/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
dampkabiner
Fra : lilleli
Vist : 1442 gange
200 point
Dato : 15-06-04 13:59

Vi er i færd med at planlægge en renovering af vort badeværelse - og har set de her dampkabiner hos badeværelsesforretningen - det var måske en ide i stedet for at skulle bygge en nivhe op mv. og vil så lige høre om nogen her har erfaring med dem... ? Den vil primært blive brugt som bruser - men jeg kan godt lide det med at man kan sidde i den og eks bare tage et fodbad...
Men er der nogen der har en eller har erfaring..... hvad skal vi se på når vi ser på de forskellige typer - hvad med rengøring... ovs.???????
pft

Kommentar
Fra : tobisch

Dato : 15-06-04 14:27

Du skal være sikker på at der ikke kommer bakterier, har du hørt om legiornær sygen, bakterien komme ind via luftvejen og ned i lungerne, jeg ville ikke købe en sådan, har du set en varmtvandsbeholder inden i, du vil ikke engang gå i bad herefter.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 15-06-04 20:37

Hej lilleli
Jeg kender ikke den omtalte dampkabine, men den med ligionellaen ved jeg lidt om.
Bakterien kan ikke leve i temperatur over 55 gr. så hvis din varmtvandsbeholder bare er stillet til over denne temp. er der fred og ingen fare.
At vandet kan blive koldere i fremløbsrørene har ingen betydning da udviklingen af bakterien er meget langsom.
Nu skriver du dampkabine, men du mener vel ikke en almindelig brusekabine??
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 16-06-04 00:24

Hej Dabj - Har også søgt mht. ligionella - og det er korrekt som du skriver... Og nej det er ikke en almindelig brusekabine se evt.:
www.raviribe.dk/dampbad/index.htm
ER blot interesseret I om nogen har erfaring med disse produkter - idet vi synes det kunne være et godt alternativ til en traditionel bruser og et spabad... Vi ønsker nemlig et helt almindeligt badekar....

pft
lilleli

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-06-04 22:38

Ok--ser spændende ud, men jeg kan ikke hjælpe.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-06-04 05:26

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 13-07-04 11:29

hej dabj - jeg ved udemærket hvordan jeg lukker et spørgsmål - men jeg vil nu have lov at vente lidt idet der ikke er nogen af de svar her som kan bruges.... jeg vælger at hæve indsatsen - så må vi se....
mvh
lilleli

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-07-04 16:01

Tja,har sat et par stykker op for et par år siden,nu ikke lige det mærke du har lagt et link ind til,
men de mennesker taler jeg jævnligt med, og de har ikke haft noget bøvl overhovedet.
Så virkningsmæssigt skulle der ikke blive noget vrøvl,og den store kabine ser rigtig godt ud,
ja det gør de andre jo også,så køb een.
Hilsen Keldd.(Blik og Rør)

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 13-07-04 20:06

hej keldd hvilke mærker har du sat op og er der nogen du ville anbefale os at se efter....
mvh
lilleli

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-07-04 20:29

Det kan jeg ikke huske,det var et langt navn,og jeg har været inde på google og kigge,ku` ikke finde det.
Men der var der da noget at vælge imellem(på Google).
På den anden side ,dem i det link du har lagt ind, er da utrolig flotte.
Det i skal kigge efter er samlingerne ved gulv og væg,men det kan jeg se på billederne er i orden,så er der dampgeneratoren,det er forholdsvis enkelt teknik,så alt i alt i må springe i det og købe den.
Køb den store den til 2 personer,den ser helt rigtig ud.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-07-04 20:39

Tag den her--ZS1515 Golf, 25.000Kr. den pris ser rimelig ud for den sag her,
virkelig flot.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 21-07-04 10:36

hej Keldd - Vi har været ned og se i deres showroom - men jeg er ikke sikker på kvaliteten - Hvilke mærker har du opsat????
pft
lilleli

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 200 point
Dato : 21-07-04 11:29

De hed Ronda,har jeg fundet ud af,de var fra Finland,men jeg har også fundet ud af,at firmaet ikke eksisterer
mere.
Hvor synes du kvaliteten svigter i dem du har kigget på?Nu ved jeg godt papir er taknemmeligt,for det jeg
kunne se på billederne ( i linket her) så da rimeligt ud,og firmaet der sælger dem er heller ikke nystartet,men okay,
der er sikkert andre fabrikater.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : lilleli

Dato : 22-07-04 15:29

Tak for svaret Keldd.
Faktisk var det netop det at den person der viste dem frem havde meget meget lidt at sige - Han lød ikke til at have den store ekspertice - men de lovede at sende os yderligere oplysninger - samt at de havde en kunde i området der havde en opsat som vi kunne komme at se...Men ak har ikke hørt fra dem endnu??!!!
Men jeg lukker spørgsmålet .....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-07-04 16:11

Ja ja,et brusebad er heller ikke af vejen,og husk:Save water,take a shower with a freind.
Held og lykke,hilsen Keldd.