/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Dimensioner af fodboldbane + mål
Fra : ibenkh
Vist : 23590 gange
50 point
Dato : 14-06-04 20:50

Hvad er dimensionerne (sidelængder) af en fodboldbane og mål?
Gerne både 11- og 7-mands...

På forhånd tak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-04 20:59

Her er mål på en fodboldbane http://uv-mat.dbu.dk/lex.asp?letter=B

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 14-06-04 21:06

For en 7- mands kamp

. JBU's turneringsreglement for 7-mands fodbold

§1 Spillepladsen
Der spilles på tværs af en normal fodboldbane. (½ bane benyttes). Længde max 90 m, min 45 m. Bredde max 60 m, min. 45 m. Hvor der anvendes fast 5- og 7-mands bane, skal ovennævnte max./min. længder overholdes. Banens idealmål: længde 65 m, bredde 51 m.
Målfeltet: 8×25m skal være tydeligt markeret enten ved opkridtning eller ved 3 krydser: 2 stk. 10 m fra hver målstang langs mållinien, 8 m ind på spillepladsen, samt et kryds ind på spillepladsen midt for målet (sidste kryds gælder som straffesparksfelt). Målfeltet og straffesparksfeltet er identiske

Fra denne side http://www.afdk.dk/sw164.asp

Godkendelse af svar
Fra : ibenkh

Dato : 15-06-04 13:01

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : shira

Dato : 23-09-04 11:31

hej er det nogen der kan give mig et link, om hvor man ka se hvor mange pokemon kort der er blevet solgt i Danmark fra 1998 til 2004??

Manga tak

Kommentar
Fra : mxx23

Dato : 22-07-14 09:46

ans' link til dbu.dk virker ikke længere, så her er et nyt link med målene på en fodboldbane:

http://www.findhold.dk/fodboldbane/