/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Billetpriser hos DSB
Fra : molokyle
Vist : 9593 gange
248 point
Dato : 17-06-04 16:54

Nu har for gu' ved hvilken gang været inde på http://dsb.dk for at finde prisen på en returrejse : Københavns Hovedbanegård / Århus, dels for at finde en tog/bus forbindelse (medbringende cykel), dels for at finde prisen.

Rejseplanen fortæller mig at rejsen ikke kan findes, da der ikke er angivet et korrekt klokkeslet for afgang.

Hmmm... hvis jeg kendte afgangs tiderne for denne tog/bus forbindelse, havde jeg jo nok ikke brug for rejsebeskrivelsen, der er nødvendig for at finde prisen

De står i køreplanen! Ja go' dav do...

Jeg er sgu flintrende ligeglad med afgangstiderne. Jeg skal bare til Århus fra København medbringende cykel d. 22-06-04 mellem kl. 9.00 og 15.00 og hjem igen d. 24-06-04. Om det bliver tog eller bus er jeg faktisk også ligeglad med.

Det jeg har brug for er at kende prisen/-erne på denne rejse

Jeg kunne ringe til DSB eller spørge på Hovedbanegården, men hvad i alverden har DSB så en hjemmeside til ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 17-06-04 17:00

Hej Molo-

For at finde pris mm. SKAL du taste rejsetidspunkt ind - herefter får du flere valgmuligheder, samt pris oplyst, og kan reserverer din billet.
Laurenzio

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-06-04 17:01

Har du problemer Molekyle???

Jeg har jo næsten oplyst dig om prisen, men nu skal jeg gå ind og finde ud af det for dig.

The1best

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 17:14

laurenzio -> Rejse tidspunktet fint nok. Dét kender jeg Jeg forlader mit hjem kl. 9.00, men DSB er ligegladmed dette tidspunkt. De vil åbenbart have angivet planlagt afgang fra Hovedbanegården. Men afgangstiden for toget/bussen ? Hvor hulen skulle jeg kende den fra ?

the1best -> Jepper. Hvorfor tror du jeg har smidt 100 påænger i grams her

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 17:19

the1bedst -> Den pris du gav mig er helt i skoven. Min mor gav 350 kr for samme rejse du betalte i dyre domme for
Hun får pensionist rabet, men men men... så stor er rabatten næppe. Jeg skal jo heller ikke rejse en Week-End som du og Fredag og Mandag er de dyre rejsedage grundet de mange rejsende til og fra Week-End ophold og uge-pendlerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 17-06-04 17:20

Molo,
Når du indtaster ALLE oplysninger vedr. din rejser, vil du få flere forslag inkl. bus og gå afstand.
Jeg har aldrig haft problemer, blot fulgt deres vejledning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 17:56

laurenzio -> Jeg har fulgt vejledningen og indtaster ALLE oplysninger, men afgangstiden bliver ved at være 'rød'. Jeg skal åbenbart kende det nøjagtige afgangstidspunkt og så kan jeg jo gætte mig frem minut for minut og dette kan da ikke være meningen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 18:00

laurenzio -> Hvis der ingen problemer er, så kunne du jo passende lave arbejdet for mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-06-04 18:10

Måtte bide i det sure æble og ringe.

Prisen er 754 kr. med pladsbillet og cykel. Prøv om du kan få en bedre pris.

Så hit med alle point.

The1best

Undskyld ventetiden, skulle lige se glamour

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 18:21

Ok. the1bedst. Jeg ser dog lige om laurenzio eller andre kommer op med nogle flere bud 'uden problemer'

Der er nok både flere rejser med både tog og bus ...og bussen er som regel billigere

Jeg er næsten sikker på det kan gøres for omkring 500-600 kr.

...måske endnu billigere, hvis det er en anden rejsearrangør end DSB.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 18:23

Ps. pladsbillet er også ligegyldigt, hvis det ikke ligefremmen kræves. Jeg kan nok stå op de par timer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 18:25

Pps. the1best -> Hvad sagde de om afgangstider og var det lyntog eller IC ??? Lyntog er frygtelig dyrt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-06-04 18:28

Der er en fejl på deres side. Du skal bare læse det med småt.
Hvis du indtaster det du skal, men uden cykel, så går det bedre.
De skriver på siden at der er fejl i planen, hvis du vælger at sætte x i cykel medtages.

enkelbillet 287 kr
cykel 50 kr
pladsbillet 20 kr.

The1best

Hvor bliver mine point af.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-06-04 18:32

I øvirigt er pensionist prisen er 144 kr.

det er nok billigere med bus, men nok ikke så behageligt som tog.

The1best

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 18:34

Hov hov du... det er ikke dig der bestemmer, hvornår det er lukketid Det er entydigt SPØRGEREN der afgører, hvornår der foreligger en brugbar kommentar.

Fejl på deres side ? Fedest Dét havde jeg slet ikke gættet selv !!! Der er jo næsten heller ingen mennesker der rejser århus/retur fra københavn ...vel kun nogle få hundretusinde om året

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 18:37

Det er den billigste pris jeg efterspørger, gerne med en afgangstid mellem kl.9.00 og 15.00 d.22-06-04 skulle jeg måske have skrevet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-06-04 18:40

Prisen på bus må du selv finde ud af. Det gider jeg ikke for 124 point

The1best

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 18:45

the1best -> To enkeltbilletter : En frem & en tilbage er sikkert også dyrere, det skal være en retur !!!

Du har opgivet 2 enkeltbillet priser så vidt jeg kan se. Ellers lyder det også besynderligt at 2 enkelt = 714 kr.og retur = 764 kr. ...siden hvornår har det været dyrere at købe retur frem for 2 enkelt ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 18:47

the1best -> Jeg er komplet ligeglad med hvad du 'gider'. Jeg efterspørger et brugbart svar på mit spørgsmål ikke bare det hurtigste, som du vist selv lærte engang ikke altid er det bedste ..om brugbart overhovedet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 18:50

...men hvis det kan glæde nogen dobler jeg da gerne op

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-06-04 19:18

Der har været fremme i radio og tv (th) at priserne svinger efter hvor man spørger.
I øvrigt skal du da ikke til Aarhus men lidt længere - ikke.
Jeg kunne såmænd godt komme med et kvalificeret gæt - men det må man nok ikke.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-04 19:27

Molo
Hvis du gider kan du cykle til Valby eller Kastrup, der er da ikke så langt. Så kan du tage med bus, returbillet kr. 400,- cykel kr. 80,-
http://www.abildskou.dk/frameset/run_frame_common.asp?topID=1&comfile=121&TopMenuID=40&LangRef=1&Area=

hilsen ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 19:36

ans -> Dét bli'r dælme noget af en cykeltur

Citat
Billetpriser: Østjylland - Sjælland

Nedenstående priser gælder for afrejse fra Århus, Silkeborg, Rønde og Ebeltoft.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 19:39

emesen -> Jeg har tænkt mig at se : 'Århus by Night' og så cykle mig frisk til Hundslund

Der er jo ikke så langt som ans forslag : Først cykle til Århus fra København for at tage en bus retur

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-06-04 19:50

Hvis du går ind på deres køreplan, vil du observere, at de skam også kører fra Sjælland og det tager ca 4 timer. Godmorgen du.

The1best

>emesen, tak for din henvisning til mit svar, Har ikke fået point i spørgsmålet om tv.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-06-04 19:52

Rejseforslag:
Kbh. med bus til Odden (bus 882)
sejle til aarhus (her kan du passende cykle rundt på skibsdækket og holde dig i form)
Her er hvad der findes af busser: http://www.fjernbusser.dk/
Emesen.
PS. Jeg skal ikke ha' point for dette forslag - det er gratis.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 19:58

the1best -> Jeg kan ikke se noget svar HER. At jeg selv kan surfe ud og finde det korrekte link er en helt anden snak

Når jeg stiller et forholdvis simpelt spørgsmål : Rejse med cykel fra København til Århus og retur. Kan det ikke være meningen jeg sendes ud i cyberspace for selv at finde oplysningerne. Jeg accepterer ikke et sådant svar.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 20:01

The1best -> Hvis du ikke skulle være klar over det : Man kan, når man har fundet et link gå op i browserens adresselinje ; højreklikke og vælge : Kopier genvej ...og så indsætte det i sin kommentar. Man behøver ikke skrive det ind i hånden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-06-04 20:10

Det var jeg faktisk ikke klar over.

http://www.abildskou.dk/frameset/run_frame_common.asp?topID=1&comfile=123&TopMenuID=39&LangRef=1&Area=

dette skulle så være den rigtige side, håber jeg, ellers må du komme ud og give et kursus

The1best

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-06-04 20:10

Kode
Din rute: 34.14 km
Undervejspunkt
8000 Århus ---
8350 Odder (Hundslund) 34.14 km
33 min

Vis muligheder
Kontrol Vis rute
Skjul rute
Distance opsætning Kilometer
Miles

Beskrivelse
01 You start at the Street Mejlgade in Århus and head towards Skolegyde for 173 m.

Leave the Street Mejlgade and turn left into the Street Skolegyde. Stay on for 70 m. 0 min
243 m

Leave the Street Skolegyde and turn right into the Street Havnegade (O1). Stay on for 327 m. 1 min
570 m

Leave the Street Havnegade (O1) and turn right into the Street Europaplads (O1). Stay on for 18 m. 1 min
588 m

Leave the Street Europaplads (O1) and head straightforward onto the Street Europaplads. Stay on for 35 m. 1 min
623 m

Leave the Street Europaplads and head straightforward onto the Street Dynkarken. Stay on for 159 m. 1 min
782 m

Leave the Street Dynkarken and head straightforward onto the Street Spanien. Stay on for 417 m. 1 min
1.20 km

Leave the Street Spanien and head straightforward onto the Street Strandvejen. Stay on for 602 m. 2 min
1.80 km

Leave the Street Strandvejen and head straightforward onto the Street Strandvejen (451). Stay on for 1.12 km. 3 min
2.92 km

Follow the Strandvejen (451) for 393 m. 3 min
3.31 km

Leave the Street Strandvejen (451) and turn right into the Street Oddervej (451). Stay on for 3.71 km. 6 min
7.02 km
12 You just left Århus (Holme). 6 min
7.02 km

Leave the Street Oddervej (451) and head straightforward onto the 451. Stay on for 26.63 km. 32 min
33.65 km
14 You are entering Odder (Torup). 32 min
33.65 km

Leave the 451 and turn right into the Street Guldagervej. Stay on for 178 m. 32 min
33.83 km

Leave the Street Guldagervej and turn right into the Street Langgade. Stay on for 81 m. 32 min
33.91 km

Leave the Street Langgade and turn left into the Street Hadrupvej. Stay on for 84 m. 32 min
34.00 km
18 You just left Odder (Torup). 32 min
34.00 km

Leave the Street Hadrupvej and head straightforward onto the . Stay on for 63 m. 32 min
34.06 km

Turn left into the Street Hadrupvej. Stay on for 81 m. 33 min
34.14 km
21 You have arrived at your destination Hadrupvej.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 248 point
Dato : 17-06-04 20:18

Molo, prisen er den samme fra Kastrup eller Valby.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 20:19

emesen -> Hold da lige trit : 34.14 Km på 33 min. på cykel !!! Prøv lige at regne gennemsnitsfarten ud. Jeg må skaffe lidt EPO inden turen. Men tak for det, det er fint nok

the1best -> Selvfølgelig viser ruteplanen afgang fra Kastrup, Valby osv... der er jo tale om en retur med afgang fra Jylland og folk vil jo også gerne kunne se, hvornår de skal på bussen for at komme hjem

Prøv at finde et link med en Retur billet og pris : Sjælland / Jylland

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-06-04 20:20

Molo - den bus 888 er da ikke så tosset.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 20:21

emesen -> Det vil tage mig ca. 100 minutter på min ellers udmærkede, men lidt tunge Mustang cykel. På en Bianchi 704 vil jeg tro jeg kan klare den på 1 time rent

<7MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-04 20:22

Afg. Kastrup - - - 11.45 11.45 14.45 - 17.45
Afg. København (Valby st.) 06.50 09.00 09.40 12.40 13.00 15.40 17.00 18.40
Afg. Roskilde (Q8 v. motorvej) 07.15 09.25 10.05 13.05 13.25 16.05 17.30 19.05
Afg. Holbæk (Q8 v. Tuse) - - 10.30 - 13.50 16.30 - -
Afg. Odden (færgehavn) - 10.45 11.15 - 14.45 17.15 - -
Ank. Ebeltoft (superstop) 10.00* 12.00 - - 16.00 - 20.00 -
Ank. Rønde (rutebilstationen) - 12.25 - - - - 20.25 -
Ank. Aarhus (rutebilstationen) 09.45 13.00 12.45 15.45 - 18.45 21.00 21.45
Ank. Silkeborg (rutebilstationen) - - 13.35 - - 19.35 - -
Ank. Hadsund (rutebilstationen) - - - - 17.25 - - -
Ank. Aalborg (rutebilstationen) - - 14.25 - 18.10 20.25 - -

*) Ingen bagagehåndtering ved første færgeoverfart

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 20:32

ans -> Dig tør jeg stole på kommer med et seriøst svar

Jeg takker ALLE før den ildhu I har lagt i besvarelsen. I skulle ta' med sku' I

the1best -> Som du kan se ; bør man ikke blindt acceptere det første og hurtigste svar. Der er immervæk forskel på over 700 kr. og 480 kr.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 20:40

the1best -> For lige at korrekse mig selv : I adresselinjen kan adressen kopieres med : Højreklik og vælge : Kopier. Alle andre link på en side kan kopieres med højreklik og vælge : Kopier genvej ..både når linket er skrevet som i kommentarene her på kandu.dk eller er tekst eller billedlink

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-06-04 20:52

Her ligger ruten (de hvide pile er stønnepauser)
http://www.hirsenet.dk/hundslund.htm
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-04 20:53

Nååå Molo cykler du så til Kastrup eller Valby? Det bliver jo nok Kastrup. Ved ikke lige hvor på Amager du bor.
I nærmeste fremtid vil jeg holde en "komoghjælpmigmedatgøreminhaveiordenfest" Er det for langt for dig at cykle til Lyngby. Jeg skal nok sørge for FF'ere.

ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-04 20:59

Molo
Er det her du skal til Sankt Hans

Skt. Hans bål 23-06-2004
Igen i år indbyder Borgerforeningen for Hundslund og Omegn til Skt. Hans bål - denne gang i Den gamle grusgrav på Sondrupvej

Borgerforeningen for Hundslund og Omegn

Skt. Hans Bål

Onsdag den 23 juni kl. 20:30

På vores nye bålplads ved ”Den gamle grusgrav” på Sondrupvej mellem Teglbrændervej og Sondrupvej nr. 39.
Vi håber på tørt og godt vejr, vil du sidde ned, så tag selv en havestol med.
Hvis du/I har brænde til bålet, så ring til 8655 0575, så vi kan få et rigtig stort og flot bål – heksen til BLOKSBJEG klarer bestyrelsen.

Velkommen til Skt. Hans Bål

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-06-04 21:25

JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA.

Du skal lige lægge 80 kr til, for du skal vel også have cyklen med tilbage, eller hvad??

Jeg får aldrig noget

The1best

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 21:41

ans -> Jeg cykler til Kastrup med oppakning bestående af sovepose og fiskegrej.

Nej; der er ikke for langt til Lyngby. Jeg har boet der af flere omgange. 2 år på kollegiet på Trongaardsvej og 2 på Lundtoftevej lige overfor Stadion. Daglige cykelture til København og Ama'r, så jeg kender turen

Hvor jeg skal til Skt. Hans fest ??? Hér selvfølgelig : http://kandu.dk/dk/spg/42744

the1best -> Det kan jo være jeg ka' prutte ...aldrig fået noget ? Du har da så vidt jeg ved fået mere end du har bedt om ..men nu kan det da kun gå fremad

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 21:44

Ps. Hvor jeg bor ? Ikke langt fra skadestuen på Amager Hospital : ca. 100 meter. Det der hed Sundby Hospital i 'gamle' dage

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 21:48

Pps. emesen; jeg puster og stønner da hele vejen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-06-04 22:00

Jeg går ud fra at det er mit privatliv du henviser til.

Som staf, for ikke at få de velfortjente point, drikker jeg af din flaske.

The1best

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-04 22:18

the1best -> Ja, det skulle jeg mene. Jeg har vel fortjent en straf for at komme ind på dit privatliv, men synes du ikke det er lige hårdt nok at bællle resten den King George ?

Håber du får rigtig mange tømmermænd

..ok. du har jo ikke skrevet ..resten. Et lillebitte bløb går vel an

Jeg har været på pinicillin og vandvogn i denne uge pga. en ond tandbyld. Det var den jeg klagede over, da jeg besøgte dig sidst. I morgen tidlig skal jeg til tanddoktoren kl. 8.20 og have tanden rodbehandlet. 2000 kr. røngten og bedøvelse inkl. Det bli'r rart at få det ordnet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 21-06-04 21:24

Har du pakket og er du klar til at udforske det jyske?

The1best

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-04 22:50

the1best -> Læs her : http://kandu.dk/dk/spg/43304

</MOLOKYLE>