/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Create Database?
Fra : plb
Vist : 913 gange
100 point
Dato : 15-06-04 22:38

Hej

jeg er temmelig grøn på det her område så bær over med mig.
jeg sidder og vil lave en hjemmeside i php, så jeg lærte php.
nu skal jeg så have lært SQL, for at kunne lave en helt tiptop hjemmeside, men jeg har installeret MySQL på min PC, men jeg kan ikke finde ud af at få lavet en database i MySQL, hvad skal jeg gøre?
jeg har næsten forstået hvordan man skriver lidt i SQL, men det nytter jo ikke meget når jeg ikke en gang kan lave database, så håber virkelig jeg kan få noget hjælp!

mvh P/lb

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-06-04 10:31

Hej plb,

prøv evt. og se denne Tutorial: http://hotwired.lycos.com/webmonkey/99/21/index2a_page5.html?tw=programming

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 16-06-04 11:01

Måske har du allerede en MySQL database oprettet på "phpmyadmin.ditdomæne.dk"
Her har du et nemt overblik over din DB, hvor du kan oprette tabeller og lign.

Kristian

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 16-06-04 11:16

Du skriver at du har installeret SQL på din computer... Er det sådan så du kører webserver på din computer? Måden jeg lærte SQL på var simpelthen ved at kigge i manualen der kom med. Der er nogle rigtig gode guides.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 16-06-04 15:31

når jeg går ind på phpmyadmin.plb.dk så finder den ikke siden.
indtil videre har jeg kørt hjemmeside med e107, men eftersom det er lang tid siden jeg har "leget" med siden vil jeg godt lave noget helt nyt og helt selv. for at se om jeg stadig ka ;)

mvh P/lb

Accepteret svar
Fra : Interkriller

Modtaget 100 point
Dato : 16-06-04 17:10

Hvem er din udbyder. Hvis det er f.eks b-one har de pr automatik opretttet din mysql db som du kan finde via phpmyadmin.plb.dk.
Hvis det er f.eks cliche skal man bede dem om at oprette DB.

Men ligemeget hvad, burde du kunne gå ind på phpmyadmin.plb.dk hvis du har en MySQL DB.

Nu er jeg også lidt i tvivl om du vil have din database lokalt på din computer, for så er der ingen idé i phpmyadmin, eller om DB skal hostes igennem dit Webhotel.
(Vil anbefale det sidste).

Måske skulle du tage kontakt til din domæneudbyder og finde ud af om de HAR oprettet din DB

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 16-06-04 18:13

aah jeg har lige kontaktet min udbyder.
de havde stillet en database op til mig.
så tak for "svaret" hehe

mvh P/lb

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 16-06-04 18:15

Håber du for det til at fungere..

Glad for at kunne hjælpe