/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
foged
Fra : johnni
Vist : 450 gange
200 point
Dato : 12-06-02 12:04

er der nogle der kan fortælle mig om fogedretten må gøre udlæg i ting der ikke er færdig betalt eller evt.henvise til steder med relevans til mit spørgsmål.
gerne hurtigt svar.
mvh.johnni

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 210 point
Dato : 12-06-02 12:25

Hejsa
Fogeden må ikke gøre udlæg i ting, der ikke er færdigbetalt, og du derfor ikke har ejendomsretten over. Kun ting, som du ejer, må de gøre udlæg i, men personlige effekter, som sofa stole borde, tv-radioudstyr og mere i den kategori, må de ikke gøre udlæg i. Håber du kan bruge dette.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-06-02 13:12

Fogeden må ikke gøre udlæg i ting du ikke ejer eller ikke er færdigbetalt. Hvis du regner med at få besøg af fogeden, så sørg for at have kvitteringer på det du ejer og ikke ejer. Hvis du f.ekes. har et dyrt TV og det f.eks. er købt af din eventuelle forlovede eller samlever, må fogeden ikke røre dette, derfor sørg for at have kvittering. Er ikke helt sikker på det er ligeså for gifte men mener det.

Her er et link til foreningen vedr. pantegogeder:
http://www.fpd.dk/

Kig under tryksager og jeg tror du kan finde alt det du har behov for.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-06-02 14:25

Det kan da ikke være folks problem, at foden vil komme og gøre udlæg. Og derfor kan det da heller aldrig være folks problem at dokumentere havd de ejer eller ikke ejer når det står indenfor hjemmets fire vægge.

hvor mange kvitteringer har du på det du har købt ??

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-06-02 14:26

Jeg tænker på det som man selv ejer....

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 12-06-02 22:44

Hej igen. Med hensyn til zonker's kommentar, så gemmer man vel kvitteringer på værdifulde ting, ifald der skulle komme fejl eller lignende på dem, så man kan få varen byttet/repareret.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-06-02 01:38

Zonker hvis det er mig du spørger, så gemmer jeg kvitteringer på anskaffelser over xxx kr. i mange år, bl.a. på grund af reklamation, bevisførelse ved evt. tyveri og det er også rart hvis man skal sælge noget af det.

Jeg gav et godt råd vedrørende dokumentation for at man ejer / ikke ejer dyrere ting. Fogeden vil ikke bare lade sig nøje med om en påstand om at ikke ejer det og det!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-06-02 22:11

Det kan godt være at fogeden ikke vil nøjes med at man ejer det og det.

Men det kan da ikke være meningen at man skal udsættes foir justitsmord, bare fordi man har smidt nogle kvitteringer væk ??

Fogeden begår jo direkte lovbrud ved at tage ting med, som vedkommende ikke mener selv om man er ejer af tingene.

Og så er man jo over i den anden lejr, hvor man med ryggen mod muren skal bevidne at ens egne indkøbte ting tilhører en... ellers sælger fogeden det vel på loppemarked til højestbydende...??

Så er der sgu ikke noget at sige til at nogle mennesker engang imellem går en smule agurk.