/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Koder/product keys til Windows XP og Off~
Fra : metalfaust
Vist : 1865 gange
50 point
Dato : 17-06-04 20:25

Nu er det sådan at jeg ønsker at formattere min PC som kører Windows XP Professional (den engelske version). Desværre har jeg mistet min oprindelige (brændte CD) med XP Professional og dermed også den kode /product key som man vist nok skal anvende ved geninstallation. Jeg er imidlertid kommet i besiddelse af en anden brændt udgave af XP dog stadig uden 'product key'. Er der nogen der kan svare mig på hvor jeg evt. kan finde egnede product keys? Kan jeg blot finde nogle uvilkårlige et sted på nettet eller eksisterer der een bestemt product key til netop min version af XP...?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-06-04 20:28

Faktisk er det jo sådan at det lyder temmelig ulovligt det du har gang i, men du kan finde din key i din registreringsdatabase

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 17-06-04 20:33

Ligesom Better_Performance siger anbefaler jeg at du køber din egen version, men her er et program du kan bruge til at dekryptere koden fra registrerings databasen:

http://pcsupport.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ&sdn=pcsupport&zu=http%3A%2F%2Fwww.magicaljellybean.com%2Fkeyfinder.shtml

MVH
Andreas1982

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 60 point
Dato : 17-06-04 21:58

Gå ind på http://stephen.wilsonweb.dk og skriv en mail til mig, så kan svare dig uden for dette forum.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 17-06-04 23:07

Hent Everest http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
Under Operativsystem kan du se den key som passer sammen med dit OS

mvh
anyway

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-06-04 00:02

Interessant! Du har mistet din oprindelige brændte windows cd og har skaffet dig en anden brændt! *L*

Og jeg kan se wilsonweb opgiver sig selv som IT administrator der sørger for at alt IT virker og er på forkant med udviklingen! Det tør siges

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 18-06-04 01:12

Ja, det er dog utroligt som folk mister deres software.

Tak for i dag
anyway

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 18-06-04 07:28

Køb en lovlig sådan en koster kun 700-1000 kr. på www.midtdata.dk! OG DET ER L O V L I G T

Kan måske findes billigere!

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 22-06-04 08:46

Til tedd - og andre!
Det er da utroligt så "hellig" man bliver når det skal være i et offentligt forum. Hvis man mangler en kode til Windows XP kan man bare søge efter >>"Windows XP Service Pack 1"+crack+download << på f.eks Google. Det samme gælder også for andre programmer. Det handler selvfølgelig om etik, men det må siges at det har været mistænkeligt nemt at installere Windows - til og med version 2000, men så var hele verden jo også vænnet til at bruge det... og så skal de sandelig også betale...G4V. Ejendomsretten er "hellig" - men moralen er en "variabel"

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 09:10

Hvis man ikke vil betale findes der da mange gode Linux distros, der er ganske gratis.
En computerbruger der bare går på nettet og skriver et brev til moster Olga vil nemt kunne nøjes med f.eks. Mandrake.

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-06-04 16:07

Wilsonweb du burde vide bedre med den profil du har skrevet! Jeg er da bedøvende om folk skriver herind om problemer med ulovlig software, men Kandu er i mine øjne bare ikke det rette forum for sådanne forespørgelser, og derfor kommenterer jeg sådanne spørgsmål! Ikke fordi jeg vil sætte mig op som en moralens vogter, men mere gøre opmærksom på at det rent faktisk er ulovligt, og microsoft ( i dette tilfælde) rent faktisk ville kunne opspore "synderen" og ham der hjalp. Om de så gider det tror jeg næppe, men muligheden foreligger!

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 22-06-04 16:30

Jeg vil give folk ret i det er dyrt at både have XP, office og andre programmer fx. photoshop så kommer man hurtigt af med 5000 kr!!

Men det er sgu god opføresel at man ikke installere ulovlig software!

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 23-06-04 09:48

Tedd - jeg beklager, hvis det grænser til det tilladte indefor reglerne på Kandu.dk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-06-04 15:21

Prøv at søg på product keys winxp på google, så vil du se at Kandu dukker op! Der skal ikke ret mange spørgsmål af denne type, før Kandu vil blive gransket fra diverse antipirat myndigheder, og i følge Kandu's regler kan de udlevere navne på dem der er involverede i ulovligheder! Det ville kunne ske bare efter en henvendelse fra Microsofts advokater! Så jeg synes da min advarsel er på sin plads!

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 23-06-04 15:27

Jeg synes også det er ok, man nævner det!

Men det er folks eget problem!

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 23-06-04 15:28

Jeg synes også det er ok, man nævner det!

Men det er folks eget problem!

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 25-06-04 10:36

Tak for svaret wilsonweb.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 26-06-04 21:25

Du skal være velkommen en anden gang!