/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
åååhhhh nej maxi.
Fra : tiemaster
Vist : 316 gange
200 point
Dato : 16-06-04 11:03

min elskede og ellers godt kørende maxi gik pludselig ud på vej til arbejde idag og nu vil den ik ta fuld gas mere den starter stadig fint. skal lige siges at da den gik ud og jeg fik den startet igen gik den vildt højt i tomgang men det er stilt igen men det hjalp ik..

please hjælp.....

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 16-06-04 11:14

Måske tager den falsk luft ind et sted? Det gjorde min maxi, og det var nøjagtig de samme problemer jeg havde. Check evt om alle skruer ved studs, karburator osv ikke er løse. Du kan også prøve at give lidt gas, og samtidig sprøjte med noget WD40 rundt omkring. Hvis den pludselig kan tage fuld gas mens du sprøjter, har du fundet stedet hvor den suger falsk luft...
Mvh Steffen

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 16-06-04 11:54

kan se at forrøret er en smule utæt tror jeg kan det være det...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-04 12:23

Da min Maxi gjorde det samme for mange år siden, var det studsen inde på luftfiltret der var hoppet af.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 16-06-04 16:18

Forrøret som er utæt har intet med sagen at gøre.
Men derimod har du en delvis stoppet strålespids. Tag karburatoren af, tag bunden af karburatoren, og skru strålespidesen af, og gennemblæs alle huller.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 16-06-04 19:30

er det en firkantet karburator kan det også være tomgangsdysen... den sidder lige ved siden af strålespidsen

Kommentar
Fra : jakob20

Dato : 17-06-04 22:26

Havde samme problem for noget tid siden. Prøv at rense (med luft!) karburatoren grundigt.
Det hjalp mig.

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 20-06-04 09:57

Tak for svaret pallebhansen. så kører svinet igen....