/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
søger en slægtsbog
Fra : lykkebo4
Vist : 1377 gange
100 point
Dato : 14-06-04 05:31

som skulle dreje sig om Iver Georg Nielsens familie Iver f. 1900 død 1955 var født i Taulov. som søn af gårdejer Hans Nielsen og hustru Karen Clausdatter af Taarup. og en søster pigen Marie Clausen af Taulov præstegaard og ungkarl og forvalter Alfred Clausen af Taarup - da jeg ikke kan huske hvor det stod henne. at der skulle være en slægtsbog, er der nogle som kan hjælpe mig. og kender familien derfra.
med venlig hilsen Karin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-04 10:04
Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-06-04 14:27

har du prøvet det lokale arkiv,de ved med sikkerhed om der er skevet en slægtsbog om familien, hvis, kan det være de har en kopi, derudover kan du prøve at søge i Bibliotekernes data base, en del biblioteker er indehaver af en del slægtsbøger, der kan lånes.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-06-04 20:16

På disse 2 sider kan du søge efter slægtsbøger , jeg ved ikke om den bog du søger er her , men det er en mulighed.
Lige et par bøger med navnet Clausen..
mvh
senta

http://www.genfinder.com/
http://www.genfinder.com/html/GRATIS/search.asp
GENFINDER Databasen
Søgeord: "clausen "
Søgt på: Alle felter

Slægtsnavn Fornavn Stednavn Sogn Kategori Sider Resumé Fra år Forfatter Udgivet
Barsballe
Jens Clausen
Lundgaarden
København
Anetavle
CB f.1878
Frank, Holger

Clausen
C.H.
Broagermølle
Slægtsoplysn.
CHC 1805-83 Erinnerungen aus meinen Leben.
Viereck, Fr.

Clausen
Peter
Storkereden
Asserballeskov
Slægtstavle
PC Sognerådsformand og andelshavebestyrer f.1883 i Kettingeskov og hustru Anne Marie Nissen f.1882. Tavler
Iversen, Frede

Clausen
Slægtsbog
The Clausen family history
Clausen, Kim

Clausen
Ertebjerg
Slægtsbog
Optegnelser. Tavler
Frost, J.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 15-06-04 20:26

Denne adresse er også en mulighed, du kan bare skrive slægtsbøger, der kommer mange hit, prøv at tjekke selv.

Eks. BØNLYKKE. Slægtsbog for Familien Bønlykke (Bønnelykke). ved Anton Blaabjerg m.fl., Viborg u. år, A4, 186 sider, ill., med personregister. Uindb. i ringbind.
DKK 250 · spørg Kaabers Antikvariat, København K (DK) · KBR10864 ·

DEN STORE SLÆGTSBOG. Slægtsforskning. Vejledning til kilder. Slægtstavler til udfyldning. 1996. 144 s., orig. helfablea.
DKK 150 · spørg Frederiksberg Antikvariat, Frederiksberg C (DK) · FRE74597

mvh
Senta

Velkommen til antikvariat.net
Søg blandt mere end 820.000 antikvariske bøger i Skandinavien,
hos 86 antikvariater fra Danmark, Norge, Sverige og Finland.
Findes bogen ikke? Indskriv den under Ønsker.

http://www.antikvariat.net/search.cgi?post

Godkendelse af svar
Fra : lykkebo4

Dato : 16-06-04 20:58

Tak for svaret senta.
         det var lige det jeg var ude efter . jeg kan jo kun give dig på et bestemt sted.,