/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
win xp og win 98
Fra : Annehvid
Vist : 495 gange
100 point
Dato : 13-06-04 22:31

jeg har win xp edition på min pc men vil gerne have win 98 så jeg kan køre nogle spil .... men hvordan gør man ...hjælp
Hilsen Anne

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-06-04 22:33

Hvad er det for spil der kan køre på 98 men ikke XP?

Og har du forsøgt at køre spillene i kompatibilitet som 98?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 13-06-04 22:43

det er phantasmagoria 2 den vil ikke køre i win xp og ja jeg har prøvet at sætte den til at være kompatibitet 98 men det hjælper ikke ... ved sku ikke hvad der er galt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-04 23:00

win98 skal ind først, og derefter winxp, så kan du godt køre med 2 systemer! En anden måde at gøre det på er at bruge et partitionsprogram som f.eks partition magic! Og så er der den enkle løsning med at køre med 2 harddiske med hver sit operativsystem.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-06-04 23:55

Andre kan spille det med XP:
http://www.videogamereview.com/PCGames/Phantasmagoria,2/PRD_81388_3764crx.aspx

Og som en skriver:
Use the DOS version. Sound is a quite choppy though. Possible installation of VDMSound may rectify sound problems. Games crashes if Windows XP takes focus to another application so make sure you play with no other programs running!
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-06-04 11:35

har du brugt programKompatibilitet... der kan du ændre indstillinger..
prøv at gå under "hjælp og support" i din start menu

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 14-06-04 23:02

ja ... men jeg mangler en win 98 startdiskette til at få win 98 på min pc alt andet har ikke virket

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-04 23:07
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-06-04 23:13

Du kan typisk ikke lægge 98 ind efter XP, og det er også helt tosset, da du er meget mere sårbar for fejl der opstår når flere styresystemer kører fra samme harddisk, desuden skal du holde 2 styresystemer opdateret for at undgå bl.a. virus.
Det var bedre at bruge dine kræfter til at få spillet til at virke med XP, da langt de fleste spil der kan køre på 98 også kan på XP.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 14-06-04 23:55

Tak for svaret tedd. noget af det kan jeg da bruge *S* tak