/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Har jeg et problem??
Fra : baztard
Vist : 632 gange
40 point
Dato : 10-06-02 20:19

Hej! Nu er jeg MEGET ny herinde, jeg havde faktisk ikke hørt om siden før igår.
Nu er det sådan at jeg i de sidste 2-3 måneder er begyndt at ryge rimeligt meget Hash/pot.
Det skal lige siges at jeg kun ryger når jeg er beruset og det sker ca. 4 gange om ugen at jeg bliver det(er kun 18år)
Når jeg er ædru kan jeg godt sige nej og ved det er dumt, men ligeså snart jeg for lidt at drikke er jeg virkelig tændt på at ryge! Jeg fortryder det altid dagen efter, især fordi min kæreste ikke er glad for det,
jeg lover hende gang på gang at stoppe med det samme, men alligevel gør jeg det. Hun får det kun at vide når en eller anden har sladret om det. Jeg vil gerne stoppe med det, MEN ligeså snart jeg bliver beruset siger jeg bare fuck hvad hun siger og ryger så, og håber hun ikke får det at vide og jeg lover mig selv at stoppe, men kan bare ikke.
Jeg vil meget gerne stoppe helt med at ryge, men hvordan fanden gør jeg det???
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 10-06-02 20:39

Der er en del gode behandlingstilbud for dig, og jeg synes du bør starte på et misbrugscenter inden det tager overhånd for dig. Det er meget at drikke sig stiv 4 gange om ugen (Uanset alder), og som om det ikke er nok ryger du den fede samtidig - blandingsmisbrug af den onde slags. Din læge har tavshedspligt, og det er ingen skam at tale med vedkommende. Med mindre du er virkelig uheldig, bliver du ikke slået oven i hovedet, men kan få noget konstruktiv vejledning og hjælp hos din læge.

For JA, du har et problem!!! Det må være noget der stikker dybere end bare lyst, det du er ude i. For mig lyder det som om du bedøver dig selv kraftigt 4 gange om ugen.

Pas på dig selv!

Kommentar
Fra : Kiruba

Dato : 10-06-02 20:51

Jeg er enig med IcaCap: JA, du har en problem. Du bør få brudt "den onde cirkel" hurtigst muligt, for det bliver ikke nemmere med tiden. Du er kun 18, så det er dumt at ødelægge din fremtid. Der er vel ingen grund til at slå dig i hovedet med alle ulemper og risici, for du kender dem vel selv.....
Og hvis man har behov for at så kraftige stimulanser 4 gange om ugen (!), så er der et eller andet galt.....
Held og lykke med at komme ud af det....

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-06-02 21:33

Hej Baztard ? Kunne være du skulle lave dit nick om til noget der er mere positivt, det kunne være en måde at starte på.(hvis det da skyldes at du ser dig selv som sådan) Jeg har en følelse af at du ikke er ret stolt af dig selv, hvilket du jo garanteret gerne vil være ikke sandt?
Frem med kampånden, vis dig selv at du kan, en mulig løsning kunne være at starte på at droppe drikkeriet, så kommer det andet jo helt af sig selv, som du selv skriver. Hvis du ikke magter det selv, er der jo masser af hjælp at hente, men du er jo kommet et rigtig godt stykke på vej, nettop ved at skrive herind.
Med de inderligste ønsker om at det vil lykkedes dig
Mango

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 40 point
Dato : 10-06-02 22:54

Hej

Hvis du føler en trang til at ryge... Skal du søge hjælp da du muligvis er blevet afhændig..
Der er dasværre mange forskellige former for psykoser og hvis du føler at rusen ikke føles, som "de andre" beskriver det...
Søg hjælp med det samme. en hashpsykose er ofte uhelbredelig og man kan være plaget af resten af livet!!!

STOP MED DET!!!

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 11-06-02 01:24

Hej

Det er begyndelsen til enden du er igang med at udøve i dit liv.

Hvorfor skal du drikke dig beruset 4 gange om ugen ?? Du siger selv, at det er der det går galt med at sige nej til at ryge. For at få en ende på den ødelæggelse af dit liv du er begyndt på, så skal du droppe Alkohol. Tror du at dine Venner vil se skævt til dig hvis du ikke følger trop ?? Eller føler du selv trangen kalde ?? Det er meget vigtigt at du gør dig helt klar over hvad der "trækker" mest !!! Uanset ---så må du stoppe NU.
Din fornuft siger dig heldigvis endnu, at du er ude på et skråplan, ellers havde du nok ikke skrevet efter råd.
Gå op til din Læge og få en snak. Jeg er stensikker på, at han/hun vil tage hatten af for dig, fordi du selv ønsker hjælp inden du bliver totalt ligeglad med alt andet end at fremskaffe dit næste fix,---det kan meget hurtigt ende sådan.
Tænk over, om det ikke var en ide i første omgang at komme på en Antabusbehandling,--så er der lukket den vej for fristelsen til at snuppe en pibe Pot.
18 År ---du har hele livet foran dig ---Lov at du ikke vil ødelægge dig selv og dine nærmeste ved at ende som en Zombi.

Mange Hilsener
Parkenss
Ps: Du er velkommen til at kontakte mig via Mail, hvis du har lyst til at drøfte tingene nærmere.
parkens@worldonline.dk

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-06-02 02:37

Hej Baztard!

Det gør mig helt bedrøvet at læse dit indlæg! For jeg har / haft det helt inde på livet i vor familie.

Du har et mega problem, det er en start, at du prøver at åbne dig her, og lad denne start være en god begyndelse for at stoppe dit misbrug, for misbrug er det, som når man i dit tilfælde er beruset flere gange om ugen.

Lov mig, dig selv og alle andre at du straks tager kontakt til din læge, der er intet flovt / forkert i at drøfte det med din læge, og jeg er sikker på, at lægen kan og vil hjælpe dig inden du bliver alt for afhængig!

Med mange venlige hilsner og håb om at du snart får stoppet dit misbrug!
Bjarne H

Kommentar
Fra : baztard

Dato : 11-06-02 14:33

Tak for alle svarene!!
Eftersom jeg kun ryger når jeg er beruset, så vil jeg lade være med at drikke i hverdagene,
og holde drukken til mine ene fridag(lørdag).
Jeg ved med 100% sikkerhed jeg ikke har et alkohol problem, udover jeg kommer til at ryge når jeg er fuld.
Det er IKKE et problem at holde mig ædru, jeg starter også med det samme!!

PARKENSS>>> det kan godt være jeg tager dig på ordet og skriver til dig,
hvis jeg har brug for et råd...

Kommentar
Fra : kohaii

Dato : 19-06-02 19:30

hej

jeg startede selv som dig med at ryge den fede og drikke lidt og det var jo ikke så galt men 4 år senere vågner jeg op på et behandlimgshjem for narkomaner og det er ikke så fedt men der er noget fedt i det og det er at jeg er ude af det den dag i dag og jeg bruger noget der hedder NA (narcotic anonnymus) og det hjælper mig meget hvis du gerne vil have at vide hvor der er møder eller bare vide mere om det så kontakt mig på kohaii@tiscali.dk jeg er mere end villig til at ville hjælpe dig

mvh kohaii

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 03-04-05 14:14

Jeg tror man ikke altid det hjælper alle at gå i behandling
men noget med vilje
at finde ud af sig selv og sige
Det her gider jeg ikke bruge mit liv på
og komme ud af den davligdag man lever i så man ikke går i cirkler