/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problemer med mus
Fra : metalfaust
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 15-06-04 10:17

Det forholder sig sådan at jeg tidligere har anvendt en optisk mus til min pc. nu er der imidlertid opstået det problem at min pc/windows nægter at kunne finde musen. jeg har en anelse om at jeg tidligere har afmonteret musen, hvorefter pc'en evt. har været tændt og problemet er så opstået ved tilslutning af musen senere. jeg ejer selvfølgelig ingen drivere til installation af musen, men der må være en eller anden måde...?

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 15-06-04 10:57

Driver kan du finde på nettet ved at søge på navnet på din mus..
Eller hvis du kender hjemmesiden til dem der har lavet den kan du jo søge der.

Hvis det er en USB mus så plejer WinXP også at kunne finde driveren selv.
Men du siger at den nægter at finde den... hvorledes det?
Du kan jo se om der er nogle mus driver installeret.. evt. fjerne den og sætte musen til igen.

Nu ved jeg godt det kan være svært at gøre alle dette UDEN mus, men med lidt snile kan man jo godt gøre alt ting ved brug af piltasterne+tab+return

/snortop

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 15-06-04 11:39

det er en usb-mus, og på trods af at min pc er fem år gl. findes der usb-stik. mit styresystem er dog win98, og ved opstart af pc'en får jeg bare beskeden at windows ikke kunne finde nogen mus. jeg har prøvet at tilføje den som ny hardware, men windows kan ikke finde den?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-06-04 11:54

Når man til win98 installerer noget USB bruges medfølgende CD og win98 beder så selv om '98 cd-rom og indstallerer det som mangler. Dine USB porte er måske ikke indstalleret.
Endnu sværere kan det være at bruge PS2 > USB mus eller tastatur.
mesen.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 15-06-04 12:01

det besynderlige er bare at jeg tidligere og uden problemer har anvendt musen til min pc. det var først forleden at jeg fik beskeden om at windows ikke havde fundet nogen mus... at mine usb-porte ikke er installeret lyder sandsynligt nok, men jeg er 100% sikker på at jeg tilsluttede musen som usb og ikke med dets alm. stik...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-06-04 13:37

I bios kan du sætte, om den skal "køre" ps2 eller USB på musen - hvis jeg husker rigtigt.

Accepteret svar
Fra : Martin_c

Modtaget 100 point
Dato : 16-06-04 10:05

Virker musen på en anden pc!

Ellers kan det jo være den!

Kommentar
Fra : alstroem

Dato : 16-06-04 23:18

Hvis du har mere end én USB-port på din maskine, så prøv en gang at bytte ud. Det er nemlig sådan, at Windows identificere enheder pr. port og ikke altid "fælles". Det ses ofte, at når folk piller USB-enheder fra, og senere forsøger at sætte dem på den "forkerte" port, så skal det hele geninstalleres.

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 22-06-04 10:50

Tak for svaret Martin_c.