/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sandsynligvis spyware ?!
Fra : Peter_Gimm
Vist : 468 gange
200 point
Dato : 15-06-04 23:26

Halløj,

På min maskine har jeg haft lidt probs.
På C drevet under programmer er der dukket en mappe op der hedder "Windows NT". Den indeholder nogle mystiske ting - bla. endnu et par mapper med diverse sjove titler, f.eks. en der hedder "Pinball".

Når jeg forsøger at slette mappen med indhold giver den mig ikke lov, og fjerner jeg først filerne, dukker de automatisk op igen få sekunder efter...

Har installeret alle opdateringer/service packs fra MS. Og har også kørt en del forskellige ad/spyware programmer igennem. De fandt "et par" men den er tilsyneladende "ren" nu. Dog er det samme problem med denne mappe ?!!?

Derudover er der andre sjove ting. F.eks. er "startsiden" på IE Explorer blevet ændret, og retter jeg den retur til f.eks. google finder den selv tilbage til samme side igen næste gang jeg genstarter IE expl.

Gode forslag modtages med tak og 200,- !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-06-04 23:29

Jeg ville prøve at gå ind på www.arlet.dk og downloade cwshredder og hijackthis. Så kører du cwshredder og fix'er hvad den foreslår og bagefter kører du hijackthis og sender en logfil ind! Så er der som regel nogle kloge folk der hjælper dig yderligere

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-06-04 23:29

NT mappen er i sig selv ikke bekymrende, men hvilket styresystem har du, og hvad er det for en startside der bliver oprettet?

ps. Jeg går ud fra du mener 200 point, men når du skriver ,- efter et tal indikerer du at der er tale om penge

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 210 point
Dato : 15-06-04 23:56

Hent ad avare og Sybot så kan du selv scanne og fjerne De er her
http://download.com.com/3000-2094-10045910.html
http://download.com.com/3000-2144-10122137.html
Mvh Sune

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-06-04 23:29

Prøv at se ind i "msconfig" under "start" om der er nogle mystiske ting der startes op sammen med det øvrige system.
Prøv så at deaktivere dem som du mener at kunne undværes! - Genstart og slet så mapperne igen.
Hvis du finder noget mystisk, så prøv og se om du kan se hvor den har lagt sig på disken, så du ved hvor du kan fjerne den, hvis det viser sig at være "en slem en".

Jeg har selv prøvet noget lignende og fandt så et program der genererede disse ting hver gang der blev startet op!

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-06-04 11:27

http://www.spywarefri.dk/forum og dit problem bliver løst.

Godkendelse af svar
Fra : Peter_Gimm

Dato : 21-06-04 17:27

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-06-04 22:26

Takker og bukker
Mvh Sune