/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
import af engelsk mc
Fra : kattegat
Vist : 1107 gange
200 point
Dato : 14-06-04 23:35

hej hej. hvis man importere en engelsk mc fra USA uden papirer og det så efterfølgene viser sig at der faktisk kører en mc rundt i danmark der er nøjagtig magen til med samme stel nr i dette tilfælde en 500cm triumph hvad gør man så ? er der nogen i dette forum der kan hjælpe mig??? venligst kattegat

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-04 23:44

Det må være en sag for politiet.
Noget ulovligt er da sket.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-04 23:51

Du kan også "glemme" den anden mc med samme nr.
Mon nogen vil opdage fejlen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-04 23:56

En importeret Mc uden papirer kan du ikke få registreret her. Og hvis der kører en med samme stelnummer her, er der fusket med noget, Og hvis man forsøger at registrere bliver det et stort problem evt. m konfiskation af begge maskiner indtil man finder ud af hvilken der er den rigtige

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-06-04 23:57

Efter princippet, det er ikke ulovligt med mindre det bliver opdaget.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-06-04 00:00

En engelsk mc.... Er den højrestyret ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-04 00:06

Nej den er sgu ikke højrestyret men gearpedal og bremse sidder omvendt, så lidt er der om det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-04 02:44

Men det vil blive opdaget ellebye for på centralregistret tjekker de stelnr. på alle nyregistreringer netop for at det ikke kan finde sted. Og nogen kunne jo få den grimme tanke, at en vis person kender en der har sådan en MC og så vil "fifle" lidt med stelnummeret på sin egen model uden papirer. For en MC uden papirer kan ikke registreres i DK

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-06-04 06:41

Hvordan har du fundet ud af at din mc fra USA har samme stelnr. som (d)en anden her i DK?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-04 08:20

Nogen kunne jo læse/skrive forkert et sted.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-06-04 08:30

Det kan være en mulighed som teil skriver. Jeg hentede en Triumph Trident (T-160) i GB hos en privat sælger for et par år siden og her var der netop skrevet ET bogstav forkert i den engelske reg.attest. Da dette var rettet af de engelske myndigheder var det i hele iorden.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-06-04 09:16

pallenoc,som dova skriver ,man kommer ingen vegne hvis der ikke er nogen papirer,men kan vi ikke få at vide hvordan kattegat har fundet ud af,at der kører een med samme nr.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-06-04 09:24

Stelnumre har det som med personnumre, der burde kun findes eet af dem, men men men, jeg har selv oplevet, at en svensker der kom til DK for at arbejde, fik udstukket præcist det samme personnummer som jeg. Og så er det ikke engang løgn eller 1. april.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-04 11:59

Keldd hvis du læser det indslag jeg har længere oppe på siden ved du hvordan man finder ud af, at der er en med samme nr. .Jeg kunne i teorien godt komme med en mulig løsning til hvordan det teoretisk kunne lade sig gøre, men det er jo bedrageri, dokumentfalsk og unddragelse af afgift til told og skat.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-06-04 12:24

Jeg ved godt at dette for nogen måske er forkert, men jeg føler ikke rigtigt at vi er integreret helt i eu før vi kan tage til eksempelvis tyskland, frankrig eller hvor i eu, og købe en bil der til det pågældende lands priser, og så blot køre bilen hjem.

Med de afgifter der bliver lagt på motorkøretøjer i DK, ja så kan man godt fristes til noget ulovligt, det er jo hverken heorin eller andre stoffer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-04 12:56

Det er helt rigtigt ellebye (selv om det er lidt uden for spørgsmålet) man kunne godt ønske , at når vi nu skal være med i EU, at visse ting skulle kunne komme os tilgode i stedet for, at det bare koster. Og jeg synes også at det er urimeligt at staten skal have penge fordi man gider blive ejer af et gammelt udslidt køretøj.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-06-04 13:21

Som I sikkert ved arbejder MHS (Motorhistorisk samråd) på EUplan (lobbyister i Brussel) på at få generaliseret en fælles lovgivning for veterankøretøjer i HELE EU. Men de skiftende danske regeringer vil ikke være med til at sætte grænsen for veteranstatus til 30 år imod de nuværende 35år DK....da staten så vil gå glip af 46 mill. om året.
At dette blandt nogle med lidt forkærlighed til at bevare noget af det "gamle jern" og "rustne havelåger" vi kører rundt på/i og som bilister/mc'ister i almindelighed får en og anden til at tænke lidt "kreativt", ja det kan vel ikke komme som den helt store overraskelse. Personligt giver jeg generelt "staten hvad statens er" og "kongen hvad kongens er" og beholder resten selv.
Og ja ellebye og dova og...? jeg er helt enig i de betragtninger som I kommenterer denne tråd med.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-06-04 20:52

Nå,nu gik der politik i det,det plejer tingene kun at blive værre af,men kan kattegat ikke lige fortælle
historien om hvordan han fandt sin dublet,det bliver mellem os og læserne.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 16-06-04 22:36

Tak for de mange komentare til det med den importerede mc. der bliver spurgt hvordan jeg ved der kører en rundt mangen til. ved at kører den til syn. der kan de se at der er 2 af samme slags. venligst kattegat

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 200 point
Dato : 16-06-04 23:01

Nå,lidt kedeligt,men hvis du har haft den til syn,så fik du vel at vide at uden papirer kan den ikke synes,
et eller andet har de vel sagt--fortæl fortæl.Ellers må løsningen være at sælge den som stumper,surt show.
Ku` ellers godt bruge en Daytona.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : kattegat

Dato : 20-06-04 22:05

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 20-06-04 22:15

hej hej jeg skriver denne gang direkte til Palle PALLENOC fordi jeg kom i tanke om, om det var dig selv der henvendte dig til de engelske myndigheder eller det var told/skat der henvendte sig til de engelske myndigheder for at få det bogstav lavet om. Det kunne jo være en mulighed, at det var der at der var begået en fejl. på forhånd tak. pallenoc. mvh kattegat

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-06-04 22:53

Selvtak kattegat,jeg holder rask væk en krone på at det var palle.
Hilsen Keldd