/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows jobliste.
Fra : bassenborg
Vist : 469 gange
50 point
Dato : 12-06-04 10:09

Min søn har Win XP-Pro.
Jeg ved ikke hvad han har lavet, men når man trykker " ctrl+alt+delete", kommer Windows jobliste godt nok frem.
Men hans vindue er helt blankt, der står ingenting i nogen af felterne, man kan kun se selve vinduet.
Hvad kan der være galt, og er det nødvendigt med en ny installation?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-04 10:52

Det kræver jo at i har et program kørende, ellers er vinduet blank.
Programmerne på proceslinien vises ikke på joblisten.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-06-04 10:56

Prøv, at skifte til fanebladet Processer, hvis det også er blank er der noget galt.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 12-06-04 10:58

Windows jobliste vinduet indeholder jo flere ting.
Der er Programmer--processer--ydeevne--netværk--brugere, for bare at nævne nogle af de ting man kan klikke sig ind på.
Men han kan ikke se noget som helst, kun selve vinduet.
Han kan ikke se der hvor der står; Programmer--processer osv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-06-04 11:06

Da han kører XP Pro kan han forsøge med dette:
Sæt installations Cd i drevet og i Start - Kør, skrives: sfc /scannow - >Enter< så skulle systemet tjekke systemfiler og evt udskifte beskadigede elle rmanglende filer.
Måske lidt et langskud, men det er ikke svært.
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-06-04 11:10

Man kan jo også sætte tilbage til et tidligere gendannelsestidspunkt.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 12-06-04 11:11

Det prøver jeg, når han på et tidspunkt viger fra computeren.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 12-06-04 11:12

Det prøver jeg også.
PS: Vi skrev vist på samme tidspunkt.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 12-06-04 11:27

bjarne D du har vidst glemt at fortælle at systemgendannels også fjerner alt hvad man har lavet fra gendannelsestidspunkt TIL NU

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-04 11:35

Ved gendannelse ødelægges ikke filer som er gemt eks. i en mappe ell. dokumenter.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-04 11:42

Min jobliste indeholder lige nu kun:
Indbakke
kandu.dk -explorer
MSN messenger
Selvom - USB hd/virus kontrol/lanforbindelse/netmeeting/quiktime
"kører" i processlinien ved uret.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-06-04 11:42

Tak!

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 12-06-04 11:43

Det ved jeg godt, etdye, men tak alligevel.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 12-06-04 11:54

det var bare så man vidste det, vil da være lidt surt hvis man lige har lavet en vigtig opgave som stil eller andet og man så lavet en systemgendanelse og man skal begynde forfra

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-04 12:02

Systemet styrer måden programmer arbejder på.
Selve arbejdet som programmerne laver ændres ikke da de ikke er en del af systemet,
men selvstændige filer som jo kan bruges i et hvilket som helst system med tilsvarende programmer.
Emesen.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 12-06-04 12:10

hør her spasser, hvis jeg installer et program idag og to min efter systemgendaner til et tidspunkt igår, så er det program jeg lige har instaleret fjernet fra computeren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-04 12:13

YES - men ikke de filer du lavede.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 12-06-04 12:14

hvad fanden snakker du om ???????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-04 12:23

etdye>det er da ikke så svært at forstå,du har ret i at programmet vil blive fjernet,men vis du har lavet f.eks. et billede,dokument,txt,lyd,fil o.s.v i programmet så bliver de ikke fjernet,der har emesen ret,og det er ikke nødvendigt at være nedladen,og tiltale folk
på den måde.
Manse9933

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 12-06-04 12:25

luk røven spasser

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-04 12:29

du bliver nok voksen en dag,pubertets bøvs.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 12-06-04 12:33

smut nu bare hen og tør røv på nogle små børn
du føler dig nok hjemme sammen med alle de små børn

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-04 12:42

etdye > ok du har nok ret i det du siger.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-04 12:43

yep,se at få skiftet din ble,det virker som om du sidder på noget varmt og ubehagligt,og så gidder jeg ikke lege mere med dig,jeg skal ud at lege med nogle større børn,de er over 11 år
så jeg får nok lidt mere modstand.

Manse9933
husk talkum,ellers får du udslæt.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 12-06-04 12:51

jeg gider heller ikke lege med dig ses og husk at snakke pæn

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-06-04 13:53

Hvis det er et nyinstalleret program, der er årsag til, at man bruger gendannelse er det jo kun godt at det bliver fjernet og som det er skrevet ovenfor så sletter du ikke dokumenter, eller andre producerede filer med mindre de er gemt i programmappen og skulle man have gjort noget sådant kunne man jo lige flytte dem over i en anden mappe inden man laver gendannelse.
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 12-06-04 16:12

Ja, jeg har ikke kunnet komme til maskinen endnu, men det gør jeg senere.
Og jeg tror da nok lige, at jeg skal passe på med hvad jeg spørger om næste gang, for det kan da sætte "kog" i nogle hoveder, og gang i nogle diskussioner på et plan, hvor jeg slet ikke kan være med.
Ja ja, men man skal jo også lige af med agressionerne en gang imellem, og det er trods alt bedre end at banke konen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-06-04 17:12

Du er så dejligt tålmodig og forstående Bassenborg - dig er det en fornøjelse, at hjælpe

VH
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-04 19:02

Bassenborg - du skal bare spørge løs.
De små skærmydsler skal du ikke tage dig af.
Computerens veje er uransagelige og derfor er der ind imellem også lidt uenighed om fakta.
Emesen.

Annuller spørgsmålet
Fra : bassenborg

Dato : 29-10-06 18:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål