/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Afblegning af hår igen :)
Fra : Nadia_fie
Vist : 1407 gange
100 point
Dato : 15-06-04 22:54

Nu har jeg snakket med frisøren, og jeg skal så der hen imorgen, (jeg havde helt brunt hår farvet) Hun synes jeg skulle prøve at trække farven ud sådan så det blev orange, og det er det så blevet nu. rød orange nogen steder. Mit spørgsmål er så, når hun nu propper noget afblegning i, vil det så blive lyst eller vil det orange blive ved med at være der?

Mvh Nadia

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-06-04 22:59

Det vil blive lyseorange og dit hår endnu mere ødelagt Hvis du gerne vil farve dit hår i de rødlige/orange neuancer så skulle du bruge henna som er et naturprodukt som dit hår har godt af i stedet for alle de kemikalier der ellers bruges
Mvh sune

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-06-04 23:15

Jeg har en enkelt gang fået en mørk farve trukket ud hos frisøren, hvorefter hun lavede lyse striber. Reultatet blev flot, og ikke spor orange som Sunowich skriver..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-06-04 23:21

Dog vil jeg give Sune ret i, at det er en barsk omgang for håret. Derfor skal du spørge din frisør, hvilke plejeprodukter du efterfølgende skal bruge for at bevare glans i håret..

Kommentar
Fra : return

Dato : 15-06-04 23:22

det bliver helt lyst der hvor afblegningen kommer i håret så det orange forsvinder helt en frisør ved jo hvad hun laver hvis det er et ordenligt sted om ikke andet kan du jo hvis du ikke stoler på din frisør selv farve det for bagefter at få dem til at lave den afblegning du vil ha

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 15-06-04 23:25

Nogen steder er håret også blevet lidt gult næsten lyst, så jeg går da ud fra at farven bliver lys nu. Man brude kunne farve lyst på orange hår.
creamygirl du skriver du har fået trukket en mørk farve ud? det var selvfølgelig en permanent farve ikke? Hvor mørk var den farve? Fik du orange hår da den blev trukket ud, og hvor lyse blev striberne bag efter?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-06-04 23:28

Men hvorfor egentlig ulejlige sig med at svare på dit spm. I dette spm. accepterede du et mærkværdigt svar http://www.kandu.dk/dk/spg/42042 trods det at en masse havde forsøgt at hjælpe dig på bedste vis..

Allerede dengang foreslog jeg dig, at få den mørke farve trukket ud..
Ikke flere gode råd fra mig af til Nadia_fie..
Men held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : mango

Dato : 15-06-04 23:29

Og så skal det lige siges : MAN MÅ IKKE BRUGE HENNA I FARVET ELLER AFFARVET HÅR ...det står også på pakken...så Sunowich..husk lige at tjekke sådan noget inden du giver et råd

Ja du skal bare tage det roligt, dit hår skal nok blive fint..stol på din frisør..
med venlig hilsen
Sus

og det er jo også Dit hår og ikke Sunowich´s ...du bestemmer jo om du vil bruge kemikalier eller Henna..

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 110 point
Dato : 15-06-04 23:32

Okay du får så min oplevelse alivel
Min hårfarve var dengang meget mørk, og det blev da også orange efter at frisøren havde trukket farven kemisk ud af håret.. Reultatet blev det til trods ganske glimrende og striberne lyse (ikke gule og ikke orange)..

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 15-06-04 23:35

til creamgirl- den eneste grund til jeg lige gav point til den person er at det er min mor, (vi synes dte er sjovt, måske dårlig humor.) så har jeg ikke kigget på det siden, men du skal have mange tak for svaret, det skal i alle sammen skam. Den mørke farve du havde, var det din naturlige hårfarve eller en du havde farvet?

Godkendelse af svar
Fra : Nadia_fie

Dato : 15-06-04 23:36

Tak for svaret creamygirl.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-06-04 23:38

Jeg er blond af natur, så nej, det var en påført farve jeg fik trukket ud..
Håber du får et ligeså godt resultat som jeg selv

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-06-04 23:40

Vrøvl der skulle have stået = så ja, det var en påført farve jeg fik trukket ud..altså !

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-06-04 23:43

Nå jeg fik pointene..Det var nu ikke derfor jeg skrev som jeg gjorde..
Men altså hår og så piger det skal bare funke, ellers er livet ikke noget værd..!

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 15-06-04 23:50

Jamen jeg var glad for at høre at du har været i samme situation. Håber også mit bliver ligeså godt som dit :)
Har bare høret det er svært at trække røde nyancer ud, og det har mit hår stadig lidt :( Og har prøvet en enkelt gang nu hvor jeg tænker mig om, at den orange ikke kunne komme ud, men der gav jeg heller ikke håret en pause, det var lige efter hinanden. Tror det har meget at sige :)
Tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-06-04 23:52

Du kan jo bare få det barberet brasiliansk Creamy

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-06-04 23:59

Damn! jeg skulle aldrig have udtalt mig om denne Brazil barbering

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 16-06-04 00:25

Ikke for at blive ved med at brokke mig, men der er også det problem af mit hår ikke er ensfarvet. 2 cm ud fra bunden er det gult, så er det orange og nogen steder rød orange, så det bliver noget at et job for hende frisøren. Hvad plejer i at give, 600-700 kr er det for meget?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-06-04 12:49

Hej Nadia..

Hvad det koster kan jeg ikke svare dig på. Jeg tror det afhænger meget af hvor i landet du bor. Jeg selv bor i Århus og bliver klippet og farvet hos Art of Hair
Åboulevarden 55..Her kan man lave en rabatordning på op til 15%, men de 600 - 700 du er inde på lyder meget sansynligt..

Her i Århus har vi også frisører der giver rabat til studerende, men jo mere populær frisøren er - jo dyrere er det også..!
Når man som du skal have reddet en "skandale" er det nok en god idé og investering, ikke at skele til prisen..Din fordel ved at gå til en knalddygtig frisør er at hun vil gøre alt, hvad der er muligt for at du skal være tilfreds..De ved jo godt, at man ikke betaler mellem 500 - 1000 kr for noget, som man efterfølgende ikke er tilfreds med - og de har også deres gode rygte at tage vare om, så jeg er ret sikker på, at du vil være i gode hænder hos en dygtig og pænt kendt frisør i din by..

Held og lykke