/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Dogbag - Erfaringer
Fra : g_h
Vist : 958 gange
220 point
Dato : 13-06-04 17:17

Jeg har lavet et tip om Dogbag'en og vil lige spørge om erfaringer!

http://www.rallycenteret.dk/dogbag.htm

Gert

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-06-04 22:21

Hej Gert !
Den ser fin ud,men er den ikke for tæt- det er min erfaring efter at have transporteret hunde til hundeprøver/udstillinger over det meste af Europa. At et trådbur eller en flyplastkasse,som også har tråd i de tre sider, er mest velegnet. I mit eget valg har jeg også tænkt på hvad der kan ske ved en ulykke og her giver et stærkt tråd- eller plastbur en god beskyttelse.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-06-04 20:28

Det var lige nøjagtigt hvad jeg tænkte, da jeg så den. Den virker, som om hunden vil blive kvalt i den. Det ved jeg godt, den ikke vil, men jeg tror, der bliver meget varmt i den, og at der hurtigt bliver dårlig luft derinde. Især hvis man har en der fiser som en hel ulykke som vores. Og den ser ikke ud til at kunne spændes fast nogen steder, og selv om den kunne, tvivler jeg på, plastiken er stærk nok til at holde hunden, når den bliver kastet fremad ved en hård opbremsning/et sammenstød.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Sofusferdinan

Dato : 02-07-04 15:54

Bare et lille bjæf

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over at du har lavet et tip om denne anordning uden selv at have nogle erfaringer med produktet

Sofusferdinan

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 06-08-04 15:52

Den kan kun bruges til meget rolige hunde som finder sig i at være i bur alle andre vil ødelægge den med deres negle og så gavner den ikke ret meget. den har afstivninger i hjørnerne og det er det hele. Smart hvis der ikke er meget plads hjemme i garderoben, men i praksis ubrugelig til urolige hunde.
mvh Bevi54

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-08-04 17:46

Tilslutter mig helt Sofusferdinans kommentar.

Men med hensyn til dogbag´en ville jeg ikke bruge den til biltransport, og især ikke her i sommervarmen.
Sikkerhedsmæssigt er den heller ikke god.
Lad os antage, at der f.eks gik ild i bilen. Måske kunne man sagtens nå at redde hunden ud af et trådbur, men sådan en blød kunststof-tingest ville smelte ned over dyret (måske et lidt "søgt eksempel" )
Den ville efter min mening have sin funktion som lege/sove-hule hjemme i stuen. Hvis altså hunden ville bryde sig om det, for jeg synes ikke der er mange hunde der bryder sig om, at blive "lukket inde" på den måde.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 07-08-04 08:42

Ang. hunde i bur, transportkasse osv. Så er det et spørgsmål om at vænne sine dyr til det. Hjemme hos os, står transpotkassen fremme, med et tæppe i, og både hund og kat, elsker at sove der. Tager vi kassen, ved de at de skal med, og det er ikke en "straf" at komme derind, tværtimod.

Jeg har ikke personlig erfaring med dogbag, men ser at den bliver brugt en del på hundeudstillinger. Også til ret store hunde.

Karin

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 07-08-04 10:52

For lige at samle et par kommentarer
Jeg lavede tippet, fordi jeg synes den virkede smart!
En kasse eller bur, skal tages ud, hvergang bilen skal bruges til andet end hundetransport!
Dogbag'en pakker man bare sammen og har den parat i bilen!
Hele toppen af Dogbag'en er lavet af net, så der bliver ikke varmere inde i den, end der er i bilen!
Vores Groenendael bliver aldrig anbragt i bilen, hvis bilen bliver varm!
Hvis derer så meget ild i bilen, at kunststoffet smelter, når du heller ikke ud af bilen til at redde hunden!!!
Hundebure/kasser, skal stå op af noget fast. Bagsædet f.eks.
Kan det ikke lade sig gøre, er det lige meget om hunden sidder i en blød Dogbag, eller en tung kasse, for med den fart den bliver skudt fremad ved et sammenstød, dør både hunden og evt. passagerer den rammer, alligevel!!!
Jeg har endnu ikke prøvet/købt en dogbag og lader dette spørgsmål stå åbent, til jeg hører erfaring/er!

Gert

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-08-04 07:48

Hej Gert !
Jeg finder det lidt besynderligt,at du nu igen efterlyser erfaringer - man må da sige,at du har fået rigelige !

Dyre etisk råd-et sådant findes rent faktisk- anbefaler,at alle dyr der transporteres,skal være fastspændt eller transporteres i en kasse af et materiale,som kan holde dem i kassen ved et evt.sammenstød.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 10-08-04 21:28

Jeg efterlyser da ikke erfaringer "igen"
Der er så vidt jeg ved ingen kommentarer fra personer, der har prøvet Dogbag'en endnu!!
Meninger for og imod, er ikke erfaringer!
Da der vel ingen point-ryttere er mellem dem, der allerede har besvaret, gør det vel ikke noget, jeg holder spørgsmålet åbent lidt endnu!
Det er desuden også helt og holdent min sag, hvor længe jeg søger erfaringer/ holder et spørgsmål åbent!
Desuden KAN Dogbag'en spændes fast, så det dyre etiske, er også iorden

Gert

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-08-04 10:21

Hej Igen Gert Selvfølgelig bestemmer du selv,hvorlænge du ønsker,at holde dit spørgsmål åben,men at du ikke har fået kommentare,som tydeligt fortæller dig,at dogbag`en er en yderst dårlig løsning,det er forkert.

Det hjælper ikke det fjerneste,at den kan spændes fast,den er ikke så stærk i stoffet,så den kan holde en lidt større hund inde ved en påkørsel- Jeg har været hende og se en hos en dyre handler,som forøvrigt heller ikke ville anbefale den..

Det eneste jeg vil medgive dig er: At den er bedre end slet ingen ting ( en hel løs hund i bilen )

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-01-05 01:09

lidt til nye
ved ikke om siden er siden er lavet om eller hva´men nyt link http://www.rallycenteret.dk/common.asp?mmode=81

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-01-05 13:56

HøHø, det lille videoklip af, hvordan man smækker bag'en sammen -står på hovedet. Og det fremgår ikke hvordan man fastgør bag'en.. Det er vel ikke meningen, at tøjdåsen indeholdende hund skal rasle løst rundt i bagagerummet under kraftige opbremsninger?

Jeg er selv på "herrens mark" hvis Silke og jeg skal ud og køre bil. Vi har ikke bil selv, så her er tale om taxa eller private biler, der ikke er indrettet til hunde.
Jeg har købt en sikkerhedssele til hende, men ville da hellere have hende i et bur. Dog kan jeg ikke rigtig se, hvad dogbaggen skulle gavne, hvis ikke den kan spændes fast en masse steder. Umiddelbart kan jeg underligt nok slet ikke se nogen beslag for fastspænding.

Men hvis der ER adskillige ringe og (ueftergivelige) stropper til fastspænding, så er hunden måske bedre beskyttet i denne "kludevilla" end i et tremmebur. Der er jo i hvert fald ikke noget, den kan slå sig på ved et sammenstød. Forudsat at alle materialer er stærke nok.

Selv om jeg godt kunne bruge sådan en dogbag ville jeg dog aldrig købe en uden at have set den "live" og have undersøgt syninger og stropper og lignende. Allerhelst skulle den testes og godkendes af en eller anden forbrugerorganisation.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 15-01-05 14:11
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-01-05 14:39

HM? Hvorfor skal videoen vende på hovedet??? Er det MIN computer, den er gal med??

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-01-05 14:51

der er ikke noget galt her
har du vendt din skærm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-01-05 18:33

Mærrrrk'ligt!!!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-02-05 22:18

Jeg har skrevet det før,men gør det igen: En hund skal transporteres så den ikke kan gøre skade på sig selv og andre. Derfor er et telt ikke godt nok.Hvorfor tror I at man har brugt i tusindvis af kroner på,at udvikle og teste de plastkasser,som anvendes ved fry transport.
Skal man kun lejlighedsvis køre med hunden evt. i en andens bil,kan en sele være udemærket,men køre man ofte med sin hund,fordi den evt. er en brugshund,så er en fastmonteret plast eller trækasse det eneste rigtige. En fly transportkasse er nem at tage ind og ud , men den passer kun til større biler og den skal også kunne fastgøres,den har dog en stor fordel,den er nen at skillead og rengøre.

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 14-02-05 10:49

Hej

Jeg rejser mange gange om året til udstilinger og derfor har jeg set på Dogbag'en
men jeg har stadig mine gamle kasser
jeg finder Dogbag'en for dyre men der er mange som har dem
og er glade for dem
Lillian

Accepteret svar
Fra : charlottebs

Modtaget 220 point
Dato : 08-03-05 12:39

Hej derinde...
Sikke en masse meninger om Dogbag'en! Jeg har imidlertid købt en og til mit brug er det simpelthen fantastisk! Elliot sidder i den på forsædet, hvor den er fastspændt. Rigtig nok, den er skrøbelig ved et uheld, men når sædet er kørt helt tilbage kan hunden umuligt blive slynget op i instrumentbrættet! Men jeg bruger den mange andre steder end lige der: Han sover, spiser og leger i den indenfor og han når vi skal i byen er den selvfølgelig med som hans faste base. Jeg træner ham til at det er ok at jeg lukker for ham af og til, dermed kan jeg også have ham med på arbejde og nysgerrige børnefingre kan holdes lidt på afstand hvis det bliver for meget pilleri.
Håber i kan bruge min erfaring!
-Charlotte

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 08-03-05 20:07

Mange tak Charlotte

Gert

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 03-07-05 20:08

Tak for svaret charlottebs.