/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Epson Epl-5500W
Fra : djmaze
Vist : 414 gange
60 point
Dato : 14-06-04 12:58

Hejsa. Jeg har en Epson epl-5500w som jeg forsøger at få til at virke under win2000. Har surfet en del rundt på nettet og har snuset op at epson ikke har udarbejdet en officiel driver til win2000 og heller ikke har tænkt sig at gøre det. Jeg vil derfor bare høre om der er nogen derude, der har tilsvarende problemer og evt. løsningsforslag/alternative printerdrivere.

på forhånd tak for hjælpen

/dj maze

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-04 13:16

Har du prøvet 98 ME NT?
Ellers må du spørge deres support på siden.

Accepteret svar
Fra : sidal26

Modtaget 60 point
Dato : 14-06-04 16:48

ved ikke om denne virker, men ved søgning på epl-5500w og win2000 kom der bla. denne side frem
http://cemepe.ufpb.br/download/drivers/impressoras/epson/EPL5500W/

du kan da prøve

Kommentar
Fra : djmaze

Dato : 15-06-04 00:57

Hej igen.

Jeg har skiftet over til win 98 da jeg har en fornemmelse af at den driver, du henviser til (sidal26) kun kan bruges til win95 og 98. Efter jeg har gjort det og prøver at køre den medfølgende .exe-fil skriver den følgende :" The Microsoft Windows Printing System has been damaged.". Hvad er det dersens "microsoft windows printing system" og hvordan kan jeg evt. gå uden om det?

Er der evt. nogle derude, der har haft samme problem og har "omgået" problemet ved at bruge en driver til en anden printer (har selv prøvet epl-5500 og epl-5500+)?

Har i øvrigt spurgt om support på epsons hjemmeside. De henviste til deres egen download bibliotek, hvor lige nøjagtig epl-5500W IKKE forefindes... Virkelig en kanon support... Not :(

Godkendelse af svar
Fra : djmaze

Dato : 20-06-04 23:24

Tak for svaret sidal26.

Fandt efterfølgende originaldisketterne, men tak alligevel