/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Rotere et billed.
Fra : konsulenten
Vist : 786 gange
50 point
Dato : 09-01-01 09:37

Er der nogen som har en god opskrift på, hvordan man kan rotere et billed i java?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-01 17:59

"konsulenten" <konsulenten.news@kandu.dk> wrote in message
news:%3A66.3227$Hy.72201@twister.sunsite.dk...
> Er der nogen som har en god opskrift på, hvordan man kan rotere et billed
i java?
>

Ja, du skal arbejde på pixelniveau. Her kan du så manipulere med dit billede
som det passer dig. Her er der ingen smarte udveje - ihvertfald ikke hvad
angår java 1.1. Du skal nok også være opmærksom på at du med fordel kan
bruge bilinear filtrering når du roterer for at undgå at dit billede ser
hakket ud...

-Jacob
www.jvector.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-01 09:32

On Tue, 9 Jan 2001 16:35:43 +0100, "Jacob M. Jensen" <jacobmj@ite.dk>
wrote:

>
>"konsulenten" <konsulenten.news@kandu.dk> wrote in message
>news:%3A66.3227$Hy.72201@twister.sunsite.dk...
>> Er der nogen som har en god opskrift på, hvordan man kan rotere et billed
>i java?
>>
>
>Ja, du skal arbejde på pixelniveau. Her kan du så manipulere med dit billede
>som det passer dig. Her er der ingen smarte udveje - ihvertfald ikke hvad
>angår java 1.1. Du skal nok også være opmærksom på at du med fordel kan
>bruge bilinear filtrering når du roterer for at undgå at dit billede ser
>hakket ud...

Nu hvor vi snakker versioner af Java, så kan man i java 2D 'rotere'
ens gfx context:

http://java.sun.com/products/java-media/2D/samples/suite/

Kig i bunden ved 'rotate'

>-Jacob
>www.jvector.dk
>

vh. ld

--
"Time is the fire in which we burn"

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-01 11:42

Her en løsning til at rotere et java billede :

http://www.lawrencegoetz.com/programs/image3d/