/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Hjemmelavet mad - kalorier?
Fra : Amadrienia
Vist : 4718 gange
100 point
Dato : 16-06-04 21:02

Hejsa

Er lige begyndt at tælle kalorier og der er noget jeg er lidt usikker på mht. hjemmelavet mad. Hvordan regner man kcal pr. 100g ud i f.eks. hjemmelavede boller eller frikadeller? Skal man lægge alle de kalorier sammen der er i den mængde af de forskellige produkter man anvender? Hvad med sådan nogen pandekage poser fra maizena? Der står hvor mange kcal der er i det tørrede produkt - er det så det samme som det færdige eller hvad (der skal jo bare vand i)?

I det hele taget - er der nogen der har nogen gode links når det kommer til kalorietælning?

Maja

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-06-04 21:41

Det bedste ville nok være at regne det hele sammen fra de forskellige produkter.
Og hvis der kun skal vand i pandekagerne, så er det ok det samme, da vand jo ikke har så mange kcal.
Der er lidt med kalorier her http://www.kalorietabel.dk/ og der kan du også kontakte ham midt på siden. Han kan sikkert svare på alt

Mordex.

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 16-06-04 22:31
Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 17-06-04 07:33

Hejsa

Du kan hente en kalorietabel her på denne adresse www.tabdiglet.dk/kalorietabel.xls den er excel format eller du kan hente den i html format på denne adresse www.tabdiglet.dk/kalorietabel.htm

Så skal du blot taste de varer ind som du bruger for at få beregnet kalroieindhold i dine færdige madvarer.

Hvis har Office XP kan du i øvrigt hente et kostprogram, hvor du kan få beregnet fordelingen af kalorier ved blot at taste indgredienserne ind i dine madvarer den kan hentes på www.tabdiglet.dk/Kostny.zip.

mvh
Henning

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-04 07:33

Hejsa

Du kan hente en kalorietabel her på denne adresse www.tabdiglet.dk/kalorietabel.xls den er excel format eller du kan hente den i html format på denne adresse www.tabdiglet.dk/kalorietabel.htm

Så skal du blot taste de varer ind som du bruger for at få beregnet kalroieindhold i dine færdige madvarer.

Hvis har Office XP kan du i øvrigt hente et kostprogram, hvor du kan få beregnet fordelingen af kalorier ved blot at taste indgredienserne ind i dine madvarer den kan hentes på www.tabdiglet.dk/Kostny.zip.

mvh
Henning

Godkendelse af svar
Fra : Amadrienia

Dato : 18-06-04 21:47

Tak for svaret henningborchert.