/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
IrDA virker ikke på Nokia 6610i ?
Fra : southpole.dk
Vist : 501 gange
200 point
Dato : 13-06-04 18:40

Jeg har en Nokia 6610i - Som jeg forgæves har prøvet at forbinde til min bærbare computer via den indbyggede port. Men uden held!
Jeg kører med winXP - Xp vil slet ikke finde telefonen, som det ellers burde.

Hvad kan være galt?

(Ir porten på den bærbare virker, og ir ER tændt på mobilen!)

Kommentar
Fra : arnold_petersen

Dato : 13-06-04 19:12

Hejsa...

Man skal have et specielt program før man kan det..

\\Arnold_petersen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-06-04 19:39

Har du installeret Nokia Pc- Suite??

Den burde følge med telefonen, ellers kan den downloades fra Nokia

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 13-06-04 20:40

Ja, har installeret programmet. Men allerede inden man gør det bør xp finde telefonen! Selve programmet har intet med forbindelsen at gør, det kan kun udnytte forbindelsen.

Flere bud?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-06-04 20:56

Burde, kunne, skulle er fine ord, men vi har vel allesammen oplevet at Microsoft produkter ikke opfører sig efter hensigten, jeg har med succes forbundet via IR, men altid først efter at have installeret data suite

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 13-06-04 21:16

Ja, det er jo meget godt bare at skyde skylden på microsoft... Men det hjælper jo lige som ikke rigtig mig?

Accepteret svar
Fra : Rastafari

Modtaget 200 point
Dato : 13-06-04 22:16

Har du forsøgt at forbinde telefonen med en anden telefon.. f.eks. sende et visitkort via IR. Det kan være der er en fejl i Softwaren på din telefon der gør at den ikke kan "aktivere" IR porten rigtigt. Er dette tilfældet skal du bare henvende dig på et autoriseret værksted der kan løse problemet for dig. F.eks. www.telecare.dk

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-06-04 22:26

Det er sgu da en trist tone du holder overfor mennesker der prøver at hjælpe dig

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 14-06-04 16:50

Hvordan kan hvad du gør, hjælpe mig? Jeg har allerede sagt, at når jeg gør det, virker det ikke. Du kommer med ikke et egentlig svar. Bare en side bemærkning.

Til Rastafari, jeg vil undersøge om det er tilfældet, lige så snart jeg får chancen!

Godkendelse af svar
Fra : southpole.dk

Dato : 04-10-04 10:53

Tak for svaret Rastafari.