/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi Kæde
Fra : fred280188
Vist : 2896 gange
100 point
Dato : 16-06-04 11:32

Min Kæde Hopper af!!! hva ska j gøre??

Kommentar
Fra : return

Dato : 16-06-04 11:43

du skal da sætte den på igen og stramme kæden op

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 16-06-04 11:44

ja du skal stramme kæden der skulle gerne sidde en kæde strammer på hver side af hjulet..

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 16-06-04 11:45

det kan være at kæde og tandhjul trænger til at blive skiftet eller at baghjulet sidder skævt du kan finde billige reservedele her
www.thansen.dk

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-06-04 11:45

Nede ved hjulets akse sidder der to dimser du kan spænde hjulet med, så bliver kæden stram

Kommentar
Fra : Zypres

Dato : 16-06-04 15:41

Du skal passe på når du strammer kæden ved at bruge skruerne ved aksen for det du faktisk gør er at hive hjulet bagud og hvis det ikke blir gjort lige mehet på begger sider så blir hjulet skævt når du køre på knallerten...

Kommentar
Fra : Zypres

Dato : 16-06-04 15:41

Du skal passe på når du strammer kæden ved at bruge skruerne ved aksen for det du faktisk gør er at hive hjulet bagud og hvis det ikke blir gjort lige mehet på begger sider så blir hjulet skævt når du køre på knallerten...

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-06-04 17:36

det er sådan du strammer kæden bedst

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-06-04 19:54

Ja ,det kan godt drille lidt.
Løsn de 2 møtrikker på hjulakslen, stram kæden op med kædestrammerne.Lig bagved,så du kan se at hjulet løber lige,
(som Zypres er inde på),bedst hvis du har støtteben på.Så spænder du de 2 møtrikker igen.Kæden skal når du er færdig,kunne give sig 1,5 til 2cm op og ned.
Det kan være du kommer til at gøre det et par gange,før det er som det skal være.Det skal du ikke være sur for,sådan er det også for alle os andre.Og smør kæden når du er igang.
MEN du skal også få undersøgt dine tandhjul,de kan være slidte,og så hopper kæden snart af igen.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-06-04 11:37

Ja det meste er sagt, men som Keldd siger skal du checke om dine kædehjul er slidte: har de skarpe kanter og spidse "bjerge", hælder fremad i trækretningen (det ser ud som om de har overbalance) ja så skifter du både kæde og kædehjul samtidig. Nye kædehjul med gammel kæde og visaversa er en DØDSSYND for begge dele.
Et lille tip for at se om du har linet din kæde ordentligt op: ligger du dig ned bag knallerten som står på centerstøttebenet (ja der er jo ikke andre...fnis) og kigger ind bagfra på den nederste del af kæden. Her skal den være HELT lige uden at have "U-facon" til nogen af siderne...prøv evt. også at dreje baghjulet rundt.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-06-04 16:03

Har du fået din kæde rigtigt på, fred,? Hvis der er noget der driller,spørg igen.og hvis det funker ,så husk at lukke spørgsmålet.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 17-06-04 22:07

hmm, j tror det er skævt.. hvis j kigger på hjulet (på støttefod) og gasser op, så "svinger" hjulet...

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-06-04 22:32

Jeg tror mere på at det så er dit baghjul(leje) som er defekt!?

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-06-04 22:37

Det lyder som dit hjul er ekset ,altså skævt,men du behøver ikke have motoren igang for at ku` se det.Hvis det er skævt kan du heller ikke køre på den.Hjulet skal af,dæk og slange ligeså.
Så skal det rettes op,men det må du hellere lade værkstedet gøre.Er du væltet med den fornylig??Eller kan du mærke
hvis du trykker et par af egerne at de er meget løse??Eller har din knallert støbte hjul?Lad os lige høre.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 18-06-04 12:13

Egerfælge.... jeg har lie købt den, så den tidligere ejer ka jo godt ha væltet!!...

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 18-06-04 12:14

øhmm der er ikke noen defekte eger...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-06-04 20:18

Egerne kan godt være løse,så skal de strammes op.
Det er også på den måde man retter hjulet op,ved at stramme egerne mere eller mindre,afhængig af hvor skævt det er.
Har du strammet kæden ,som vi har skrevet??Og hvis du har slør i hjulet må du nok en tur på værkstedet.
Hilsen Keldd.