jeg har ikke lyst til at skulle kontakte MS product services for at få den hotfix.

og dk, jeg bruger som skrevet nyeste drivere til bundkortet, men vil lige prøve at flashe bios.

Kommentar
Fra : tslaikjer

Dato : 26-06-04 17:43

Jeg har kæmpet med et lignende problem, det viste sig at være et defekt bundkort - heldigvis under garanti, men det tog da lidt tid at overbevise forhandleren om at det var det som var galt.

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 28-06-04 17:46

Efter en ny formatering har jeg nu kørt en lille uges tid uden BSOD. Dog er min cpu-hastighed blevet sat ned, og hvis jeg prøver at sætte den tilbage til den normale hastighed, vil windows ikk starte op. Men det er trods alt bedre end alle de genstarter

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:33

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 08-07-04 19:56

Ja, jeg har fået løst problemet, men der var ingen af svarene her i tråden der hjalp