/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
CD-Rom med menu
Fra : Better_Performance
Vist : 453 gange
240 point
Dato : 13-06-04 15:30

Jeg skal have produceret nogle CD Rom visitkort, og i den anledning ville det jo være rart med en form for menu der automatisk kommer op når den sættes i maskinen.

Cd'en skal indeholde nogle Powerpoint præsentationer og en offline kopi af et par hjemmesider, men hvordan får jeg lavet et menu system til det hele?

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 14-06-04 08:09

Microsoft Power Point 2003 har en funktion til netop dette formål. "Filer -> Pakke til CD" osv....Resultatet er en CD der starter, hvis, når den sættes i maskinen (og brugeren har aktiveret auto startup.).
mvh bvh..

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-06-04 09:33

OK, det er givetvis en glimrende løaning, men jeg har Powerpoint 2002 og der findes funktionen ikke, er der andre muligheder?

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 14-06-04 09:54

Beklager...Har blot netop undersøgt det for en af vores bekendte, der ønskede at udsende sine kunstværker på en præsentations CD.
Det, der var problemet for hende, var at PowerPoint vieweren tidligere først skulle installeres på modtagerens maskine, det ville hun ikke udsætte dem for ... det skal vieweren ikke i pp 2003 systemet ikke !...Præsentationerne starter op uden flere dikkedarer...
mvh bvh