/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Reperation af trappe
Fra : Breunski
Vist : 798 gange
200 point
Dato : 13-06-04 19:28

Vi har et stort problem, vores hund har bidt to af vores trappetrin godt i stykker.

Er der nogen der har en idé til hvordan vi får dem nogenlunde pæne uden at skulle skille trappen ad og sætte nye trin på.

Vi tænkte om der var noget der kunne "klistres" på trappen, så bidemærkerne ikke var så fremtrædende, og man så bagefter kunne lakere trinene?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-04 19:39

Nu lyder det som om det er temmelig meget de er bidt i stykker, og der er så nok ikke andre løsninger end reparation=udskiftning af træet. Det man kan "klistre" på tror jeg ikke kan laves så det ikke vil blive meget tydeligt når det skal lakeres. Det er mest hvis noget kan spartles og dækkes af maling at det er godt.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 13-06-04 20:10

udspartling af de fremkommne tandmærker således at alt er plant, brug en tynd fin finer som kan stryges på med et strygejern og klæb en tynd liste på forkanten af trinnet, altså hen til trælasten.
MVH OW

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 13-06-04 20:40

Der er nogle steder bidt små stykker af trappen, så den er noget ujævn, men det er mest for enderne. Men måske kan sættes lister for enderne, kan de laves så de næsten ikke er til at se?

Kommentar
Fra : popper

Dato : 13-06-04 21:10

slip med sandpapir korn 40 derefter korn 80 til pudsning du skal huske at spartle ud med træspartelmasse først og så lade det tørre hvorefter du sliper med sandparpir støvsug så og laker herefter bedst er det hvis du sliper hele trinet.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 14-06-04 09:23

Me hensyn til kanterne, så kan du jo eventuelt skære eller fræse en del væk som du så erstatter med en list af hårdt træ eller evnt. en metalskinne.
Mvh OW

Accepteret svar
Fra : maskinsnedker

Modtaget 200 point
Dato : 16-06-04 16:39

den billigste løsning er plastisk træ. det fås i stort set alle træsorter, og kan købes i et hvert byggemarked. du bruger det som en spartelmasse, sliber det jævnt og lakerer det igen. det vil altid være synligt for dig, men de fleste andre vil ikke bemærke det.

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 18-06-04 20:05

Tak for svaret maskinsnedker. Det er en udmærket lappeløsning, jeg prøvede med træspartelmasse, men det var for lyst

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 19-06-04 10:45

du kan tone med spritbejdse, men pas på hvor meget og hvor kraftigt det farver