/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
gamle plader :-)
Fra : karin42
Vist : 1360 gange
50 point
Dato : 12-06-02 13:17

Hej mon der er nogle der kan hjælpe os ? sagen er at vi ( omsider ...... efter en grundig oprydning ) har fundet en masse gamle plader frem - små og store ! med al mulig mærkelig musik tilbage i tresserne , og mange ældre endnu ! er der nogle der ved hvor man kan få dem solgt , der er mange " gode " helst adr. i Sønderjylland !
mvh mormor !

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 12-06-02 14:51

Prøv på kræmmermarkeder eller lignede. Sæt dem pænt op bag i bilen og lav et skilt, så er det bare at sætte sig på campingstolen med en kop kaffe og pushe skiverne.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 13:10

"karin42" <karin42.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:x%FN8.32623$N46.1276805@news010.worldonline.dk...
> Hej mon der er nogle der kan hjælpe os ? sagen er at vi ( omsider
> ..... efter en grundig oprydning ) har fundet en masse gamle plader
> frem - små og store ! med al mulig mærkelig musik tilbage i tresserne
> , og mange ældre endnu ! er der nogle der ved hvor man kan få dem
> solgt , der er mange " gode " helst adr. i Sønderjylland !
> mvh mormor !
>

Dem sætter du da bare til salg i nyhedsgruppen
dk.marked.privat.musik

Jeg tror faktisk du ville kunne få de bedste priser der.
Hos f.eks ACCORD osv. får man ikke ret mange kroner
for plader idag - heller ikke fordi de er gamle sorry.....

Prøv at kigge i nyhedsgruppen og du vil se mange
vellykkede handler. *S*

mvh. Hallum

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 13:29

in article 3d073a46$0$227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, HALLUM at
ph@hallums.dk wrote on 12/06/02 14:09:

>
> "karin42" <karin42.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:x%FN8.32623$N46.1276805@news010.worldonline.dk...
>> Hej mon der er nogle der kan hjælpe os ? sagen er at vi ( omsider
>> ..... efter en grundig oprydning ) har fundet en masse gamle plader
>> frem - små og store ! med al mulig mærkelig musik tilbage i tresserne
>> , og mange ældre endnu ! er der nogle der ved hvor man kan få dem
>> solgt , der er mange " gode " helst adr. i Sønderjylland !
>> mvh mormor !
>>
>
> Dem sætter du da bare til salg i nyhedsgruppen
> dk.marked.privat.musik
>
> Jeg tror faktisk du ville kunne få de bedste priser der.
> Hos f.eks ACCORD osv. får man ikke ret mange kroner
> for plader idag - heller ikke fordi de er gamle sorry.....
>
> Prøv at kigge i nyhedsgruppen og du vil se mange
> vellykkede handler. *S*
>
> mvh. Hallum
>
.... specielt hvis du ulejliger dig med at lave en liste over samlingen.

PDR

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 12-06-02 16:06

Tak alle ! Det lyder som om det ikke er noget stort problem - så det vil jeg så gøre
)) mvh mormor.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 17:30

Peter | Paintbox wrote:
> >
> > Dem sætter du da bare til salg i nyhedsgruppen
> > dk.marked.privat.musik
> >
> > Jeg tror faktisk du ville kunne få de bedste priser der.
> > Hos f.eks ACCORD osv. får man ikke ret mange kroner
> > for plader idag - heller ikke fordi de er gamle sorry.....
> >
> > Prøv at kigge i nyhedsgruppen og du vil se mange
> > vellykkede handler. *S*
> >
> > mvh. Hallum
> >
> ... specielt hvis du ulejliger dig med at lave en liste over samlingen.

Det vil måske heller ikke være nogen helt dårlig ide lige at tjekke hvad
samlingen består af.
Om der evt. skulle gemme sig nogle sjældenheder imellem der er mere end
20-30kr værd der ellers kan skrabes ind.

F.eks. læste jeg noget om at originalindspilningen af "A Little Less
Conversation" er oppe i nærheden af de 1000kr nu.

/Robert

Accepteret svar
Fra : Blight_dk

Modtaget 50 point
Dato : 12-06-02 19:30

Du kan prøve på kræmmer/loppemarkeder eller i en genbrugsbutik men et loppemarked er bedst for der kan du få en højere pris for det

hilsen
blight_dk

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 12-06-02 20:20

hej bligth ! tak for oplysnigerne - nu har vi da en ide om hvor vi skal henvende os mvh mormor

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 12-06-02 20:37

Tak alle der har svaret m h t gamle LP'er det har været en stor hjælp mvh mormor

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 08:32

> F.eks. læste jeg noget om at originalindspilningen af "A Little Less
> Conversation" er oppe i nærheden af de 1000kr nu.
>
> /Robert

Den dyreste danske plade, jeg har set indtil nu er den første ACHE-plade fra
sidst i 60'erne: 1500$ hos et tysk firma.

Men dem er der vist heller ikke så mange af.

Ellers er der jo altid Mike Oldfield's "Froggy Went A-courting" nok en af de
dyreste singler ever...
--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 17:31

Betina og Claus Ellegaard Skytte wrote:
>
> > F.eks. læste jeg noget om at originalindspilningen af "A Little Less
> > Conversation" er oppe i nærheden af de 1000kr nu.
> >
> > /Robert
>
> Den dyreste danske plade, jeg har set indtil nu er den første ACHE-plade fra
> sidst i 60'erne: 1500$ hos et tysk firma.
>
> Men dem er der vist heller ikke så mange af.
>
> Ellers er der jo altid Mike Oldfield's "Froggy Went A-courting" nok en af de
> dyreste singler ever...

Så vil det jo være lidt trist at smide den i en "Kom og hent,
20kr"-kasse

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 17:08

Har du den nøjagtige adresse på det tyske firma som har solgt den første ACHE-plade til 1500 $ ?

Mvh
Jørgen

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <bces@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:3d084a9f$0$71617$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > F.eks. læste jeg noget om at originalindspilningen af "A Little Less
> > Conversation" er oppe i nærheden af de 1000kr nu.
> >
> > /Robert
>
> Den dyreste danske plade, jeg har set indtil nu er den første ACHE-plade fra
> sidst i 60'erne: 1500$ hos et tysk firma.
>
> Men dem er der vist heller ikke så mange af.
>
> Ellers er der jo altid Mike Oldfield's "Froggy Went A-courting" nok en af de
> dyreste singler ever...
> --
>
> Med Venlig Hilsen
> Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 08:31

Har du den nøjagtige adresse på det tyske firma som har solgt den første
ACHE-plade til 1500 $ ?

Mvh
Jørgen

****************

Nej, og det er fordi det var en fejl! Jeg blandede et par ting sammen (Ikke
med vilje, min hukommelse er bare ikke så perfekt, som jeg troede!).

Men den skulle kunne fås for ca. 50-60?, mens Alrune Rod f.eks. er lidt
dyrere. Det er org. vinyl, der tales om her. CD-versioner er lidt billigere,
men meget nemmere at få fat i.

Men check f.eks. disse links:

http://people.zeelandnet.nl/mkrecords/lista_b1.htm

http://www.secondbattle.de/data/fulllist23-03-2002.pdf

http://www.mm-records.com/Dan1/

http://home6.inet.tele.dk/pedipsen/Audio/vinyllinksuk.htm

http://home.t-online.de/home/reflw/lw2.htm

http://www.geocities.com/SunsetStrip/Bistro/2860/cdgenudgivelser.html

http://www.bluerecords.com/search.htm

eller www.google.com (Lav en søgning på det band, du søger.)

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 14-06-02 20:29

Hej alle tak for alle der har svaret mig - vi tar' på en længere ferie -så derfor ikke flere svar tusind tak mvh mormor

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 18:37

Er der tilfældigvis lige nogen som ved om Kim Larsen - "5 Eiffel" stadig er
penge værd?

Mvh Jacob E.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 23:19

"Jacob E." <jacob-x@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:7j3Q8.1167$va.220850@news000.worldonline.dk...
> Er der tilfældigvis lige nogen som ved om Kim Larsen - "5 Eiffel" stadig
er
> penge værd?
>
> Mvh Jacob E.

Den har faktisk lige været på auktion på Accord :

1-0028 12" single 33 rpm Kim Larsen: 5 Eiffel 150,00

(billede og data :)
www.accord-auktion.dk/product.asp?id={E280537E-82B1-4197-96A7-D8BF9AB66EFB}&
cat=

Auktionliste - findes en tredie-del nede på listen
http://www.accord-auktion.dk/viewauktion.asp?mode=prev

mvh. Hallum

PS) Også et par andre Gasolin og Larsen samlerudgaver på listen.......