/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstarter
Fra : morten_m
Vist : 375 gange
100 point
Dato : 16-06-04 21:00

Jeg har winXP pro. Jeg har et problem med at min computer hele tiden genstarter. Når den starter op igen kommer den med en fejl om at der er sket en systemfejl.

Det er ved at gå mig på neverne. Håber I kan hjælpe...

M.V.H Morten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-04 21:04

Hvis det er en fejlmeddelelse om at computeren lukkes ned efter X antal sekunder skriver du i :

Start->kør : shutdown -a

Det lyder som Sasser : http://www.spywarefri.dk/virus.htm#sasser

Hvilken fejlmeddelelse får du præcist ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 16-06-04 21:04

Det er vel ikke en virus, hvilken fejl får du ???

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 16-06-04 21:07

Jeg skal nok skrive hvilken fejl jeg får.. men den skal først komme..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-04 21:13

Det er en hardwarefejl:
1. Prossesoren er for varm (Rens dens blæser) Tjek om det er når den har kørt en tid. (Gennemblæs kølefladen med trykluft)
2. Strømforsyningsledningsbundet som forsyner harddiske mm, kommer fra et multistik som sidder på bundkortet, det har dårlig forbindelse. (Tag det af og gi et sprøjt WD40 eller pronto)
3. Rammene har dårlig forbindelse. (Tag det af og gi et sprøjt WD40 eller pronto, kun på kontaktfladen)
4. Du belaster din strømforsyning med flere ting du har isat fornylig, eller den er beskidt og bliver varm. (Gennemblæs med trykluft)
5. Biosen har sat andre værdier af sig selv. (Tjek indstillingen, specielt hvad prossesor-afbrydelsestemperturen er sat til, den må gerne stå på 65 grader)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-04 21:14

Hele tiden ...??? Venter i spænding

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-04 21:20

Du kan også gå op i søgefeltet øverst til højre her på siden og søge på : genstart ...der ligger masser af svar/forslag og venter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 16-06-04 21:37

her er den:

Beskrivelse:
Fejlkode 1000008e, parameter 1 c0000005, parameter 2 f919f1ed, parameter 3 f539eaec, parameter 4 00000000.

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 16-06-04 21:45

Håber i kan bruge det til noget...

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 16-06-04 21:51

Intet. Prøv at scanne for virus, hvis du ellers kan, men jeg tror du skal lytte lidt til pallebhansen

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 16-06-04 21:53

Hvad er WD40 og pronto???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-04 21:53

Ifølge svaret her : http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_20897309.html

Er det din BIOS der skal opdateres ...eller andre harwaredrivere. HJer er spørgerens kommentar da problemet blev løst :

Citat
it seems that the bios update seems to have helped here, i also updated all hardware drivers from HP. so far so good and I installed a few cd's yesterday without blue screen.

..men det kan altså stadig være et RAM problem som pallebhansen skrev : Dato : 16-06-04 21:13

<7MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-04 21:59

WD40 er en mandeparfume/-deo på spraydåse. Mange bruger det som kædespray til cyklen. Lugter forfærdeligt.

En lind mineralsk olie på Blå/Gul aerosoldåse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-04 22:02

http://www.wd40.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 16-06-04 22:05

kan det ved at være at jeg ikke har nok ram. jeg har kun 254.

Kommentar
Fra : jyden_bording

Dato : 16-06-04 22:18

du skal formatere det lydder som sasser ormen...... http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 16-06-04 22:28

Det er ikk sasser ormen det er jeg sikker på

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-04 23:23

Det er verken sasser eller mangel på ram den er gal med.
Men du kan da forsøge at holde F8 nede ved opstart, og så vælge fejlsikker tilstand.
Hvis du så kan komme frem til skrivebordet, så kan du i enhedshåndtering se om der vises nogen fejl. Se også i start/alle programmer/start om der ligger et program der starter op med windows, og laver rav i den (Der bør normalt ikke ligge andet en word eller lign.)
Hvis du ikke tør gå igang med at åbne din comp. så lad en der kan, gennemgå det jeg skriver.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-04 23:40

Jeg hælder også til pallebhansens foreslag, men du kunne jo også prøve at installere/repararere XP med orginal CD'en. Du mister ikke noget ; hverken programmer eller opsætning ved dette.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-06-04 00:39

Til jyden! Man fjerner ikke Sasser ved at formatere! Det ville da være sisyfos arbejde

Tror heller ikke du har Sasser orm Morten, men jeg kunne forestille mig du havde andet snavs! Du burde lige sende en hijackthislog ind til arlet under Sikkerheds katagorien her på kande eller i spywarefri's forum!
1000008e er en kernel fejl og det tyder på rod i dine hardwaredrivere som Molo har været inde på!
Men check Palles forslag først, for det kan sagtens være en hardwarefejl!

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 19-06-04 08:08

Nu er det ikk sket siden jeg gjorde det pallebhansen skrev:

"Det er en hardwarefejl:
1. Prossesoren er for varm (Rens dens blæser) Tjek om det er når den har kørt en tid. (Gennemblæs kølefladen med trykluft)
2. Strømforsyningsledningsbundet som forsyner harddiske mm, kommer fra et multistik som sidder på bundkortet, det har dårlig forbindelse. (Tag det af og gi et sprøjt WD40 eller pronto)
3. Rammene har dårlig forbindelse. (Tag det af og gi et sprøjt WD40 eller pronto, kun på kontaktfladen)
4. Du belaster din strømforsyning med flere ting du har isat fornylig, eller den er beskidt og bliver varm. (Gennemblæs med trykluft)
5. Biosen har sat andre værdier af sig selv. (Tjek indstillingen, specielt hvad prossesor-afbrydelsestemperturen er sat til, den må gerne stå på 65 grader)
VH Palle Hansen"

Tak

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 19-06-04 08:11

Og jeg tør godt at åbne min computer så i ved det til en anden gang :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 10:15

morten_m -> Så synes jeg du skulle belønne pallebhansen for hjælpen ved at acceptere svaret. Dette gør du ved at klikke på 'Accepter svar' til højre over den kommentar du synes hjalp dig bedst på vej.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:26

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede brugt og mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 09:04

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen