/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lidt hjælp til noget tun!
Fra : Duckieboy
Vist : 791 gange
100 point
Dato : 12-06-02 23:42

Hejsa alle!!

Jeg har fundet ud af at jeg(når jeg lige får sparet pengene sammen) skal sætte følgende på min melody:

Honda Vision 46mm cylinder + topstykke
En Karburator der passer - er der nogen der ved hvor man kan få en til vision med choker??..helst 17,5 mm eller 21mm!
og hvis der bliver råd en udstødning(fra en vision hvis den passer)

Mine spørgsmål er så:

SKAL jeg have en ny studs eller kan jeg bruge den originale, og kan jeg gøre noget ved den?

Hvad mere bør jeg gøre????......

Og hvis der er en der kan fortælle mig hvorfor min melody kører uden noget bundtræk OVERHOVEDET og kun med en topfart på kun 25 km/t ville det være perfekt!!!!!!!!!! -(man kan næsten lige holde balancen når man starter!))

MVH Duckieboy-som vil lave den fedeste og bedste melody i DK!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 22:43

"Duckieboy" <Duckieboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:W9PN8.33799$N46.1377360@news010.worldonline.dk...
> MVH Duckieboy-som vil lave den fedeste og bedste melody i DK!!!!!!!!!!

Det bliver ikke svært... du er sgu snart den eneste som har sådan en gammel
hund

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 13-06-02 07:08

Hej! Der sidder en bøsning i studsen, enten skal den væk eller du skal købe en ny, jeg ville købe en der passer til karburatoren. Med hensyn til at den ikke har noget bundtræk, prøv at tjække din udstødningsport i cylinderen den er muligvis ved at være tæt. Og bare rolig du er ikke den eneste der har sådan en "gamel" øse der kører da nogle stykker endnu.
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 13-06-02 18:05

HEY!!!!!!!!.. godt nok er det en gammel øse, men den kan godt gøres fed!!!!

regner med at få taget en masse billeder når den er HELT færdig-motoren kommer først-derefter styling....og så får jeg smidt dem på nettet..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 21:39

Hej.
Du skal sørge for at din stempelkrone, den indvendige del af topstykket samt
udstødningen ikke er tilkokset. Dertil kommer at kompressionen også skal
være iorden. Jeg ville satse på det med kokset ført. Iøvrigt: Check lige at
tændingstidspunktet er korrekt.
Når du renser for koks, bør du være forsigtig ikke at ridse i metaldelene.
Så kan nyt koks hurtigere sætte sig igen.
Håber at det hjælper. God fornøjelse.

Mvh.
Jan Preuthun

"Duckieboy" <Duckieboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:W9PN8.33799$N46.1377360@news010.worldonline.dk...
> Hejsa alle!!
>
> Jeg har fundet ud af at jeg(når jeg lige får sparet pengene sammen) skal
> sætte følgende på min melody:
>
> Honda Vision 46mm cylinder + topstykke
> En Karburator der passer - er der nogen der ved hvor man kan få en til
> vision med choker??..helst 17,5 mm eller 21mm!
> og hvis der bliver råd en udstødning(fra en vision hvis den passer)
>
> Mine spørgsmål er så:
>
> SKAL jeg have en ny studs eller kan jeg bruge den originale, og kan jeg
> gøre noget ved den?
>
> Hvad mere bør jeg gøre????......
>
> Og hvis der er en der kan fortælle mig hvorfor min melody kører uden
> noget bundtræk OVERHOVEDET og kun med en topfart på kun 25 km/t ville
> det være perfekt!!!!!!!!!! -(man kan næsten lige holde balancen når man
> starter!))
>
> MVH Duckieboy-som vil lave den fedeste og bedste melody i DK!!!!!!!!!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Doc_mv

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-02 11:58

Halløj der..

ok et melody projekt. det lyder interessant. for det første . hvis din melody er sløv i optrækket er det ikke noget at bekymre sig om, sådan er en lovlig melody altså bare. jeg har selv en og den har det også sådan.
forklaringen ligger i remtrækket. der er ikke variomatik i en melody. men bare en remskive og en remstrammer skive.
når du skal harv såm stor karb på din melody. skal du have lavet en special stud og et specialt membranhus, samt du skal have udskiftet membranpladerne. men så kan du tilgengæld også rolig regne med at den vil fremad. husk nu at udskifte alle lejer og sæt nye pakninger i overalt. hvad vil du have af udstødning, du skal bare lige vide at du må huske at få et rør på men et ordentligt forrør ellers dør dit tunsæt. nå men jeg har vidst ikke andet at sige nu end held og lykke.du er velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål.
Doc_mv@hotmail.com
vh stefan

Kommentar
Fra : Doc_mv

Dato : 14-06-02 12:01

Hej igen

jeg glemte helt at sige at min anbefaling andgående karb, er at du skal have en 15 mm eller 17,5 en 21'er kann du slet ikke få til at sidde; og din cylinder kan heller ikke tage nok fra til en det var lige. det