/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
abort, hvor sundt er det?
Fra : 4Mir
Vist : 379 gange
100 point
Dato : 14-06-04 11:05

Jeg har et spørgsmål, kan det have nogen betydning hvis man har fået lavet 2 aborter og den sidste for kun 1 år siden, hvis man over-vejer en til nu??? har det betydning for fremtidige befrugtninger og ønsker om børn senere hen.

Hvis alder har betydning pga kromoson fejl osv, så er jeg snart 26.

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 14-06-04 11:13

Jeg vil ikke komme med formaninger ang. prævention osv, det skal du nok komme til at høre om, ikke desto mindre vil jeg opfordre dig til at drøfte sagen med din egen læge, dette er efter min mening for vigtigt et spørgsmål til, at man kan forlade sig på kandu's brugere, hvor vidende og velmenende de end måtte være.
Mvh Hondaen

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-06-04 11:15

.... har en veninde som fik lavet to aborter inden for kort tid... først skal du skelne imellem medicinsk abort og anden abort...
min veninde fik medicinsk abort 2 gange.. det satte rod i hendes menstruation og det tog lang tid før det gik i orden igen.. det vil sige hun blødte ugentligt..
hun var 29... men vil stadig anbefale medicinsk hvis du ønsker at få børn senere .. da kirugisk indgreb kan give permanent skade... har aldrig hørt om kromoson fejl?
prøv at søge på WWW.netdoktor.dk for at få flere svar

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 14-06-04 11:19

Det er sjældent jeg bliver forarget, men jeg må indrømme, at jeg var
ved at falde ned af stolen da jeg læste dit indlæg.

Hvordan kan man være BARE 26 år, og overveje sin 3. abort??
Har du aldrig hørt om prævention??
Abort skal KUN bruges i nødstilfælde, og det syntes jeg ikke dit mønster
tyder på, for mig lyder det mere som du bruger det som prævention.

Med hensyn til dit spørgsmål, så vil jeg blot henvise dig til denne side
http://www.abortnet.dk/ og håbe på at du bliver en smule klogere.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-04 11:29

Det du spørger om, fik du ikke information om det de 2 foregående gange, hvor du fik en abort?
Kun din læge kan give dig et konkret svar. Hverken brugere på kandu eller diverse henvisninger kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 14-06-04 13:40

Hej,
Var det ikke dig der for et par dage siden spurgte til en form for kontrakt på barnet inden det var født og sluttede af med at skrive at abort ikke var en mulighed ?
Jeg finder det temmelig forvirrende og undre mig MEGET over at du/i altså kommende far mor og dig får talt disse ting meget alvorligt igennem.
Hvor langt er du hun henne ?
Hvad er du egentligt til det kommende barn ?

Jeg håber det bedste for jer og ikke mindst det lille barn.

Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : tdj

Dato : 14-06-04 15:32

Hej

Jeg er ikke imod aborter. Der kan være tusinder af grunde til at ønske abort.
Voldtægt
Psykisk sygdom
Fysisk sygdom
Ufrivillig abort
o.s.v.

Jeg mangler bare et enkelt emne belyst i debatten :

Hvornår har fosteret status til at kvalificere sig til menneskerettigheder?

I mine øjne er der kun ET svar - fra Day One!

Ønsker vi at vores menneskerettigheder kan tilsisdesættes fordi vi måske optræder som
en gene for andre?
Er det OK at slå mig ihjel, hvis jeg optræder som et problem for f.eks. mine naboer?
Er det OK at ende mit liv hvis jeg banker min kone?

Hvorfor går kvindens eventuelle 'besvær' med barnet forud for dets menneskerettigheder?

Men hvis den eneste undskyldning for at slå et barn ihjel (JA - DET ER DET VI GØR) er eksempelvis
hensynet til en eventuel partner, der ikke ønsker fader- eller moderskab, MÅ barnets rettigheder
stå over ET HVERT andet hensyn - Om barnet så skal bortadopteres fra fødslen er det KLART at
foretrække frem for døden.
Spørg enhver forældreløs, spørg enhver bortadopteret : Skal vi ikke bare slå dig ihjel, fordi vi andre synes
dit liv er så forfærdeligt?
Jeg kender godt deres svar......

Bare et synspunkt

VH
tdj

Kommentar
Fra : tdj

Dato : 14-06-04 15:35

Lige en sidebemærkning

Lyt til ans.
Dette er IKKE det rette forum.

VH
tdj

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-06-04 18:59

Tænk dig godt om, det er ikke en ting du skiller dig af med. Den eneste der kan tage stilling om abort er dig selv.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 14-06-04 22:29

"abort, hvor SUNDT er det?"

Sikke da en overskrift !!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-06-04 11:00

Dit "tip" burde da have været et indlæg i denne tråd http://www.kandu.dk/dk/tip/8205

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-06-04 11:07

Kære 4mir,

Jeg håber du går til din læge og får den støtte og omsorg du så klart har brug for!!

Dernæst vil jeg fortælle dig, at det godt kan lade sig gøre, at være alene- mor med et spædbarn. Gu' er det hårdt! Men det er så sandelig også sliddet værd! Hvis du virkeligt ønsker dig det her barn, så vokser du med opgaven.
At personen der har været med til at lave barnet, viser sig at være en kylling. Bare ærgeligt! Vi er en del der har stået i lignende situation som dig, og er kommet igennem det.
Til sidst vil jeg blot ønske dig held og lykke, uanset hvad du beslutter dig til!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-04 12:18
Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 15-06-04 12:44

Først og fremmest, vil jeg yderst gerne have dette her barn, siden man har hus og bil og troede at man havde en fam. men min kæreste vil desværre pludeselig ikke have et barn med mig...og det var det jeg troede vi gik og ønskede os, så kom ikke og fortæl mig om jeg ikke har hørt om prævention...jeg ønskede mig dette her!, men hvad kan man gøre når den mand man troede man skulle tilbringe sit liv med ikke vil have barnet med en. Han siger at vi diskuterer meget men vil åbenbart ikke prøve at finde ud af det.

Så ja, det er en svær beslutning, specielt for mig som hverken kan el har lyst, men måske bliver nød til det, da man står lidt alene.

og hvem vil være alene mor?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-06-04 15:09

Der er faktisk en del, der vælger at blive alene mor!

Og, undskyld mig, men tre provokerede aborter inden du er 26 år!
Hvad tænker du på!
Hvis dette var et ønskebarn, kan det altså også godt blive det uden faren.

Jeg må indrømme, at rent personligt bliver jeg ret oprørt. Jeg mener som Mone, at abort er nødløsningen, ikke prævention.

Jeg prøvede forgæves at blive gravid med min første mand; vi kunne ingen få sammen.
Nu er jeg gift anden gang (nygift), halvgammel og fik fjernet min livmoder her i foråret!
Min nye mand og jeg ville forfærdeligt gerne have haft børn sammen.

Tænk dig godt om, måske bliver du aldrig gravid igen.

Frieda

Frieda, der for færdeligt gerne ville have haft børn

Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 15-06-04 15:22

Jeg er bange får at jeg måske ikke kan klare det...at sidde alene med baby, huset skal sælges, da jeg ikke har råd til at sidde alene i det.....
hvad så? min første abort var da jeg var 19...gummi sprang, nr 2 var sidste år med den samme kæreste...han ville gerne have barnet denne gang, men jeg var ikke parat. Nu har vi købt villa og bil og har mulighederne, men desværre siger han at han mener at det er forkert at få et barn nu, da det ville være syndt for barnet....????ja gad vide?, Ja jeg er meget forvirret, inderst inde vil jeg gerne have denne her baby, men det er ik min drøm at have det uden dens far, som et lykkeligt par.

Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 15-06-04 15:26

For at gøre en historie kort, så har han brugt denne sætning flere gange: jeg synes det er en dårlig ide at få barnet, da vi ik lige har haft det så godt..vi skændes, det ville være syndt at barnet skulle se og høre det! hvorefter jeg siger jamen hvorfor fanden for vi det så ik godt?...og så bagefter påstår han at han aldrig har sagt at jeg skal aboterer, og han måske gerne vil have det, det køre sådanne hver-anden dag! det gør mig yderst forvirret, og det giver mig ikke klare lysninger.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-06-04 15:42

Kære 4mir,

Der er kun en der kan vælge og det er dig. Jeg kan godt forstå du er hamrende forvirret, bange for fremtiden, usikker på dig selv, og en masse andre ting.

Der er, som nævnt mange gange før, ikke nogle af os, der kan sige hvad du skal eller ikke skal. Vi kan kun beskrive hvad vi selv ville gøre i givne situation, eller hvilke følelser vi har, når vi læser dit indlæg.

Hvor langt er du iøvrigt henne? Lader du tiden vælge for dig?

Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 15-06-04 15:52

Jeg er 5 uge i denne her uge og skal til læge i denne uge

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-06-04 15:54

Snak for dælen da med din læge om de ting du tumler med!!
Jeg føler med dig!

1000 kram og tanker til dig!

Kommentar
Fra : tdj

Dato : 15-06-04 16:32

Det er jo sørgeligt at være vidne til hvorledes 4Mir totalt ignorerer mit indlæg
om barnets rettigheder......

"Min mand vil ikke have barnet...." - løsning? Lad os slå et menneske ihjel......
"Jeg TROR ikke jeg kan klare det...." - løsning? Lad os slå et menneske ihjel.....

Mener du ikke at andre individer har samme rettigheder som dig?
Går dine personlige ønsker forud for menneskeliv?

Sørgeligt
tdj

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-06-04 16:33

Er det i virkeligheden den kommende mangel på frihed som nager jer begge en lille smule.
Ja - livsmønsteret ændrer sig meget, og plads til den helt store "fest og farver" er der nok ikke.........................men i vil opdage, at et lille smil til "mor og evt. far" er meget mere værd end fest og farver i den store stil.
Måske skulle i tale med en familierådgiver som evt. kunne hjælpe jer til at finde ud af, hvad i egentlig vil.
Jeg råder dig ikke til hvad du skal, for det er umuligt uden at kende jer begge
Emesen.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 15-06-04 17:19

Hej tdj

Jeg er helt enig med dig m.h.t.: om barnets rettigheder!

Dernæst mener jeg at 4Mir, fuldstændig mangler en der ærligt og oprigtigt vil hjælpe hende
til at blive voksen og ansvarlig, og den hjælp en næsten umulig at få, bare ved at skrive i Kandu!

Der skal ”andre boller på suppen”!

Med venlig hilsen Steen

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-06-04 17:39

Jeg fristes til at påbegynde en diskussion omkring abort- begrebet, men af hensyn til 4Mir vil jeg undlade dette. Det samme synes jeg helt oprigtigt, at Tdj og dkwetellerandet skulle.
Det er formentligt det sidste dette ulykkelige menneske har brug for lige nu!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-06-04 17:59

Bevis overfor dig selv at du sagtens kan magte et barn, du er selv voksen, et barn er en gave, det er ikke en klods du bare kan gøre med hvad du vil, tænk at være så heldig at få et barn, som du inderst inde gerne vil have. Mærk lige efter i dit inderste jeg, du kan ikke lave det om.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-06-04 18:28

4mir
Er det statussymboler som hus og bil, samt en mand at skændes med, som du er bange for at undvære?
Som enlig kan du, hvis du vil, klare opgaven som enlig mor. Du vil kunne give barnet en kærlighed, som det helt sikkert vil kunne huske. Lige nu har din "mand" sagt at det bedste ville være en abort. Det har han sagt tidligere, og du rettede dig efter ham. Hvor meget skal du gå igennem før han er tilfreds? Han tænker først på fornøjelsen, derefter de udgifter, som han kan komme til at sidde i. For så til sidst at tænke på dit helbred. En abort kan vel ikke på noget tidspunkt være sundt.
Hvis du bliver ved med at rette dig efter ham, tror jeg, at du senere i dit liv vil fortryde det. Det vil irritere dig at du har været så eftergivende for at tilfredsstille ham. At du ikke var "voksen" nok til at sætte ham på plads.
Hvis han igen får sin vilje, så synes jeg ikke at han fortjener at du bliver hos ham. Du kan sagtens klare dig uden hus, bil og ikke mindst ham. Størstedelen af landets befolkning kan leve lykkeligt uden de statussymboler.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-04 18:52

Det lyder lidt naivt, tænk igen.
Citat
siden man har hus og bil og troede at man havde en fam

Flere har åbenbart observeret dine ord.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-06-04 23:04

Han vil åbenbart gerne være med til legen, - men ikke tage sin del af stegen.
Han er ikke værd at samle på, smid ham på porten. Det du mangler er nok selvtillid, for hver gang noget lykkedes bliver ens selvtillid større, det er denne procces, som du skal igennem nu.
Tag vare på dig selv og det kommende barn

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-06-04 01:14

Hej 4mir

Jeg er selv enlig mor og blev det da jeg var 25 og min søn var 1 1/2 år. I tiden op til "skilsmissen" var jeg sådan set også enlig, da min søns far hverken var fysisk eller psykisk tilstede, selvom det var ham der ønskede vi skulle have barn.
Jeg kan godt forstå din frustration for der er mange spørgsmål der melder sig - men tro mig; det er overhoved ikke svært at være enlig mor, det kræver bare den rette holdning til det

Der er mange fordele ved at være enlig, 1) man skal ikke diskuterer opdragelsen, 2) man bliver ikke irriteret over at den anden part ikke har har ryddet op eller ordnet andre ting, 3) man styre selv økonomien og ved hvad pengene bliver brugt til, 4) der er ingen at skændes med, 5) man skal ikke "spørge om lov" eller "tage hensyn" til den anden part, 6) man er sin egen herre.
Udover dét, så vokser man med opgaven og lære at løse problemerne hen ad vejen Jeg har ALDRIG fortrudt min beslutning, hverken om at få barnet eller om at blive enlig mor.....hellere enlig mor end barn med én der ikke er ansvarlig nok

Jeg håber du tager dit eget og dit ufødtes barns liv alvorligt og tænker på hvad DU vil med dit liv

Held og lykke med det

// Toupie

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-06-04 18:42

Toupie

Det er rart at høre, der er et positivt menneske!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-04 18:43

Altså nogen bliver ude af stand til at få børn, hvis der støder komplikationer til. Men for pokker, når du ønsker det barn, hvorfor så ikke få det. Jeg forstår godt at du kan være utryg ved fremtiden, men det tror jeg der er mange der er når de skal have et barn. Du skal også overveje det psykiske i det. hvordan du vil have det efter, når det er et barn du gerne vil have. Lad være med at lade manden køre rundt med dig efter hans eget forgodtbefindende. det er kun din beslutning, og selv om du måske håber at han bliver hvis du fjerner barnet, er der ingen garantier, og hvad vil han bruge som pressionsmiddel næste gang.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-06-04 19:05

dova

Helt enig.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-06-04 19:35

Hej 25

Verden bliver meget nemmere når man har en positiv indstilling .......men tak

// Toupie

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 05-07-04 01:33

Hej calista og 4Mir.
Først calista – - du skriver at du fristes til at påbegynde en diskussion omkring abort- begrebet,
men af hensyn til 4Mir vil du undlade dette.
Så skriver du: Jeg har svært ved at forstå hvad du mener. – Kan du uddybe hvad du mener
at 4Mir kan tage skade af, ved den abortdiskussion ?

Så skriver du: Det samme synes du helt oprigtigt, at Tdj og dkw et eller andet skulle.
Min kommentar: Det har jeg også svært ved at forstå hvad du mener, med det!

Så skriver du: Det er formentligt det sidste dette ulykkelige menneske har brug for lige nu!
Min kommentar: Mener du det med at jeg skriver at Der skal ”andre boller på suppen” ?
For så vil jeg da fortælle dig, at jeg mener, at det vil være en meget stor fordel for 4Mir,
at starte med at lære at hvor meget livet betyder for hende selv!
Dette indbefatter også at lære hvilket ansvar hun har overfor sig selv, samt for nuværende eller fremtidige fostre, samt meget andet.
Nogen kalder det at lære at blive voksen, hvilket indebære et stykke arbejde, såfremt man er opfostret/opdraget til at andre påtager sig der ansvar som man egentlig selv skal påtage sig.

Så calista – Jeg går ud fra at jeg har forklaret mig lidt bedre, så chancerne for misforståelse
er noget mindre.

Jeg går ud fra at 4Mir også læser dette!

Med venlig hilsen
Steen Hansen

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 28-08-05 17:58

Har du overvejet sterilisation?

Du bliver sgu aldrig moden nok til at tage ansvar for et lille levende menneske!

Man får sgu da ikke aborter for sjov. Alle i dagens Danmark ved sgu, hvordan man bliver gravid og hvordan man UNDGÅR det. Ku forstå dig, hvis det var pga. en voldtægt eller du kun var 14 år gammel, men 26 år og 3 aborter!! FY FOR SATAN!!! Og så sidder der så mange rundt omkring, som gerne vil have børn,men ikke kan, og sådan nogle kællinger som dig, der bare tror det hele er en forbandet leg!!

Hilsen en mor.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 13-09-05 01:57

Hej sonjajensen.

Det lyder nærmest somom du er sat her på Jorden til at være dommer med et "flammesværd" . og at du selv mener, at du har vinger på ryggen.

mvh.
Steen