/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Sådan fortalte jeg om min graviditet???
Fra : annettemor
Vist : 11351 gange
100 point
Dato : 17-06-04 18:11

Hej
Er der nogen der her en super god/sjov måde at fortælle de kommende bedsteforældre at det er nu de skal have et barnebarn??

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 17-06-04 18:23

Hej Annettemor.

Ved vores første barnebarn:

Et telefonopkald fra vores yngste datter -" Mor, vil du med mig til læge??
Jae - Hvis du ik' selv kan gå.
Du skal være mormor,Bang så røg røret på.

Ved vores andet barnebarn:

Fra vores ældste datter og svigersøn.
Jeg fik en lille gave flot indpakket, den indeholdte en sut samt et kort, hvor der stod at jeg skulle være mormor.

Hilsen Rita

Ps. Skal du selv til at fortælle sådan en nyhed??.

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 17-06-04 18:29

Hej Rita..
Jaaa det skal jeg.. Vil gerne gøre det på den helt rigtige måde..

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 17-06-04 18:45

hvis du er blevet skandet .... så kunne du jo sende sådan et billede til hende ... og skrive kan du gætte hvem jeg er? *GG* ellers god fornøjelse og stort tilykke til dig og din kommende mor/mormor
Hilsen Anne

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 17-06-04 21:18

Hej Annettemor.

Tillykke med din graviditet.
Det kan jeg godt forstå du gerne vil, det er også et stort øjeblik.
Jeg glæder mig til at høre hvordan du får det sagt.

Hejsa fra Rita.

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 17-06-04 21:29

Hej..
Har lige surfet lidt rundt på nettet og fundet dette.. Kan det bruges??? ;)
”I kan ej lige med det samme
få fyldet til denne ramme.
Men midt i januar til næste år
I et dugfriskt billede får,
for storken på besøg vil komme
før end vinteren er omme"

Hjælp mig lige tøser.. Ville dette få den stolte mormor/farmor til at blive glad???

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 17-06-04 21:33

Hej igen.

Den er supergod.

Jeg er sikker på, at der en lille tåre vil trille.

Hilsen Rita.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 17-06-04 22:06

Hej Annette -

Da jeg blev gravid havde vi ellers store intentioner om at holde det hemmeligt et lille stykke tid, men det kunne jeg selvfølgelig slet ikke

Min forlovede havde netop bagt brød om aftenen, så vi skar det ene lidt over og lagde en rødt papirhjerte indeni, hvorpå vi havde skrevet "til de vordene bedsteforældre" - Dét vakte i hvert fald jubel (og det var endda barnebarn nr. 15 i rækken)!

Hjertelig tillykke med graviditeten, det er nu en skøn oplevelse.

Rosekamp

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 17-06-04 22:07

Jeg har efterhånden alderen til at blive farmor, og jeg synes at det er en supersød måde at sige det på.

mvh Sonja

Kommentar
Fra : 25

Dato : 17-06-04 22:12

Min søn og svigerdatter sagde at der var en lille ny på vej, (jeg havde på fornemmelsen, da min svigerdatter ikke ville have spiritus til en familiefest) men da det lille pus blev født ja - så blev jeg så rørt at jeg tudede af glæde. Bedsteforældre bliver som regel meget glade.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 17-06-04 22:14

annettemor dit eget rim er da utroligt godt!!!

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 21-06-04 08:16

Først hjertelig tillykke.
Jeg syntes den med digtet i rammen er rigtig sød og vil uden tvivl stå fremme indtil billedet kommer.
Rigtig god graviditet.
Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 21-06-04 08:41

Hej alle sammen..

Det blev den med rammen jeg selv havde fundet. Og de blev meget glade og overrasket.. Det var dejligt..

Tak for hjælpen

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 22-06-04 09:16

Hejsa annette

Jeg husker tydeligt da jeg skulle fortælle mor (lillespir) om den første gang da hun skulle være mormor..
Da jeg ringede, fór der en masse tanker gennem hovedet på mig.. For tænk nu hvis hun syntes jeg var for ung, eller at det var for tidligt eller noget..
Men hun har jo altid lært mig at er man stor nok til det ene må man også være stor nok til at tage det ansvar der følger med af sine valg.

Og da jeg så får hende ringet op, uhhhh er du gal..
Men hun får fat i mig igen og kommer med til lægen, fordi jeg havde jo glemt at fortælle hvornår..

Da vi så kommer ud inde fra lægen siger hun, jamen hvad med far, skal han ikke have det af vide.. Jeg ville jo mene at hun kunne fortælle ham det, men nej..
Så spurgte hun om vi ikke skulle have en øl med hjem til ham, det mente jeg jo ikke var nok, manden skulle jo have noget at styrke sig på.. Og en flaske vodka var vidst bedst.. Men det blev ved øllen.. Og da jeg gav ham den spurgte han hvorfor...
Jamn far tag den nu bare..
Der må da være en grund til at jeg skal have den. (Han knapper øllen op og drikker af den og i det samme siger jeg)
Du skal være bedstefar..
Nå siger han, og der går lidt som om det lige skal gå op for ham, jamen jeg vil ikke være bedstefar det lyder så gammelt.. Jeg bliver morfar så..

Og det var da slet ikke så slemt..

Og den gang jeg skulle fortælle dem det, det er lidt pinligt men jeg kan ikke helt huske det..
Men jeg mener faktisk at det var ude ved dem, for mor havde hele tiden gået og sagt til mig at hun troede at jeg var gravid, fordi jeg havde humør svingninger..

Ja ja den er go' med dig.. Og så tog jeg til lægen i en af mine fritimer..
Og ganskerigtigt der var gevinst igen.

Men må da ærligt indrøme at det er pisse hårdt med 2 unger..
Men dejligt med familien der bakker en op.. Både sviger og min egen familie..
Det blev vidst en længere forklaring... Men håber at i overlever

Anni

Kommentar
Fra : broen

Dato : 26-06-04 10:51

Min mand og jeg købte to krus med skriften "Farmor" og "Farfar" og gav dem som gave. De var helt uforberedte og den kommende farmor så først på kruset og sagde: "Tak - det er da pænt" inden det gik op for hende.

Kommentar
Fra : Gurli_Laursen

Dato : 21-10-04 15:55

Jeg har en kollega, der blev jublende lykkelig over at få nyheden ved at se et scanningsbillede, hvor han troede han skulle se billeder fra datteren og svigersønnens ferie.

Jeg vil derfor foreslå følgende:
- Køb et fotoalbum eller en scrapbog, sæt en kopi af skanningsbilledet i og skriv noget sødt (som det digt, du har skrevet).
- Giv albummet i gave til de kommende bedsteforældre, der så har starten på "barnebarnets bog" - ELLER lad som om, I vil vise dem billeder fra jeres ferie e.l. - og se hvor overraskede de bliver.

Idé ?

Accepteret svar
Fra : rosekamp

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-04 10:41

Hej Annettemor.

Går det godt med din graviditet? Og hvor længe er du henne nu?

Hilsen Rosekamp - der selv har 2 skønne unger

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 24-10-04 12:00

Tak for svaret rosekamp. Det gik desværre ikke som det skulle. Havde en SA i uge 11 - barnet havde været død siden uge 5-6.. Godt vi har vores to store drenge til at holde liv i haust..

God søndag...

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 24-10-04 20:08

Hej Annettemor

Det gør mig da ondt at høre - det må være trist at opleve også selvom man ikke er længere henne.

Men ja, så er det godt at jeres 2 drenge kan holde gang i hjemmet

Bedre held en anden gang (hvis I altså prøver igen) - og god søndag

Rosekamp, som takker for pointene