/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Slibning af spejlkant ??
Fra : KSGP
Vist : 1390 gange
200 point
Dato : 17-06-04 23:14

Hejsa.

Vi har for nyligt fået et kæmpestort spejl foræret hvor der var gået et stykke af den ene ende. Vi har så skåret det væk vha en alm. glassliber, men kan ikke få den nye kant pæn (har prøvet at slibe den med en Dreml med fin slibesten på). Er der mon nogen der ved hvordan man gør det ???
Jeg har læst i et andet spørgsmål at kanten skal "reiffes"(eller noget i den stil) men aner ikke hvordan man gør det uden specialværktøj.

KSGP

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-06-04 00:17

Spejlglas er svært selv at arbejde med uden at ødelægge det. Selv om det er besværligt, er det bedste nok en glarmester, men prøv at spørge en sådan, måske kan I låne værktøjet hvis transport af spejlet er for kompliceret.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-06-04 01:59

Det kræver ellers en masse knofedt, beskyttelse med tape og en masse vand og en ret finkornet karborundumsten

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 200 point
Dato : 18-06-04 06:32

Jeg har prøvet det samme. Jeg gik dog ned til den lokale glarmester, og fik ham til at skære et stykke af spejlet.
Efter afskæringen, lagde han spejlet op i en maskine, der sleb kanten meget flot.
Pris??? Kr. 50,00
Jeg må indrømme, at jeg gider ikke at lave ret meget, når det er sådanne priser. Samtidig er jeg ikke sikker på
at mit resultat, ville være blevet samme finish.

MVH

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-06-04 13:52

den er svær at konkurrere med!

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 18-06-04 14:12

Hejsa.

Vil prøve at høre hos vores glarmester på torsdag, da det udover at være billigt nok også er den klart nemmeste løsning.

Tak for svarene

KSGP

Godkendelse af svar
Fra : KSGP

Dato : 18-06-04 14:21

Tak for svaret viskinge.