/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
hudafskrabning af tøj
Fra : snaptil
Vist : 1090 gange
50 point
Dato : 14-06-04 13:32

hejsa jeg spiller rugby. under spillet står vi flere personer meget tæt sammen og jeg har i den forbindelse opnået først en meget rød nakke som siden hen bliver til et sår... årsag: tjah har spillet rugby i mange år .. men efter vi har skiftet til lette syntestiske bluser ser dette ud til at være et problem..
nogen der har nogle forslag til forebyggende cremer (vaseline ??)..evt andet (tøj??)
nogen der har forslag til behandling efter..
har lige smurt : vaseline intensive care aloe freh bodycreme på.. og det føles lidt bedre..

Kommentar
Fra : calista

Dato : 14-06-04 15:40

Jeg tror du skal have fat i en trøje af bomuld istedet for det syntetiske! Sveden absorberes ikke af syntetisk materiale, på samme måde som bomuld.
Mht behandling efter, så vil jeg da foreslå dig, at du undgår tøj der gnider mod nakken (svært, jeg ved det!!) Generelt er LUFT den bedste behandling til hudafskrabninger og små sår..

Hel dog lykke med rugby'en

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-06-04 15:58

jo jo ... men det er jo vores kamptrøje... den er lavet af et specielt materiale således at den er særdeles slidstærk... vores tidligere bluser var uopslidlige,,(har stadig en som er over 10 år gammel).. men vægten fra dem er også betydelig.. og det kan mærkes hvis den bliver våd ..så hvis der fandtes et eller andet smart stykke tøj... ellers må jeg bare indkøbe vaseline.. da det vidst er det eneste som fjerner lidt af friktionen fra huden...
tak for de gode råd om behandling efter..

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 14-06-04 16:30

På apoteket kan man købe noget der bliver kaldt "stødpudesalve". Vaseline dur ikke. Det fedter for meget og gør hudenl lettere opløst.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 27-06-04 15:03

jeg fik ikke købt studpudesalve da jeg kun nåede i alm. supermarked.. men der fandt jeg noget lignende.. en baby salve og det virkede dejligt.. dit svár var godt

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 27-06-04 15:04

Tak for svaret dova.