/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
SPDIF - Coxial Forskell?
Fra : Toby14dk
Vist : 518 gange
90 point
Dato : 14-06-04 15:42

Heysa..
Jeg skal snart prøve at koble en stationær MD afspiller til min computer..
Jeg sidder med en medion computer (LYDKORT:CMI 8738/C3DX onBoard incl. dig. In-/Output)
Der skulle være spedif in/Out Mener ikke der er Coxial udgang..
1. Men hvordan fungerer det?
2. Hvilke kabler kan jeg bruge til at overfører lyden med?? (EVT. Link med PIC)
3. Er det digital lyd??
4. Og hvad er forskellen på SPDIF - Coxial??
5. Er der noget i evt. kan fortælle om det??
<Toby>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-06-04 16:02

Spdif er enten optisk eller coaxial digitalt, eller begge dele! optisk eller optical er lysleder kablet mens coaxial er med alm ledninger! Du skal bruge enten et optisk eller coaxial digitalt kabelt til overførsel!

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 14-06-04 16:15

For mig ser det ud som om jeg kan bruge et helt alm. fono stik..??? Dog skal man kun bruge den ene af dem..?? (Inten den røde eller hvide??)
Eller er jeg helt galt på den??
Bliver det så overført digitalt??
Aller er et coaxial specielt opbygget som jeg skal ned og købe i hifiklubben??
<Toby>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-06-04 16:42

coaxialt digitalt stik ligner et ganske almindeligt phono stik (men er det ikke) Du skal bare spørge efter et coaxial digital kabel, det burde de vide hvad er i Hifi klubben. Man kan osse bruge det til cd og DVD afspillere!

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 14-06-04 16:50

Hey Tedd.. Så altså er et spdif stik et coaxialt stik?
Altså er det, det samme og derfor bruger det samme kabel??
Eller er det ikke det samme men bruger samme kabel? :D (A) Noob mig..
<Toby>

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 90 point
Dato : 14-06-04 17:07

Jep coaxial digital stik hvis det ligner et phono stik!

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 14-06-04 17:14

Tak for svaret tedd.
Det var jo helt perfekt.. Så vil jeg gå ned og se på sådan et stik..
Håber de ligger i et rimelig prisleje.. :)
<Toby>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-06-04 17:16

Lidt under en hund vil jeg tro

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 14-06-04 18:12

gav 200kr. I hifi klubben på et 1m langt kabel.. Det bedste af det hele er at den stationere optager jeg ville koble til min computer kørte et optisk coaxialt så jeg kan ikke bruge kablet.. :D
Det kører.. Men ellers tak
<Toby>