/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Film på Computeren
Fra : Hallob
Vist : 499 gange
200 point
Dato : 13-06-04 21:51

Heyyy Synes her på det sidste at når jeg afspiller film på Computeren begynde de at hakke meget det har de ikke gjort før plus at Lyden er bagud i forhold til Billedet!!
Er der noget man kan gøre ved dette nogen som eventuelt ved hvorfor den pludselig er begyndt på det!!!

Kommentar
Fra : Thomas_engel

Dato : 13-06-04 22:16

øhhh...hvis du har MSN Messenger kan jeg sende dig et program så det burde blive bedre...

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 13-06-04 22:24

Jo det har jeg da kan det da ikke hentes nogen andre steder da???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-04 23:16

Du kan jo osse lige prøve en disk defragmentering. Ligger under tilbehør > systemværktøjer

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 13-06-04 23:21

Hvad gør sådan en???
Bare lige inden jeg prøver???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-04 23:25

Den samler dine filer! Populær sagt kan man sige at ens filer med tiden kommer til at ligge spredt på harddisken! Det tager derfor tid for systemet at skulle søge efter diverse filstumper på harddisken. Det kaldes disk fragmentation! altså at en fil ligger i fragmenter (dele) på harddisken. En defragmentation samler filerne igen så system kører hurtigere igen!

Kommentar
Fra : jBurgaard

Dato : 13-06-04 23:32

Hvis defragmentering skal gøre nytte skal de afspillede ting således ligge på harddisken. Men det er da under alle omstændigheder en god ting at gøre med mellemrum.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-04 23:36

Nu bliver selv film, der ligger på externe enheder som regel buffered til en hvis grad på harddisken, så det vil osse hjælpe i det tilfælde!

Kommentar
Fra : jBurgaard

Dato : 13-06-04 23:58

Hvis ikke det hjælper med defragmenteringen, kan man kigge nærmere på hvad der ellers bruger 'kræfterne' og får maskinen til at zig-zag'e mellem film og andet.

Accepteret svar
Fra : boegvad

Modtaget 200 point
Dato : 14-06-04 01:44

Jeg tror at det skyldes at du har et forældet codec. Prøv at opdatere det - det plejer at hjælpe på problemet.

Kommentar
Fra : amh

Dato : 05-07-04 18:45

Ellers.. hvor meget L***** Har du kørende i baggrunden?? Prøv RegCleaner! Det går ind og kigger i hvad der kører i baggrunden af din PC. Det er som regl de programmer som du ikke kan se på proceslinjen.. Men det er et forsøg værd

/AMH

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 05-07-04 21:50

Hvis du kører XP så vil Ctrl-Alt-Del gøre det samme

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 24-07-04 18:29

Tak for svaret boegvad.