/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
- Hvilken koblingsskål?!
Fra : chinabox
Vist : 375 gange
20 point
Dato : 13-06-04 12:34

Hey!

Har en neo's hvor jeg skal have ny koblingsskål og kobling! De skal begge være 107 mm, men kan selve klokken godt være der uden at fræse i blokken? Har hørt at Malossi Wingbell IKKE kan være der, er det rigtigt?

Hvilken koblingsskål anbefaler i ellers til en Polini 2G Evo
???

Har også kigget på en Polini Speed Bell, som jo skulle passe godt sammen med Polini 2G Evo

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-06-04 12:45

Kort sagt: Polini.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 13-06-04 12:51

Okay altså en Polini Speed Bell til en Polini 2G Evo kobling?! Men passer denne Polini Speed Bell 107mm på en neo's uden at man skal fræse i blokken?

Ved du om en Malossi wingbell passer på en neo's uden at man skal fræse? Overvejer nemlig ogs MHR Delta Clutch.....

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-06-04 12:55

Hvis du skal fræse i blokken er det pga. de bagerste koblingskiver, og ikke pga. selve koblingsskålen. Så ja, den passer på uden probs.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 13-06-04 12:59

På malossi wingbell sidder der jo nogle køleribber på selve klokken, det er vist pga, dem at man skal fræse! Den skulle vist være så stor at den ikke kan sidde på alle scootere uden at fræse! F.ek.s på en jog skla man fræse!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-06-04 13:00

JEg har aldrig hørt at man skal fræse pga. en koblingsskål. Kun pga. remskiverne.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 13-06-04 13:02

Det er også rigtig nok, det skal du heller ikke på en normal koblingsskål, men på den wingbell er der jo nogle køleribber som også fylder!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-06-04 13:04

Meget har jeg hørt, men ikke lige det. Men jeg kan jo tage fejl
Måske andre ved det.....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-06-04 16:36

... og hvis man så skal fræse, hva' så ? Så længe det er i den del af motoren hvor det ikke gør nogen forskel hvorvidt det er fræset helt lige, som det fx. gør i skyllekanaler i blokken osv... Det tager jo ikke lang tid med en lille dremmel...

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 13-06-04 16:39

når ja en dremmel, men har ikke sådan en! Men Jon ved du om den Malossi wingbell passer eller Polini Speed Bell ?!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-06-04 17:11

En dremmel koster ikke meget i et bygge marked, men okay...

Ja der er skam plads til både Malossi Wingbell og en Polini Speed Bell, de er begge to samme størrelse som standart, bare med den forskel at der er køleribber på den, men de fylder ikke så meget. Så ja, der er plads til begge dele...

Hvis du skal have en skål til EVO2G koblingen, så skal du vælge Polini Speed Bell hvis du vil have det optimale ud af din motor, da den er lavet til EVO2G koblingen, og yder en smule bedre på denne end Wingbell'en, som jo er lavet til Malossi's koblinger... Tilgengæld skal du vælge Malossi's koblingsdele hvis du vil have holdbarhed, da de holder en del bedre end Polini's koblings dele...

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 13-06-04 17:31

Okay så blir det Malossi kobling+klokke! Men altså du mener at der er plads til en Wingbell klokke uden at fræse i motorblokken, ved godt sådan en ikke koster særlig meget!(vist omkring en hund)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-06-04 19:17

Der er plads... Ihvertfald i en minarelli, morini, piaggio, gilera, honda, vespa og sikkert også en masse andre...

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 13-06-04 19:38

Okay det lyder godt!