/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tomgang.
Fra : Kneiten
Vist : 714 gange
20 point
Dato : 13-06-04 12:35

Howdy!

Jeg har en puch maxi k som jeg har købt for et par dage siden. Den har kørt perfekt lige indtil igår hvor den hele tiden gik i stå når jeg satte den i tomgang. Hvad kan det være? Efter min egen mening tror jeg at det har noget med karboratoren at gøre fordi shokeren "hænger" nærmest og vil ikke sætte sig på plads medmindre man selv presser wiren ned i karboratoren igen. Jeg prøvede det her igår og så kørte den fint nok igen, men den kører stadig ikke optimalt og står meget "ujævnt" i tomgang.

Please giv mig et svar..!=)

Hilsen kneiten.

Accepteret svar
Fra : tronddk

Modtaget 30 point
Dato : 13-06-04 12:37

har du prøvet og skure på tomgang`s skruen ?

Kommentar
Fra : Kneiten

Dato : 13-06-04 12:53

Kan jeg lige prøve på engang..! Tak for svaret!:D

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 13-06-04 13:54

Er det en firkantet kaburator eller en rund

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 13-06-04 15:02

hjalp det med tomgangs skrugen ?

Kommentar
Fra : Kneiten

Dato : 13-06-04 15:30

Det er en rund kaborator.

Har ikke prøvet det endnu fordi jeg er 15 og kender ikke det hele endnu så skal lige vente på at min far kommer hjem. Men kørte lige på den for lidt siden og fandt ud af hvad der var galt med shokeren. Kablet var simpelthen blevet mast da jeg havde drejet styret på knallerten på et tidspunkt. Jeg fik så rettte det maste ud med en tang så shokeren kan næsten godt køre på plads igen. Men nu er den satme begyndt at ryge helt vildt ud af udstødningen og den lugter brændt når man har kørt på den? Hva dælen kan det være..? Noget med toppakningen måske..?

Kneiten

Kommentar
Fra : Kneiten

Dato : 13-06-04 15:32

Eller ikk ryge.. Den oser mere..!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 13-06-04 16:26

kopirer det her ind i søgemaskinen i katekorigen knallert puck maxi udstødning oser ad helvede til?????????? jeg havde det samme problem læs om det det er måske simmerringen eller stempelringene det er galt med

Kommentar
Fra : Kneiten

Dato : 13-06-04 16:34

Den kan ikke finde den desværre..!:(

Kneiten

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 13-06-04 17:03

skriv så puck maxi udstødning det virker helt sikker

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-06-04 17:37

Du skal en tur på biblioteket,og hente en bog om knallertreperationer,du mangler lidt baggrundsviden,men det kommer
efterhånden.Det er lidt svært at vejlede dig,da jeg går ud fra du ikke rigtig ved hvad de forskellige ting i motoren hedder.Prøv Dane Glantz "Knallert-Mekanik"den kan du få fat i på biblioteket,og selvfølgelig mange andre.
Lad nu være at rode og rave og regere,fordi du tror at det måske er det og det.Få lidt viden først.
Vi er her når du skal have lidt hjælp i fremtiden,så bare spørg,men hen på biblioteket først,så du kan kende forskel på
dit og dat.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Kneiten

Dato : 13-06-04 20:11

Det behøves du ikke belære mig om det der keldd. Jeg kender alle navnene og ved hvordan det hele virker i sådan en knallert. Jeg har bare aldrig arbejdet sådan motor mæssigt med en hvor man tager dele ud og alt det der. Vil jeg aldrig gøre selv uden at jeg ved noget om det. Det har jeg heldigvis min fader til at hjælpe mig med. Og han kender sgu ALT det der pis med gamle knallerter og om hvordan man skiller dem ad og alt muligt. Vi har lige taget karboratoren ud for at rense den og skal ud og købe pakninger til den imorgen eller i overmorgen. Og fandt sgu ud af at det var den nye model jeg havde!:O Det var da et plus!;) Men tak for rådet keldd og det kan da være at jeg måske får brug for biblioteket en dag, men det tvivler jeg på..!:)

Kneiten

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-06-04 08:56

Det lyder måske simpelt, men hvis du ikke ustandselig skurrer og reger på knallerten så kan der i mange tilfælle løses med et nyt tænderør.

Kommentar
Fra : Kneiten

Dato : 14-06-04 15:59

Det er heldigvis ikke det den er galt med. Men tak for alle svarene, men jeg tror at jeg vil ende samtalen her. Vi er igang med at ordne det og tog karburatoren af igår og skal ind og købe pakninger idag så vi kan få cylinderen af.

Tusind tak for alle svarene!!!:D

Kneiten

Godkendelse af svar
Fra : Kneiten

Dato : 14-06-04 16:01

Tak for svaret tronddk.