/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Soleksem
Fra : pvlar
Vist : 21121 gange
50 point
Dato : 10-06-02 21:47

Hvad er det for naturmedicin man kan tage mod soleksem?? Jeg mener at have hørt om at der var en eller anden form for alternativ behandling.

MVH/pvlar

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 60 point
Dato : 10-06-02 22:46

Du indtager: østerskaller (fåes i tablteform*GG*) 7-8 stk. dagligt og natlysolie 4-5 (også i tabletform)stk. dagligt, dette skal dog gøres i foråret inden solen kommer for meget frem, sådan er det jo med det meste kosttolskud, det tager ca. 3 mdr. om at virke.
Begge dele kan købes hos Matas koster omkring 70, og 90,- kr.
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 11-06-02 09:49

Brug alovera til at dulme kløen, når skaden er sket. Du kan få mange creme med alovera, men det bedste er den friske saft, som du får ved at brække et blad af planten. Bladet kan gemmes i køleskabet til du har brugt al saften. Planten kan købes i de fleste velassorterede plantecentre.

Mange solskinshilsner
Rikke

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 11-06-02 15:55

Jeg vil straks gå ned og se om min blomsterhandler har en alovera, da skaden netop er sket. "Skaller og olie" i heldigvis pilleform,- må jo nok vente til næste forår.
Tak til mango og rcn
MVH/pvlar

Kommentar
Fra : cad

Dato : 11-06-02 17:47

indtag økologisk TIDSELOLIE og et par kalciumtabletter. DET VIRKER EFTER TRE DAGE....(Køb det i en helsekostbutik og sig hvad det skal bruges til og hør der om dosering).
Man skal kun bruge det en uge, da soleksemen er væk resten af sommeren. soleksemen kommer igen næste forsommer.
(denne behandling kan bruges hele året, når problemet opstår).

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-06-02 17:52

Cad det er meget aat love!! Men ok..hvis du selv har haft den erfaring, må det jo være sandt!
Venligst mango
Det vil jeg da selv prøve!

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 11-06-02 19:01

Jeg er i panik,---- og vil prøve hvad som helst,- bare det hjælper.
Ingen aloverablomst/plante,--- har jeg kunne finde,--- endnu ,---- her i Aalborg.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-07-02 21:56

Det er tidselolie kapsler, de kan købes i Matas.
De er virkelig gode mod soleksem, taler af erfaring !

"pvlar" <pvlar.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:uh7N8.29470$N46.1090039@news010.worldonline.dk...
> Hvad er det for naturmedicin man kan tage mod soleksem?? Jeg mener at
> have hørt om at der var en eller anden form for alternativ behandling.
>
> MVH/pvlar
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 20-07-02 23:55

Hej Jass
Det er lige netop det jeg tager i øjeblikket, og jeg tror det hjælper.
mvh/pvlar

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-07-02 22:23

On Sat, 20 Jul 2002 22:56:13 +0200, "Jass" <zulu@mail.com> wrote:

>Det er tidselolie kapsler, de kan købes i Matas.
>De er virkelig gode mod soleksem, taler af erfaring !
>

Køb en flaske økologisk tidselolie i helsekost eller Brugsen i stedet,
alt på kapsler er vanvittig dyrt. Med ting der kan overdoseres og
kræver præcis dosering er kapsler OK, men med sådan noget her er det
absurd.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Kommentar
Fra : Auryn

Dato : 16-08-02 11:41

Hej PVLAR
Prøv at smøre dig ind i Atamon, et syltemiddel til at fjerne svampe fra syltetøjsglas inden glassene tages i brug. Atamon kan du købe hos købmanden, supermarkedet, og er ikke særlig kostbart. Soleksem er en hudsvamp, og jeg har gode erfaringer med netop Atamon.

Søger du alternativ behandling, er det værd at få set på balancen/harmonien i din lunge meridian, idet huden styres af netop denne meridian.

Auryn

Kommentar
Fra : bps

Dato : 28-08-02 21:47

betacaroten . ellers prøv at se www.porfyrier.dk under fx EPP

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 06:57

Du har da vist aldrig haft et udbrud af soleksem, siden du kan påstå at det
er absurd.
Tidseloliekapsler er aldeles ikke vanvittige dyre !!!
Doseringen kan man få at vide når man køber dem i Matas. Det er det eneste
der har hjulpet mig efter næsten 20 år med eksteme udbrud af soleksem.

"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:al6ujuo59ev3a877fi2qg8ibr1h53ppjem@4ax.com...
>
> Køb en flaske økologisk tidselolie i helsekost eller Brugsen i stedet,
> alt på kapsler er vanvittig dyrt. Med ting der kan overdoseres og
> kræver præcis dosering er kapsler OK, men med sådan noget her er det
> absurd.
>
> --
> Rado
>
> Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
> hvad de skal have til middag...

Kommentar
Fra : mickmira

Dato : 09-10-02 10:32

Husk at Aloe Vera skal være koldpresset og kun være indmaden af en 4år gammel plante. Mange bruger alt fra planten.
Jeg har gode erfaringer med Aloe Vera produktene fra nuskin.dk

Kommentar
Fra : dorestorm

Dato : 25-10-02 12:09

Det er første gang i år at jeg har oplevet soleksem og det var absolut det værste jeg har prøvet. Jeg fik det over hele kroppen samtidig med et anfald af nældefeber. Jeg har haft nældefeber i 10 år og lægerne kan ikke finde ud af hvad jeg er allergisk overfor - muligvis kemiske reaktion. Nu vil jeg prøve alternative midler og vil gerne finde en kombination til både nældefeber og soleksem. Er det overhovedet muligt at forebygge mod soleksem, således jeg kan være i solen fra dag et uden at få soleksem?
Dorthe

Kommentar
Fra : bps

Dato : 27-10-02 22:02

Soleksem: kan være genetisk prøv at se www.porfyrier.dk under f.eks EPP
Smerterne ved EPP er bl.a. en følelse af brændenælder på belyste steder.
en evt forbedring at sol tolerancen kunne være at indtage Beta-caroten.

Kommentar
Fra : sacha

Dato : 30-10-02 22:14

Hvis du gentagne gange plages af soleksem vil jeg foreslå at du forebygger ved at tage Helioron (fra Allergica) fås i helsekostbutikker og hos Matas. Begynd gerne ca. 1 md. før "solsæsonen". Held og lykke til foråret!

Kommentar
Fra : cad

Dato : 13-01-03 17:41

Det virker på mig, når solen titter frem i marts-april og især maj måned. jeg sidder ofte med hænderne på bilrat,- udsat for direkte sol bag en frontrude i bilen. Det giver en meget kraftig eksemreaktion. endvidere er et indtag af tidselolie og kalcium en ret harmløs ting at gøre, ikk?

indtag 1 sp.skefuld eller 3-4 kapsler økologisk TIDSELOLIE og et par alm. kalciumtabletter (ikke Calcium+D) ved ethvert måltid. DET VIRKER EFTER TRE DAGE....(Køb det i en helsekostbutik og sig hvad det skal bruges til og hør der om dosering).Man skal kun bruge det en uge, da soleksemen er væk resten af sommeren. soleksemen kommer igen næste forsommer.
(denne behandling kan bruges hele året, når problemet opstår).Hvis den kommer igen , gentager man indtaget indtil det forsvinder. Soleksem har noger med leveren at gøre, så vidt jeg kan forstå ( fra en læge) -Jeg ved det ikke . Når bare det virker.

Kommentar
Fra : amles

Dato : 17-07-03 10:24

Jeg har ligeledes problemer med udslæt om sommeren og har fået at vide, at det er alt lige fra tør hud til allergiske reaktioner. Selv synes jeg nu, at det er tydeligt, at jeg reagerer på solen og tænker derfor om ikke, det er pga. solens stråler. Min eksem begynder i foråret og kommer og går sommeren over, altid de samme steder; på den tynde og lyse hud på undersiden af armene og bagsiden af benene (læggen). Der er intet at se i vinterperioden.

Virker det virkelig med tidselolie og Calcium??

Kommentar
Fra : cad

Dato : 18-07-03 00:38

Det virkede på min soleksem - men om dit er soleksem må en hudspecialst kunne bedømme ....

Uanset om det er soleksem eller ej, så vil indtagelse af økologisk tidselolie ( kan bruges som salatolie) + calcium være en prøve værd.
Men jeg ville først lade en hudlæge kigge på det...det kunne jo være alt muligt andet , ikk...

Kommentar
Fra : miss17

Dato : 26-06-08 12:10

Lider også rigtig meget af soleksem. vil da prøve dit foreslag... men hvert måltid hva vil det sige, er det hver gang du spiser et æble eller bar ved de 3 store måltider??
er det først noget jeg skal begynde med når jeg har fået soleksem, eller ka jeg starte nu og så tage det de næste 14 dage indtil jeg ska på ferie?? må jeg være så fræk at spørge hvor du har fået det afvide henne...

Kommentar
Fra : qasper

Dato : 10-03-12 15:14

Der er også mere niformation at læse her: http://navlen.dk/soleksem/