/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
mandrake hjælp
Fra : Studerende4444
Vist : 467 gange
50 point
Dato : 15-06-04 04:44

sikkert nemt spørgsmål. Jeg er kommet til at gøre sådan at Mandrake starter op i en slags DOS prompt i stedet for at starte linux i graffisk miljø. Hvad skal man gøre. Jeg har indtastet username og password i textmode..

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 15-06-04 06:46

Har du Grub eller lilo som boot prompt?

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 15-06-04 06:52

Jeg er ret n00b hvad angår linux men for mig at se har du enten f#cked noget op i grafik opsætningen (Kommer den med nogle fejlmeddelelser)
eller også har du sat den til at starte op i den forkerte shell level

Det ville som sagt være en god ide hvis du kunne sige om den har kommet op med nogle fejlmeddelelser og evt. hvad du har lavet lige inden den begyndte på det

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 15-06-04 07:07

Du skal boote med mandrake cd og vælge 'upgrade'

mvh
rfh

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 15-06-04 08:24

kør denne kommando når du har prompten

init /?
dette giver dig nogle muligheder, hvilken level den skal starte op i.
Mener det skal være
init 7
for at starte op i grafisk miljø

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 15-06-04 12:04

det er lilo jeg bruger normalt. Der kommer ingen fejlmeddelelse. Skærmen er bare sort med mandrake logo i højre side og please enter user name og password som text foroven
Jeg har prøvet de forskellige ting men ingen af dem virker

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 15-06-04 12:16

hov nu fik jeg det til at virke
dk havde næsten ret
man skal skrive init 5
den brokker sig nemlig hvis man skriver /
Jeg er godt nok possitivt overasket over Mandrake. Jeg har prøvet andre Linux versiner som Fedora 2, men dette er meget mere brugervenligt. Og så kan jeg også få kontakt med min windows harddisk. Det kunne jeg ikke få Fedora til.

Godkendelse af svar
Fra : Studerende4444

Dato : 15-06-04 12:19

Tak for svaret dk.