/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Findes der et opslagsværk
Fra : Sofusferdinan
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 16-06-04 20:32

Hej med jer

Som ny husejer og dermed haveejer finder jeg mig indimellem på herrens mark, når jeg vil finde ud af hvilke planter og blomster der gro i min have.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om i kender et sted hvor man med illustarioner evt kan finde ud af hvad de forskellige ting hedder.

Sofusferdinan

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-06-04 20:35

Her er masser af muligheder.

http://intra.nakskov-gym.dk/biblio/Guide2/side59.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-06-04 20:36

Hvis du går ind i en boghandler vil du finde en ren jungle af havebøger

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 16-06-04 20:38
Kommentar
Fra : Sofusferdinan

Dato : 16-06-04 20:49

Det gik stærk jeg kigger lige linksne igennem
Better_ performance jeg er klar over at jeg kan gå i boghandlen, men nu var det jo nettet jeg spurgte efter

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 16-06-04 22:19

Det aller bedste du kan gøre, er at gå en tur i omegnen, og se de haver der er der, og så en tur på planteskolen. gør dig selv den tjeneste, at lade din pung ligge hjemme de første par gange du går på planteskole. lån et par havebøger, og find så ud af hvad det er for en have du vil have. Tegn det op. ofte kan man kun have ½ af hvad du havde tænkt dig at plante. Du kan få rigtigt meget ved naboer og andre der har have, for der kommer altid overskud, af det der gror godt. Mange haveejere giver gerne tips. har du mulighed for at gå ture i en kolonihave, er der mange venlige mennesker, der gerne vil snakke. jeg har før spurgt, hvor man har kunnet købe en staude jeg syntes er pæn, og er endt med at have et stykke med hjem af den.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-06-04 22:23

Du kan også låne en masse havebøger på biblioteket. Det er snart en helt glemt ting efter man kan finde en masse på nettet. Der er mange bøger, hvor der er fotografier af planterne og en god beskrivelse af dem. Der er også nogle bøger, hvor de er vist som helt små kimplanter, hvordan de ser ud med to, fire o.s.v. blade. Dem brugte jeg meget, da vi lige havde købt hus. Og det gik også op for mig, at det meste af det ukrudt jeg hev op, var lupiner og ikke ukrudt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Sofusferdinan

Dato : 17-06-04 12:08

Det er især et bestemt træ jeg prøver at finde ud af arten på. Ingen jeg har spurgt kender det i forvejen. Jeg ved fra en nabo at den tidligere ejer har haft det med hjem fra en rejse, muligvis Asien. Derfor har jeg ledt efter et sted hvor det måske var muligt ved hjælp af træet kendetegn, blomtser og frugter at finde ud af hvilket træ der er tale om. Hmm forløbigt virker det som noget af en umulig opgave.

Sofusferdinan

Kommentar
Fra : Sofusferdinan

Dato : 17-06-04 12:11

Blomster

Godkendelse af svar
Fra : Sofusferdinan

Dato : 20-06-04 22:32

Tak for svaret Teil. Efter en del surfen rundt på nettet fandt jeg til sidst ud af hvilken type træ jeg har stående i min baghave. Det var nu ikke gennem dine link, men der fandt jeg en del andet brugbart. Så du får pointne.
Sofusferdinan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-04 23:05

Tak for det og velbekomme.