/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Virtual PC
Fra : donatello
Vist : 1022 gange
40 point
Dato : 15-06-04 14:01

Jeg har forsøgt at finde svaret på mit spørgsmål i de andre indlæg, men kan ikke rigtig komme frem til noget, da det virker som om alle indlæg vdr. Virtual PC er for nogle som er lidt inde i det.
Det er jeg ikke.
Jeg er lige blevet mac-bruger, og har til min store fortvivlelse opdaget at jeg ikke kan bruge min netbank med mac. Jeg vil derfor gerne have Virtual PC til at fungere. Jeg aner ikke hvordan det virker. Er der nogle der kan sætte mig ind i det? Nærmest en slags "Virtual PC for Dummies". Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-06-04 14:22
Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 15-06-04 17:02

Det er et program som du installere på macen og sen opförer den sig som ett windows program men på macen jag hade det lidt äldre men de nya e vist ret så lette.

Kommentar
Fra : donatello

Dato : 15-06-04 17:10

Jeg har forsøgt at installere Virtual PC, men det er som om det ikke er helt nok. Det jeg er på udkig efter, er en trin-for-trin vejledning i hvordan jeg får Virtual PC til at virke på min 1,25 GHZ G4 eMac OSX?

Kommentar
Fra : donatello

Dato : 17-06-04 22:53

Jeg har nu fået Virtual PC til at fungere. Jeg havde tilsyneladende gjort det rigtigt fra starten af. Den havde bare ikke lyst til at føje mig første gang jeg gjorde det... Hmm... Nu er jeg stødt på et nyt problem. Jeg ville gerne bruge Virtual PC til netbank, og vil derfor naturligvis gerne på nettet med den. Jeg har stofanet. Jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere. Har prøvet alt hvad jeg normalt gør når jeg opsætter en PC til netværk via stofanet. Har forsøgt at få den til at hente IP og DNS automatisk osv... Er der nogle som kan afhjælpe mig med dette problem?
Mvh Claus

Kommentar
Fra : ferdinand.k

Dato : 09-07-04 12:01

Hvilken bank har du da? Efterhånden er stort set alle banker kommet med en version der fungerer til mac også...

Accepteret svar
Fra : wahlstroem

Modtaget 40 point
Dato : 21-07-04 16:27

Som ferdinand k. - Hvilken bank bruger du? Og også, hvilket system bruger du? Det skal være OSX 10.2 eller nyere for at kunne fungere med Netbank. Jeg bruger en af de mindre banker, og det virker helt efter hensigten!

Du kan sætte Virtuel PC op til at bruge samme netværksindstillinger som Mac'en. Den bruger så Mac'en som en slags DHCP

Kommentar
Fra : lykkeSal

Dato : 23-08-04 15:28

Det er sikkert Nordea, de duer ikke til mac endnu :(

Kommentar
Fra : wahlstroem

Dato : 23-08-04 15:40

Jo, alle storbankerne virker til Mac. Du skal "bare" bruge Panther (10.3.5)....

Godkendelse af svar
Fra : donatello

Dato : 15-11-04 17:12

Tak for svaret wahlstroem.