/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Beskeder over Netværk???
Fra : KingSix
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 14-06-04 17:37

Hej alle...
Er der et program indbygget i WinXP Pro, der kan sende pop-op beskeder til andre brugere på LAN'et derhjemme?
Jeg mener at kunne huske at i Win 3.11 for Workgroups, var der et "Win Pop Up" eller lign...
På forhånd tak for et garanteret godt svar.
KingSix

Accepteret svar
Fra : the_XP_king

Modtaget 110 point
Dato : 14-06-04 17:43

www.google.dk

og søg efter netsend

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-06-04 19:32

Win 2000 og xp kan bruge
start>programmer>tilbehør>kommandopromt og du lander med et C:\>
C:\>net send computernavn "dav dav" tryk enter
og der poper en en meddelelse op (prøv at sende til din egen comp)
C:\>net view viser de åbne comp på nettet

Start>søg>filer...>netmeeting>find globus conf>dobbeltklik og du har et dejligt program til fildeling samtale og meget andet.
Netmeeting>funktioner>indstillinger>generelt>HOLD DIG VÆK fra adresselister =spam
Emesen.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 14-06-04 20:38

hej

Når jeg skal sende en sådan besked gør jeg sådan her:
Højreklik på denne computer
klik på administrer
Højreklik på computeradministration (lokal)
vælg alle opgaver og sebd konsolmeddelelse
og sender en besked til den pc jeg vil

olefahnoe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-06-04 20:54

olefahnoe.............det var en herlig og nem vej til meddelelser - virker også i win 2000
Alle som står under "modtagere" får samme besked.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : KingSix

Dato : 14-06-04 21:39

Tak for svaret the_XP_king.
Det var præcis sådan et lille prg. jeg søgte.

KingSix

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 14-06-04 21:47

I komando promten skriver du: netsend [ip'en på den computer du vil sende til] [Besked]

Hilsen Simon