/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Pleje af fodboldstøvler!
Fra : mango
Vist : 5593 gange
50 point
Dato : 11-06-02 18:04

Min søn kommer hjem og spørger mig om det er en god ide at sætte sine fodboldstøvler i blød? En af hans kammerater havde nævnt det i klassen. Mit første svar er nej da, med mindre de er helt mudrede til, vi har givet dem super-imprægnering og jeg ved at de ikke må tørre i stærk varme. Er der andre gode råd omkring pleje af fodboldstøvler.

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 50 point
Dato : 11-06-02 23:31

Hej

Jord og græs skal børstes af med en blød børste, og støvlerne stilles til tørre i et ventileret rum--- ikke for tæt på varmeapperatet. Modsat andet fodtøj, skal støvlerne ikke stoppes ud med avispapir. Det vil forlænge tørringen og ødelægge pasformen.
Fodboldstøvler af læder kan efter tørringen behandles med et tyndt lag voks eller olie. Voksen må ikke indeholde silikone, der vil hindre læderet i at ånde, eller fedt med petroleum der vil gøre læderet blødt, så det mister faconen.
Støvler af syntetisk læder eller plast skal kun tørres af med en opvredet klud.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 10:00

"mango" <mango.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:q6pN8.31113$N46.1179972@news010.worldonline.dk...
> Min søn kommer hjem og spørger mig om det er en god ide at sætte sine
> fodboldstøvler i blød? En af hans kammerater havde nævnt det i klassen.
> Mit første svar er nej da, med mindre de er helt mudrede til, vi har
> givet dem super-imprægnering og jeg ved at de ikke må tørre i stærk
> varme. Er der andre gode råd omkring pleje af fodboldstøvler.det er
rigtigt hvad
> de siger.Jeg er i hvert fald glad for at have givet 650 kr for det og
> fortsætter med de to flasker jeg har tilbage,og jeg venter spændt på at
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Nye fodboldstøvler har typisk godt af at ligge i en spand vand i 24 timer...
De fleste støvler er idag lavet af kunstlæder, så støvlen tager ikke
skade... Hvis det er læderstøvler, er det vigtigt at give dem en god omgang
med læderfedt bagefter. Dette hjælper på støvlens smidighed og holdbarhed.
Kunststøvler har egentlig ikke behov for nogen form for pleje. De skal sådan
set bare vaskes/pudes efter brug.

Håber det var svar nok

/C/

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-06-02 14:00

Tak for svarene, jeg ville gerne have givet christoffer lidt point for hans kommentar også..men det er vist ikke muligt vel?
Venligst
mango

Kommentar
Fra : THEMUSS

Dato : 12-06-03 11:03

Jeg har lige en tilføjelse til ovenstående emne. Det din søns kammerat evt. kunne have hørt er, at der er mange fodboldspillere som ligger deres nye fodboldstøvler (såfremt det er læderstøvler) i varmt vand, hvorefter de går rundt i dem hjemme, i et par timer. Dette bevirker at støvler former sig efter foden, og du opnår en bedre pasform. Jeg gør det også selv, og kan anbefale det.

"Jakob

Kommentar
Fra : sofieDH

Dato : 22-03-09 21:39

Jeg har et spørgsmål. Min kærestes fodboldstøvler STINKER af sved!! Og jeg ved ikke hvordan jeg skal fjerne lugten. Har prøvet at gøre dem rene og "lufte" dem. Hvilket ikke virker!!! Så kan virkelig godt bruge et råd....

Kommentar
Fra : Storm97

Dato : 29-03-12 14:47

Når din kæreste kommer hjem fra fodbold, så få ham til at stille dem udenfor, så de bliver luftet. Dette skal gerne ske lige efter træning, hvis det er muligt. Ellers så er det en god idé at tage en klud med lidt eddike på, og så "rense" fodboldstøvlen indeni. Det plejer at hjælpe en del.

Frederik
http://fodboldstoevlepriser.dk/