/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fastsiddende stempel i knallert
Fra : perchris
Vist : 1114 gange
150 point
Dato : 11-06-02 23:30

Hvordan får jeg stemplet ud af Cylinderen på min Suzuki DM50 Samurai
det sadte sig pludselig fast og jeg ved ikke om det er brændt fast eller om en
stempelring er knækket og har kilet sig fast mellem stemplet og cylinderen.
Det gør ikke noget om stemplet går i stykker under udtagningen, men jeg ville gerne kunne genbruge Cylinderen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 22:29

brug en stempelaftrækker..........eller næverne

"perchris" <perchris.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:IUtN8.31295$N46.1228962@news010.worldonline.dk...
> Hvordan får jeg stemplet ud af Cylinderen på min Suzuki DM50 Samurai
> det sadte sig pludselig fast og jeg ved ikke om det er brændt fast eller
> om en
> stempelring er knækket og har kilet sig fast mellem stemplet og
> cylinderen.
> Det gør ikke noget om stemplet går i stykker under udtagningen, men jeg
> ville gerne kunne genbruge Cylinderen.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 12-06-02 00:40

find et stykke rundt træ evt kosteskaft og slå på det med en hammer så skal det nok komme ud.
hilsen johnni.

Accepteret svar
Fra : Japse

Modtaget 150 point
Dato : 12-06-02 07:54

Prøv først at hælde en lille smule WD40 i cylinderen ovenpå stemplet og lad det trække en 3 timer, så tager du en træklods der er lige så stor som stemplet og slår forsigtig på stemplet, sker der ikke noget bliver du nødt til at smadre stemplet, men husk at få alle stumperne ud af krumtaphuset, skulle du lave en lille ridse i cylinderen kan den jo bores ud.
Japse.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 09:08

>
> ville gerne kunne genbruge Cylinderen.
>

Havde jeg nok ikke gjort, eller det kom da an på hvor ødelagt det var hvis
det som du siger er "brændt fast" med stemplet, eller en stepelring der er
sidder fast... =)

--

KLuE

Godkendelse af svar
Fra : perchris

Dato : 16-06-02 20:54

Tak for svaret Japse.
Jeg mådte have fat i en rundholt på 4 cm efter at jeg havde smadret
mit kusteskaft med den flise som jeg brugte som hammer.
En af låseringene på tværstangen i stemplet var faldet ud
og gået ind i en af kanalerne. Stemplet kom ud i 2 stykker og der kom
2 dybe ridser i cylinderen.
Jeg har nu fået sat en ny cylinder og stempel i, så nu er jeg kørende igen.
Per