/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
dat-fil film kan man ....
Fra : 123nu
Vist : 426 gange
20 point
Dato : 16-06-04 23:48

dat-fil (film)

kan man omdøbe dem for så at afspille dem i en dvd afspiller (ikke på pc)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-04 01:20

Nøø det kan man ikke ,da det er en film der ikke er færdighentet, og således ikke engang kan ses på comp.
Der er hentet i stumper som ikke kan sættes sammen før det sidste bliver hentet, og på den måde bliver kædet sammen. Lige som en kæde heller ikke kan bruges hvis den mangler hver anden led.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 20 point
Dato : 17-06-04 04:03

dat-filer er også film der er lavet om til VCD-filer. For de VCD'er jeg har, der hedder filerne da .dat, hvis jeg kopier dem over til computeren. Jeg omdøber dem nomalt (højreklikker på dem og vælg omdøb og sletter .dat og skriver .mpeg) så kan man se dem på computeren.
Men for at se dem på din DVD, prøv at:
Omdøbe dem til .mpeg
Start dit brænderprogram, og vælg VCD, SVCD eller DVD alt efter hvad du vil brænde dem som. Så skulle dit brænderprogram selv lave filerne om, så de kan ses på en DVD.

Men det er også muligt at ikke færdighentet film også hedder .dat, men det er da et forsøg vær at omdøbe dem. Men tag lige en kopi af filen inden, så du ikke ødelægger noget.

Mvh.
dbl

Godkendelse af svar
Fra : 123nu

Dato : 19-06-04 17:56

Tak for svaret dbl.

Hej dbl

Hvordan laver jeg en image fil af det jeg har på min harddisk
som jo så skal være VCD eller SVCD (jeg bruger Nero)
mvh 123nu

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 19-06-04 21:50

Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, da jeg aldrig selv har prøvet at lave en "image". Og ligenu har jeg ikke mulighde for at finde ud af det, for min Nero vil ikke som jeg vil. Men jeg ved at Nero KAN lave en "image", så prøv at stil det som et nyt spørsgmål, for der er nok nogen herinde der ved det.

Mvh.
dbl