/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Radio via Internet
Fra : BerndJ
Vist : 1117 gange
220 point
Dato : 17-06-04 11:17

Jeg efterlyser hjælp til at åbne porte således at jeg kan høre radio via internet (www.dr.dk på ve. side af skærmen).

Når jeg klikker på "Vælg kanal" popper det korrekte billede (hvor jeg kan vælge kanal) op men derud over sker ingenting. DR's hjælpefunktion skriver: " ...Hvis DR Netradio ikke buffer, kan det skyldes at der er en firewall der blokerer for streamen. DR Netradio bruger standard porte..."

Men hvad er standard porte?? Hvor "finder" jeg dem?? Hvordan instiller jeg dem??

Jeg HAR sikret mig at min firewall (Norman) ikke blokkerer (ved at slukke for firewallen - så bør netradio jo fungere, men det gør det IKKE).

Er der nogen som kan hjælpe??

På forhånd tak!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-04 11:20

Har du windows mediaplayer så prøv radiotuner der.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-04 11:21

Er det XP så kig lige på den firewall der ligger der.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-04 11:23

I øjeblikket hører jeg på dr klassisk via mediaplayer.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 17-06-04 11:28

Hej Teil

Jeg kan godt høre radio via mediaplayer. Dernæst har jeg stoppet det og er vendt tilbage til dr.dk for at vælge en program derfra - men det virker stadigvæk ikke.

Jeg har xp prof --- men HVOR er firewallen, og HVAD skal jeg kigge efter?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-04 11:44

Øh nu kan jeg ikke huske hvor xp firewall ligger.
Den skal bare deaktiveres.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-04 12:28

Citat
Åbn Netværksforbindelser.
Klik på den opkaldsforbindelse, LAN-forbindelse eller højhastighedsforbindelse til Internet, du vil beskytte, og klik derefter på Skift indstillinger for forbindelsen under Netværksopgaver.
Gør et af følgende under Firewall til Internetforbindelse under fanen Avanceret:
Hvis du vil aktivere Firewall til Internetforbindelse (ICF), skal du markere afkrydsningsfeltet Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra Internettet.
Hvis du vil deaktivere Firewall til Internetforbindelse (ICF), skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra Internettet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-04 12:34

Citat
Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Netværksforbindelser, hvis du vil åbne Netværksforbindelser.
Du skal være logget på som computeradministrator for at benytte denne fremgangsmåde.
Hvis du fjerner markeringen i afkrydsningsfeltet Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra Internettet, deaktiveres firewall'en på din computer, og netværket er sårbart over for forsøg på indtrængning.
Du må ikke aktivere Firewall til Internetforbindelse på VPN-forbindelser (virtuelt privat netværk) eller på klientcomputere, fordi ICF vil forstyrre fil- og printerdeling.
ICF kan ikke aktiveres på private forbindelser på værtscomputeren med Deling af Internetforbindelse.
Deling af Internetforbindelse, Firewall til Internetforbindelse, søgning og administration og Netværksbro er ikke tilgængelig i 64-bit-udgaven af Windows XP.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 17-06-04 13:44

Har nu slået al firewall fra, både xp's og Norman's. Men "min" radio (via www.dr.dk) virker stadgivæk ikke. Kan det have noget at gøre med buffer-størrelsen?? Og hvor, og hvordan ændrer jeg denne bufferstørrelse? Eller ligger svaret på problemet et helt andet sted?? Hvor?? (Skal på arbejde nu og er først tilbage ved pc'en imorgen formiddag).

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-04 13:53

Dette er fra dr´s -hjælp-
Citat
Jeg kan ikke høre noget lyd i DR Netradio.

Dette kan det skyldes at den pågældende kanal er nede. Prøv evt. den samme kanal i en anden lydkvalitet - Prøv evt. en anden kanal. Hvis der stadig er problemer bede du kontakte os på nedenstående e-mail adresse.

Hvis DR Netradio ikke buffer, kan det skyldes at der er en firewall der blokerer for streamen. DR Netradio bruger standard porte.
På Microsofts hjælpeside om Firewalls kan du se hvilke porte du skal åbne. Er dette ikke tilstrækkeligt må du kontakte din Internet-udbyder/firewall-administrator.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-06-04 17:00

Hej Teil og BerndJ

Skægt nok så har jeg samme problem og min firewall i IE er ikke aktiveret og den eksterne firewall er slået fra. Så jeg er lidt spændt på om i kan løse det. Jeg sender point til den der kan løse BerndJ's spørgsmål.

Er væk et stykke tid fra kandu.dk, men vil holde øje med besvarelsen.

Jeg opdagede det ved at jeg var inde på min broders hjemmeside www.brahma.dk hvor der under menupunktet "Musikalsk hjørne" er en internet Amp der afspiller musik, blot ikke hos mig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-04 17:11

Internet amp spiller ikke her, men det skyldes manglende program.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-04 17:20

Citat
Kan det have noget at gøre med buffer-størrelsen?? Og hvor, og hvordan ændrer jeg denne bufferstørrelse?

Det har ikke noget med bufferstørrelse at gøre, som ændres ved at klikke på de alternativer, 20 kbps 32 kbps og
64 kbps, vælg 64 eller lad den køre uden at ændre noget.
Hvis den ikke buffer, det ses nederst i mediaplayer, er det sandsynligtvis firewall der stopper.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 17-06-04 18:19

Jeg lytter nu på P1,loggede meg bare inn og satte den 64kbps,talte opp på bufferen 99% aog så kom lyden.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 17-06-04 18:49

Har du set om du har ActiveX-objekter slået fra i Internet Explorer (sikkerhed), for de skal være slået TIL for at du kan høre noget.

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-06-04 20:12

Jeg fik det til at virke ved at gøre følgende: Funktioner >Internetindstillinger > valgte fanebladet forbindelse > nederst står der en box med 'Lan.indstillinger' trykkede på den og satte herefter flueben ud for 'Automatisk registreringer af indstillinger'.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 18-06-04 07:41

Nu har jeg sørget for at alle ActiveX-objekter er slået TIL - det afhjælper desværre ikke problemer. Jeg har også afprøvet bentjuul's forslag (17-06 kl. 20:12), og det hjalp desværre heller ikke!!

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 220 point
Dato : 18-06-04 07:54

er det Real pPlayer du har hentet? http://www.dr.dk/nav/real/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-06-04 07:56

Du kan jo prøve at slette dine Internet temp filer og cookies og forsøge igen : Vælg din browsermenu Funktioner->Internetindstillinger...->Generelt ...og [Slet cookies] samt [Slet filer] sæt flueben ved ; Slet alt offlineindhold.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 18-06-04 10:49

Tak for svaret lengberg. Jeg havde "kun" Win Media Player, som har "leveret" perfekt lyd til "alt andet" som jeg har brug for. Men Real Player har åbenbart "noget" som er nødvendig for at lytte til Net-radio. (Jeg kan bare ikke forstå hvorfor jeg kunne høre andre radio-kanaler via Media Player ??? - nå - nu virker det ihvert fald sådan som jeg ønsker mig det) - TAK for hjælpen, lengberg !!!