/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ac - stikket sidder løst i bærbar
Fra : janps
Vist : 471 gange
50 point
Dato : 17-06-04 22:40

Ac-stikket i min ældre bærbare Acer Extensa 501T er blevet trykket ind i maskinen, og sidder løst der.
Er der nogen der har nogle gode og billige råd.? Jeg tror at strømforsyningsstikket er for småt og ikke rigtigt passer, hvorfor stikket i laptoppen er trykket ind. Gode råd modtages med kyshånd. Er der eksempelvis nogen der har en strømforsyning til maskinen??? Vh Janps

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-04 22:46

Det burde være muligt at åbne maskinen og montere
stikket på plads igen.
En anden løsning, ikke så elegant er at droppe stikket
og lodde netledningen fast.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-06-04 06:41

Du kan prøve at få fat i noget plastiklim (plastikcement),fåes bla. hos hobbyforretninger.
Læg et godt lag rundt i kanten omkring stikket, tag en spidstang og hiv stikket på plads i limen. Hold stikket i position,
medens limen binder (Ca. 2 min.) Lad limen genemhærde i Ca. 1 døgn, får du prøver at sætte stikket i.
Har prøvet det på en løs strømforsyning, med godt resultat.

MVH

Kommentar
Fra : janps

Dato : 13-07-04 22:28

Er der nogen der kender nogen der kan reparere sådan en uden at det koster det samme som en ny bærbar?????
Er der nogen der har en strømforsyning der passer til min gamle bærbare????

Vh Janps

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-07-04 07:14

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH