/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Hyggefiskeri ved Højby - Vestsjælland
Fra : jko
Vist : 2629 gange
200 point
Dato : 18-06-04 13:51

Hej...

Jeg vil gerne ud at fiske lidt hyggefiskeri med mine børn, efter skaller og aborrer m.m. Hvor kan det lade sig gøre i omegnen af Højby - Sejerøbugten i Vestsjælland ? Er der nogle der kender nogle søer/moser hvor det kan lade sig gøre at fiske - det skal IKKE være de der "Put and take" søer jeg ved der ligger i området men bare et ganske alm. vandhul med et par fisk !!! Jeg/vi har iøvrigt IKKE fisketegn - er det "nødvendigt" ???

Med venlig hilsen
Jko

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-06-04 13:59

Uden fisketegn er der kun put-and-take-søerne, hvis du vil være inden for lovens rammer. Det er noget andet med børnene, og du kan jo tage med som serviceperson for dem. Noget andet er, at jeg aldrig har vist mit fisketegn til nogen embedsperson. Men hvorfor ikke tage til stranden og lade børnene fiske derfra?

Kommentar
Fra : jko

Dato : 18-06-04 14:09

Det er små børn jeg har og derfor er det lettere at fiske i en sø/mose - og ja det var også min mening at jeg bare skulle være med som "medhjælper" !!!

Kommentar
Fra : return

Dato : 18-06-04 16:07
Kommentar
Fra : return

Dato : 18-06-04 16:16

hej igen lige et andet link der nok mere er jer http://www.dansee.dk/

Accepteret svar
Fra : smut

Modtaget 200 point
Dato : 18-06-04 16:33

der er lammefjords kanalerne der er karper brasen skalle aborre osv der skal i godt nok have et dagskort men der er ikke nogen der siger noget til hvis dine små børn har en snørre i vandet det er bedst ved fårevejle kirkeby
du kan også prøve og køre ud til tranesø der går en grusvej ned ved siden af helt nede for enden ligger der et sommerhus og bagved den er der en stor mose jeg har for mange år siden fået lov til og fiske der af ham der ejede sommerhuset.
der er også branddammen ved højbyhallen du skal bare spørge i det hus der ligger ved siden af hallen så er jeg sikker på dine børn gerne må fange et par skaller

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-06-04 17:47

ved audebodæmningen/afvandingkanalerne dagskort kan hvist nok stadigvæg købes på Dk tanken
DK-Benzin
Nykøbingvej 50, Herrestrup
4571 Grevinge

Kommentar
Fra : jko

Dato : 21-06-04 14:14

tak for alle Jeres gode råd !!!
Jeg er nok mest tiltrukket af at lade mine børn prøve lykken i lammefjords kanalen ved Fårevejle !!!
SMUT : er du sikker på at mine unger ikke behøver et dagskort ???
Og er/var det til at komme til at fiske i den store mose ved siden af Tranesø - jeg går ud fra at det er den der ligger venstre hånd på vej mod Højby fra Ellinge Lyng ??? Og hvad er der at fange der ???
Men mosen er bare ikke på nogen kort så vidt jeg kan se !
mvh
jko

Kommentar
Fra : smut

Dato : 21-06-04 17:28

der sker ikke noget ved og lade dine børn fiske lidt i lammefjords kanalerne det er fiskeklubben der har rettighederne og de er sgu ikke så firkantet at dine små børn ikke må hygge sig lidt med en snørre
der er geder i mosen store geder min største er på 11.4 kg jeg ved ikke hvordan der er derude det er 15 år siden jeg har været der der var en bro dengang nede ved det sommerhus forenden af grusvejen

Godkendelse af svar
Fra : jko

Dato : 22-06-04 08:26

Tak for svaret smut.