/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Skilsmisse! Hvad så med pensionen ??
Fra : Avant85
Vist : 389 gange
200 point
Dato : 17-06-04 12:08

Kan der tegnes/indbetales en pensionsforsikring, livrente eller nogen form for pensionsordning, som IKKE indgår i boet ved en skilsmisse; altså en privat indbetalt og ikke arbejdsgiverindbetalt.

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 210 point
Dato : 17-06-04 12:32

Hvis du indbetaler til en livrente eller overlevelsesrente, der ikke kan tilbagekøbes, skal denne ikke deles ved skilsmisse. Der kan dog ske det, at din ægtefælle kan kræve et beløb, såfremt han/hun stilles urimligt ringe fordi du udtager livrenten (f.eks. hvis dne er det altovervejende aktiv i boet).

Du har jo også den mulighed, at gøre en pensionsordning til fuldstændigt særeje eller skilsmissesæreje. Det kræver selvfølgelig at i er enige om dispositionen, men det kunne være en mulighed.

Mvh
Jensen

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 21-06-04 22:21

Tak for svaret RyeJensen.