/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Revnet turbo
Fra : Brian11
Vist : 723 gange
20 point
Dato : 11-06-02 20:52

Hej
Jeg har lige købt en garratt T3 turbo pr efterkrav det viste sig at den var revnet i udstødnings turbinehuset (lavet af støbejern) et nyt hus koster 2-3000kr mit spørgsmål kan man få svejst det eller er der nogen der ved hvor man kan få sådan et hus til lidt mindre kr.
Mvh Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 19:50

"Brian11" <Brian11.news@kandu.dk> writes:

> Hej
> Jeg har lige købt en garratt T3 turbo pr efterkrav det viste sig at den
> var revnet i udstødnings turbinehuset (lavet af støbejern) et nyt hus
> koster 2-3000kr mit spørgsmål kan man få svejst det eller er der nogen
> der ved hvor man kan få sådan et hus til lidt mindre kr.
> Mvh Brian

Hvis den er beskadet eller på anden måde defekt ved ankommelsen, så
skal der da brokkes! Men hvis du har købt den brugt, så er det nok kun
posthuset du kan klandre.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"
x |
/ \ <-- (ASCII Ribbon Campain against html emails and postings!)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 20:03

> Jeg har lige købt en garratt T3 turbo pr efterkrav det viste sig at den
> var revnet i udstødnings turbinehuset (lavet af støbejern) et nyt hus
> koster 2-3000kr mit spørgsmål kan man få svejst det eller er der nogen
> der ved hvor man kan få sådan et hus til lidt mindre kr.

Det var min også (T25) og den fungerede perfekt alligevel. Der kom heller
ingen mislyde (fløjten) fra revnen og heller ingen gasser så jeg lod det
være.
Jeg ville ikke ofre penge på et nyt hus hvis turboen virker alligevel.

Men hvis den er ny ville jeg selvfølgelig reklamere, men pyt den virker
alligevel.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 19:59

øv da .... var den brugt ??

"Brian11" <Brian11.news@kandu.dk> wrote in message
news:%zrN8.31176$N46.1203740@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har lige købt en garratt T3 turbo pr efterkrav det viste sig at den
> var revnet i udstødnings turbinehuset (lavet af støbejern) et nyt hus
> koster 2-3000kr mit spørgsmål kan man få svejst det eller er der nogen
> der ved hvor man kan få sådan et hus til lidt mindre kr.
> Mvh Brian
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 20:10

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> wrote in message

> Hvis den er beskadet eller på anden måde defekt ved ankommelsen, så
> skal der da brokkes! Men hvis du har købt den brugt, så er det nok kun
> posthuset du kan klandre.

Ja, hvis indpakningen er beskadiget og det kan bevises at det er opstået
under transporten ....ellers ikke !

John

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 11-06-02 20:17

> Jeg har lige købt en garratt T3 turbo pr efterkrav det viste sig at den
> var revnet i udstødnings turbinehuset (lavet af støbejern) et nyt hus
> koster 2-3000kr mit spørgsmål kan man få svejst det eller er der nogen
> der ved hvor man kan få sådan et hus til lidt mindre kr.

Den kan svejses af een der har lidt rutine og gider tage tiden til det. Brug
støbejernselektroder....
Som regel betyder små revner ikke noget men er der lidefrem en spalte duer
det ikke.

Har du prøvet at kiontakte h.daugbjerg?

Henrik

Kommentar
Fra : Brian11

Dato : 11-06-02 21:57

ja jeg har kontaktet h.daugbjerg og det var der de skulle have mellem 2-3000kr for et ombytter hus

Godkendelse af svar
Fra : Brian11

Dato : 11-06-02 21:58

Tak for svaret Henrik Mortensen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 20:27

> Hej
> Jeg har lige købt en garratt T3 turbo pr efterkrav det viste sig at den
> var revnet i udstødnings turbinehuset (lavet af støbejern) et nyt hus
> koster 2-3000kr mit spørgsmål kan man få svejst det eller er der nogen
> der ved hvor man kan få sådan et hus til lidt mindre kr.
> Mvh Brian

Der er ofte en revne ved wastegatehullet på garett turboer. Man må så
vurdere om det er sotrt nok til at man vil renovere den eller køre med det
som den er. Er turboen revnet, trænger den dog sikkert også til en
renovering af lejer osv. I Sverige er de rimelige i pris for en ombytter
uanset standen på det man sender.

www.gikturbo.se
www.slturbo.com

Jeg går ud fra at du var bekendt med fejlen ved handlen, eller at prisen var
så lav at man må formode visse defekter eller mangler på varen.

Niels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 20:59

> Der er ofte en revne ved wastegatehullet på garett turboer.

Ja det var faktisk også der revenen var i min T25'er

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 09:48

"Tom" <tkc_dk@iname.com> wrote in message
news:3d064818$0$57983$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Men hvis den er ny ville jeg selvfølgelig reklamere, men pyt den virker
> alligevel.
>

Nårh ja .. indtil bilen står i lys lue

/Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 14:00

> > Men hvis den er ny ville jeg selvfølgelig reklamere, men pyt den virker
> > alligevel.
> >
>
> Nårh ja .. indtil bilen står i lys lue

Ja man skal IKKE bruge alm plastic trykluftsslange til den variable
wastegate

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK