/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Campingpas i Tjekkiet og Tyskland?
Fra : LottaJ
Vist : 2467 gange
100 point
Dato : 13-06-04 17:56

Hej!

Er der nogen der ved om man skal have et campingpas for at campere med telt i Tjekkiet og Tyskland? Hvis ja, hvor bestiller / køber man sådan et? - og hvad er prisen?

Mvh. lotta

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 13-06-04 18:39

Det gør du hos CDU på gammelkongevej i København eller ringer til dem.
Du skal have campingpas til begge lande, men ring til CDU så er du 100% dækket ind.
Jeg har været begge steder derfor ved jeg det.
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 13-06-04 18:41

Eller FDM
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-06-04 22:44

Man bruger ikke campingpas mere
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Jengen

Dato : 13-06-04 23:38

Jo, man bruger stadig campingpas og det kan også købes i din lokale turistforening

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-06-04 09:13

De gange jeg er på campingpladser rundt omkring i europa (hver sommer ) er der ingen der forlanger campingpas de vil bare deponerer ens eget pas (bare et enkelt af familiens) såe det må da værer udenfor Europa ,Hr Jensen og Droslerne
Hav en god ferie Lotta
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : floffy21

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-04 23:25

jeg mener ikke de beder om det, man skal egentligt have det, men der er da meget rart at man ikke behøver at aflevere sit eget pas til fremmede, er nu lidt sikrere at aflevere campingpasset :)

så det er op til dig, men du kan risikere at skulle vise det, så er det rart nok at have det :)

god tur
Camilla

Kommentar
Fra : floffy21

Dato : 14-06-04 23:34

vil du vide lidt mere om pas og priser så se her

http://www.hanses-campingsider.dk/campinglivet/campingpas.htm

Camilla

Godkendelse af svar
Fra : LottaJ

Dato : 15-06-04 15:08

Tak for svaret floffy21. Jeg har nu været på turistkontoret og købe internationalt campingspas. Det kostede 90,- ... (Så er vi da på den sikre side)

Mvh. Lotta

Kommentar
Fra : floffy21

Dato : 16-06-04 12:47

ja det er helt klart rart at være, vi skal afsted på søndag til Bayern, og skal også ind og have et camping pas, desuden vil vi også prøve at campere med campingcheques, så det bliver lidt spændede om det forløber problemfrit :)

Camilla

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 07-07-08 11:17

Hejsa.

Har lige søgt på tråden, om man behøves internationalt campingpas for at køre til Pragh M/campingvogn, har det skandinaviske.

LottaJ skriver: at hun har givet 90kr. for sit på turistkontoret, jeg har lige været nede i den lokale turist de vil have 190.00kr hvor i landet givet man kun 90kr. ??
Jeg ved at FDM kun tager 90kr.

Men det vil tage dem 8 - 10 dag at lave et. og vi køre på lørdag, så den hurtige er turistkontoret, kan få det med hjem samme dag.

Mvh
Prosat